jälkiasennus xenonit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Rayjay
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 06 Syys 2009, 18:40
Paikkakunta: Kouvola

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Rayjay »

Empä nää mitää järkeä ostaa mitää enkeleitä kun ei ne mun mielestä tohon vectraa sovi niin millään.
Mutta kuitenkin mähän kysyin kokemuksia enkä toisten mielipiteitä xenoneista.
Saanhan mä ne xenonit laittaa vaikka takavaloihin jos tahon.
kysymyksenä kuitenkin oli että tartteeko mitään relevirityksiä vai meneekö iha suoraan.
Onhan noita vempaimia..
Riisikippo
Minut on bannattu!
Viestit: 5386
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

Rayjay kirjoitti:Empä nää mitää järkeä ostaa mitää enkeleitä kun ei ne mun mielestä tohon vectraa sovi niin millään.
Mutta kuitenkin mähän kysyin kokemuksia enkä toisten mielipiteitä xenoneista.
Saanhan mä ne xenonit laittaa vaikka takavaloihin jos tahon.
kysymyksenä kuitenkin oli että tartteeko mitään relevirityksiä vai meneekö iha suoraan.
ei niihin mitää releit tarvi, laatikossa tulee kaikki tarvittava.. tosin tossa rocon bi-xenon sarjassa minkä ostin on jonkun näkönen rele.. mut siis johtoja johtoihin kiinni ja polttimot paikoillee.. toimii..
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Rayjay kirjoitti: Saanhan mä ne xenonit laittaa vaikka takavaloihin jos tahon..
Väärä sanavalinta. Jos meinaat kadulla ajaa, niin voit, mutta et saa.
Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3902
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Rayjay kirjoitti:Empä nää mitää järkeä ostaa mitää enkeleitä kun ei ne mun mielestä tohon vectraa sovi niin millään.
Mutta kuitenkin mähän kysyin kokemuksia enkä toisten mielipiteitä xenoneista.
Saanhan mä ne xenonit laittaa vaikka takavaloihin jos tahon.
kysymyksenä kuitenkin oli että tartteeko mitään relevirityksiä vai meneekö iha suoraan.
No en tiedä et tulikos selitys vähän väärin mut tällä tarkoitettiin et enkelit siks et niissä se linssi umpio josta ei hajavaloa niin suuresti synny. Eli joku muukin saman tyylinen umpio kelpais mut vain enkeleihin niitä taidetaan tehdä :( eli siks ne ois hyvät....

sit on tietenkin sama vaihtoento kun yhellä VAG konsernin miehellä oli... eli se hankki kirkkaat lasit vanhoihin umpioihin ja sit osti kahdet moottoripyörään tarkoitetut linssi umpiot ja niihin H4 xenonit ja sit poras ne kiinni sinne umpion pohjaan jonka se oli maalannut mustaks... eli loppu tuloksena on se et kun valot pois päältä umpio ihan musta ja kun valot päällä niin linssi umpio toimii täysin omanaan ja mitään hajavaloa ei ole!
kialsi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Syys 2007, 14:12
Paikkakunta: LOIMAA

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja kialsi »

ZAFIRA onkos hyvän laatuiset noi sun umpiot ja niihinhän sopi noi alkuperäisen hella umpion valojen korkeudensäätömoottori suoraan?
Kyselen vaan kun ajattelin itekin tilata moiset.
TuneUp
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 96
Liittynyt: 06 Elo 2009, 17:32
Paikkakunta: Tampere

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja TuneUp »

Niin, jos joku tarvii vielä, niin löytyy muutamia uusia sarjoja H1, H3 ja H7 kantaisilla polttimoilla! Mailaa perza89@gmail.com
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Zafira »

kialsi kirjoitti:ZAFIRA onkos hyvän laatuiset noi sun umpiot ja niihinhän sopi noi alkuperäisen hella umpion valojen korkeudensäätömoottori suoraan
On. Joo.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 11 Helmi 2008, 23:50
Paikkakunta: Siuntio

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Rayjay kirjoitti:En tarkalleen tiedä onko vakiot mutta mun mielestä ne ei kyllä ole vakiot koska lasi on paljo kirkkaampi ku nomaaleissa ja ehkä vähä matalemmat kun vakiot.
jälkiasennus xenonit on laittomat tiedetään mutta jos välttämättä semmoset tahtoo laittaa :D
On varmaan hauska ajaa sitten lumi- tai vesisateessa kun omien ajovalojen hajavalo häikäisee :roll:
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja ipa »

Vsq kirjoitti:
Rayjay kirjoitti:En tarkalleen tiedä onko vakiot mutta mun mielestä ne ei kyllä ole vakiot koska lasi on paljo kirkkaampi ku nomaaleissa ja ehkä vähä matalemmat kun vakiot.
jälkiasennus xenonit on laittomat tiedetään mutta jos välttämättä semmoset tahtoo laittaa :D
On varmaan hauska ajaa sitten lumi- tai vesisateessa kun omien ajovalojen hajavalo häikäisee :roll:
jep
ja kun vastaantulijat välkyttelee valoja tai jättää pitkät vallan kokonaan päälle. :yes:
kyllä kannattaa :bonk:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Ite meenasin tuohon B2 omppuun panna vakio linssiumpioon AMP H1 muunnonssarjan, katotaan jos alkas näkemään.

Tänää vaihoin just jotkun Philipsin nigthvision hypersuperturbo +200% valotehoo antavat polttimot ja kas ei mitään iloa (onneksi polttimot löyty pajalta, muute olis vituttanu hukattu 20e) :hammer:
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Nyt olis AMP 5000k xenon setti hommattuna, vaikuttaa varsin asialliselle setille. kiitoksia vaan katuauto.fi hepulle.

Joskos noi tänään sais asennettuakin
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Avatar
hajama
'Senator'
'Senator'
Viestit: 692
Liittynyt: 09 Elo 2007, 11:01
Paikkakunta: TRE

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja hajama »

ipa kirjoitti:
Vsq kirjoitti:
Rayjay kirjoitti:En tarkalleen tiedä onko vakiot mutta mun mielestä ne ei kyllä ole vakiot koska lasi on paljo kirkkaampi ku nomaaleissa ja ehkä vähä matalemmat kun vakiot.
jälkiasennus xenonit on laittomat tiedetään mutta jos välttämättä semmoset tahtoo laittaa :D
On varmaan hauska ajaa sitten lumi- tai vesisateessa kun omien ajovalojen hajavalo häikäisee :roll:
jep
ja kun vastaantulijat välkyttelee valoja tai jättää pitkät vallan kokonaan päälle. :yes:
kyllä kannattaa :bonk:
Oon ajanu yli 2 vuotta jälkiasennusxenoneilla eikä kukaan KOSKAAN ole väläytellyt valoja. Kaikkiin umpioihin ei varmasti käy, toisen lampun asennuksen jälkeen edestäpäin katsomaan häikäiseekö. Kun on oikein säädetty ja korkeussäätöä käyttää niin hyvin menee. Pitää vaan muistaa katsastukseen vaihtaa halogeenit tilalle. En ainakaan vielä ole löytänyt Calibraan xenon-hyväksyttyjä umpioita. Jos koku tietää niin kertokaa!

Toinen vaihtoehto on tietysti näyttää sivuikkunasta taskulampulla valoa että näkisi ajaa pimeälläkin...
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja ipa »

hajama kirjoitti: Oon ajanu yli 2 vuotta jälkiasennusxenoneilla eikä kukaan KOSKAAN ole väläytellyt valoja. Kaikkiin umpioihin ei varmasti käy, toisen lampun asennuksen jälkeen edestäpäin katsomaan häikäiseekö. Kun on oikein säädetty ja korkeussäätöä käyttää niin hyvin menee. Pitää vaan muistaa katsastukseen vaihtaa halogeenit tilalle. En ainakaan vielä ole löytänyt Calibraan xenon-hyväksyttyjä umpioita. Jos koku tietää niin kertokaa!
Toinen vaihtoehto on tietysti näyttää sivuikkunasta taskulampulla valoa että näkisi ajaa pimeälläkin...
tuossa oli sitten puhe H4 kantaan laitetuista xenoneista. että sellasetkos siellä on ollu jo 2vuotta ajossa.
kaikki muut polttimot on jotenkin siedettäviä paitsi kaikki H4 ja väärän malliset H7.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

mulla h4 kitti a vectrassa ja viikkoa en kerennyt ajamaan kun iltahämärässä poliisit jo kaarti vastaan tullessaan suoraan perään,vältin kuitenkin heidän tapaamisen kun pääsi hyvin kääntymään pari risteystä heti että hävisin näkyvistä... ei kyllä kukaan muu ole noista valittanut/vilkutellut että häikäsee tai vastaavaa. ehkä poliisit vaan haluaa tarkistaa että ko. autoon saisi laittaa nuo xenonit.

itestä tuntuu että olisi suunnattu liian ylös, ei näe pilkko pimeässä suoralla tietä lähellekään vastaavaan kuin kavereiden vehkeissä missä xenonit... huomauttaako katsastus setä jos valot on suunnattu liian alas? tai vähän alemmas kuin mikä paras mahdollinen korkeus näkyvyyden kannalta olisi? jotenkin tuntuu että valittaa vain jos näyttää liian ylös.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kyllä ne katsastuksessa vaan tykkää jos valot osottaa liian alas. Mullakin on joskus säädetty valot katsastuksessa niin alas ettei nähny kun varmaan 5 metriä auton eteen.
Vastaa Viestiin