Milläs ootte rasvaillu noita ovien tuulihakoja yleensä? Itellä kun pitää sellasta naksutusta ovea aukastessa ja sulettaessa että parkkipaikoilla päät kääntyy..
Kiva että Omega saa huomiota mutta vähän väärästä syystä vaan.
Vai onko kovaääninen naksahtelu sen merkki että haka alkaa olla tiensä päässä?
luulen et ei narinasta ollu kyse.. itel ainakin on se holkki väljä siitä ja napsaa hiton kovaa. sitä pulttia vois yrittää viel kiristää mut varmaan joutuu vaihtamaan uuden holkin
Goljat kirjoitti:luulen et ei narinasta ollu kyse.. itel ainakin on se holkki väljä siitä ja napsaa hiton kovaa. sitä pulttia vois yrittää viel kiristää mut varmaan joutuu vaihtamaan uuden holkin
Vaihda se holkki pika pikaa,muuten se tuulihaka painuu oven puolelta kiinnitys pisteestään oven sisäpulelle,itte en ehtinyt sitä holkkia vaihtaa ja noin kävi.
Eli onko nyt kyseessä se ilmiö, kun ovi paukkuu ihan saatanasti kun sitä avaa tai sulkee? Miten siitä pääsee eroon? Mikä holkki pitää vaihtaa ja mistä niitä saa? Joku kuva olis kiva, niin tulis heti selväksi..
Osaatteko neuvoa kädetöntä, kun B-ompon kuskinovi ei pysy auki. Eli saranan porrastus puuttuu/on kulunut. Mitähän siihen pitäis keksiä? Auto menossa ke metro-auton huoltoon, kysyn sieltä jossei mikskään kalliiks hommaks paljastu.
Osbo kirjoitti:Osaatteko neuvoa kädetöntä, kun B-ompon kuskinovi ei pysy auki. Eli saranan porrastus puuttuu/on kulunut. Mitähän siihen pitäis keksiä? Auto menossa ke metro-auton huoltoon, kysyn sieltä jossei mikskään kalliiks hommaks paljastu.
varmaan uusiivat sen tuulihaan. siin ei kauaa mee mut vaihtaa kyl itekkin.
daa kirjoitti: ↑20 Maalis 2019, 12:42
Jos hoi muoviset holkit vaihtaa, niin kannattaako sinne jotain rasvaa/öljyä pistää uusien väliin? vai kerääkö se vaan lian ja syö nopeammin pilalle.
Ei käytännön merkitystä. Muovinen kuluu aina. Onneksi ei maksa kuin euron, pari kappaleelta. Vaihto puolen minuutin homma. Pitäisi olla metallinen holkki niin saattaisi kestää.