Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Vectrassa on joku Vartan, amppeereja en muista
Omegassa EuroGbole merkkine 74 ah.
Omegassa EuroGbole merkkine 74 ah.
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Boschin silver (sinikantinen) ja super silver(hopea kantinen) akuissa erona on että super silverissä on kennoissa enemmän hopeaa, käytännön eroa kapasiteetin ja kylmäkäynnistyksen kanssa todellisuudessa aika vähän. itellä sinikantinen bosch ollut kohta pari vuotta ja ei mitään valittamista akun laadun suhteenObelixii kirjoitti:Boschin Silveriin olen ollut erittäin tyytyväinen.
Onko joku huomannut käytännön eroa, kuinka monta tähteä akussa on?
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Nukuus iski ja ostin Motonetis schnaiderin,saapi nähdä kuinka kauan tuo kestää..Onko muilla kokemuksia oletettavasta iästä?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
AGM-Bosch-S6008 akku 70Ah/760A ollut H Astrassa Webaston kanssa 1,5 vuotta ilman ongelmia.
Lähtenyt aina käyntiin vaikka on ollut peräkkäisinä päivinä ajoon verrattuna paljon Webaston käyttöä.
[Edit]
Nyt Akku on lähes 3 vuotta vanha ja edelleen toimii hyvin.
Lähtenyt aina käyntiin vaikka on ollut peräkkäisinä päivinä ajoon verrattuna paljon Webaston käyttöä.
[Edit]
Nyt Akku on lähes 3 vuotta vanha ja edelleen toimii hyvin.
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Faijan corsaan ostin yli vuosi sitten boschin s4 akun ja toimii täydellisesti
sama on itellä, mutta on ollut jo valmiina, mutta toiminut myös hyvin
sama on itellä, mutta on ollut jo valmiina, mutta toiminut myös hyvin
Opel Astra G 1.8 vm. 2000 manuaali
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Opel Vectra C2 2.2 vm. 2006 automaatti (veljen)
Opel Astra 1.4 vm. 2005 manuaali (veljen)
Opel Vectra 2.0i vm. 1995 manuaali (mutsin)
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Puuilosta CMA 62Ah akku 59€ alkuperäisen 9vuotta vanhan tilalle.
Taas jaksaa...
Taas jaksaa...
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Fiamm Titanium plus 85e, kestää kestä ja kestää, vaikka on poppivehkeitäki...
BMW 330 E90 3.0 24v -07
Entiset:Vectra C GTS 2.0T -04 (Stage 1)|Vectra B CD Sport 2.0 16v -97| Vectra B 2.0 16v -99|Insignia 2.0t OPC Line 4x4 -15|Volvo S40 2.4 R5 20v -04|Insignia 1.8 -09
Entiset:Vectra C GTS 2.0T -04 (Stage 1)|Vectra B CD Sport 2.0 16v -97| Vectra B 2.0 16v -99|Insignia 2.0t OPC Line 4x4 -15|Volvo S40 2.4 R5 20v -04|Insignia 1.8 -09
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Exide Excell EB620 kesti 6½ vuotta. Tilalle tuli 65Ah Trane.
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Edellisen Insigniani (2011) orkkisakku meni vaihtoon jo 2v 10 kk ikäisenä. Kyselin asiasta tutulta asentajalta, joka vahvisti epäilyni, että nykydieseleissä on ihan tyypillistä että akku menee vaihtoon 2-3 v ikäisenä. Itselläni ei tuossa ollut edes webastoa rasitteena, joten suht ajoissa jouduin uusimaan. Laitoinkin tilalle 100 Ah:n akun, joka mahtui siihen.
Saa nähdä miten uudessa vehkeessä akku kestää. Tässähän on se AGM-akku. En tiedä sitten miten nuo jatkuvat liikennevalostartit akkua rasittavat. Luulisi olevan normaaliakkua kestävämpi..
Saa nähdä miten uudessa vehkeessä akku kestää. Tässähän on se AGM-akku. En tiedä sitten miten nuo jatkuvat liikennevalostartit akkua rasittavat. Luulisi olevan normaaliakkua kestävämpi..
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Tranesta on hyviä kokemuksia; kestänyt moitteettomasti harrasteautossa jo kuusi vuotta.
Astra ST 1,4 Tbo Innovation Autom. -16
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Vectrasta C 1,9cdti meni EXCIDE excell akku 3 vuodessa.
Ei startannu enään pakkasaamuna. Kuiteskin tuosta 80Ah:n akusta ladattuna ja autotallissä lämmenneenä löytyi vielä 60Ah kapasiteettia 3/4 alkuperäisestä jäljellä? Vanhemmiten ilmeisesti nämä excidet eivät toimi kylmässä sitten yhtään, kesäpeleihin sopiva paristo.
Astrassa H 1.8 kesti motonetin Snazi akku 4,5 vuotta.
Tälle sama autotallitesti tuotti 23Ah kapasiteetin, joten aika loppu tämä tapaus 1/3 alkuperäisestä kapasiteetista jäljellä.
(imax B6 purkaa myös lyijyakkuja ja kertoo kapasiteetin)
Ei startannu enään pakkasaamuna. Kuiteskin tuosta 80Ah:n akusta ladattuna ja autotallissä lämmenneenä löytyi vielä 60Ah kapasiteettia 3/4 alkuperäisestä jäljellä? Vanhemmiten ilmeisesti nämä excidet eivät toimi kylmässä sitten yhtään, kesäpeleihin sopiva paristo.
Astrassa H 1.8 kesti motonetin Snazi akku 4,5 vuotta.
Tälle sama autotallitesti tuotti 23Ah kapasiteetin, joten aika loppu tämä tapaus 1/3 alkuperäisestä kapasiteetista jäljellä.
(imax B6 purkaa myös lyijyakkuja ja kertoo kapasiteetin)
Signature tai silleen...
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Astra H 1.7cdti -08 alkuperäinen 70Ah/400A antautui.
Tilalle meni Varta E39 70Ah/760A, johan alkoi kone neulomaan joutuisasti startatessa.
Tilalle meni Varta E39 70Ah/760A, johan alkoi kone neulomaan joutuisasti startatessa.
Astra H 1.7CDTI 2008
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
En tiie mikä on imax B6 (no okei, kuvahaun tein) mut täytyy sanoo et vaikka mä en olekaa mikään viimeiseen asti 'vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia' -tyyppi nii nää nykyelektroniset akkutesterit on kyllä aika arveluttavia.Brutal kirjoitti:löytyi vielä 60Ah kapasiteettia 3/4 alkuperäisestä jäljellä?
..
autotallitesti tuotti 23Ah kapasiteetin, joten aika loppu tämä tapaus 1/3 alkuperäisestä kapasiteetista jäljellä. (imax B6 purkaa myös lyijyakkuja ja kertoo kapasiteetin)
Mulla on kokemusta varmaan lähelle 10 erilaisesta tollasesta viimeisen 10 vuoden ajalta, on ollut parinkympin Kinkkiä, tonnin Boschia ja kaikkea siltä väliltä. Testattuja akkuja kymmeniä. Akkuja on ollu tuliteriä (*), vähän aikaa käytössä olleita, isoja ja pieniä akkuja, merkkipelejä ja neverheardeja, asiakkaiden takuukäsittelyyn tuomia ja vuosikaudet käytössä olleita ja hyvin toimivia akkuja ja ties mitä, ja muistaakseni en ole nähnyt kuin kerran sellaisen tuloksen että akku oli hyvä. Se oli pari kk käytössä olleessä tiiselipoolossa. Samaa mieltä tuntuvat olevan ne korjaamoasiakkaammekin joiden kanssa noista on juteltu.
Menee noin 'fifti-fifti' tulokset vaihda akku tai lataa akku, mutta käytännössä ikinä ne eivät ole hyviä. Omassakin autossa akku on ollut aina vähintään latauskunnossa ja kyllä se kuitenkin menestyksekkäästi tarttasi varmaan 7 vuotta ilman ylimääräisiä lataamisia - paitsi sillon kun oli virrat päällä kaksi tuntia erään diagnostiikkalaitteen esittelyn takia.
Joten jos akun kuntoa testata tarttee niin perinteiseen kuormitustesteriin kyllä ite luottaisin vaikka ei siitä saakkaan hienoa testaustulostetta numeroarvoineen.
(*) uusia, vielä käyttämättömiä akkujahan ei testerien käyttöohjeiden mukaan edes pitäisi testailla kun tulee epäluotettava tulos
EDIT: Ai niin. Aiheessa pysyäkseni sanottakoon että Salamaa ja Vartaa/Boschia olen laittanu ku oon laittanu, eikä niistä mikään ole koskaan levinnyt ennenaikaisesti. Salamasta luonnollisesti on jo muutama vuosi
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Aina ostanu akut sellasesta liikkeestä mikä on erikoistunut akkujen myyntiin ja asennukseen. Aina on akut ollut toimivia myös talvella ja kestänyt reippaasti yli 3-vuotta mikä on nykyakuille hyvä kestoikä. Takuu nois exiden akuis tais olla nykyään 2-vuotta ja sellanen emännän autos tällä hetkellä onki (mallia en enää muista) ja maksoi hitusen vähemmän ku mikää snaideri. Omassa on joku hopean värinen bosch akku ja ei kovin uudelta näytä mut vielä ainaki tuntuu pelaavan. Ens talveksi vois varuuksi siihenki uuden akun hankkia kun eivät maksa juuri mitään ja mukavee sit talvea varten olla uusi ni ei tartte tienposkes olla ja ihmetellä ku akku jääty.
En nyt täs kysy mikä dieseliin on paras vaan selvitän sen sit akkuliikkees ku meen uutta hakemaan.
En nyt täs kysy mikä dieseliin on paras vaan selvitän sen sit akkuliikkees ku meen uutta hakemaan.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Mitä akkuja käytössä kansalla ja oletteko tyytyväisiä??
Kahden akun taktiikan olen huomannut toimivaksi. Boschin S4 x2kpl
Mulla on aina toinen akku kotona ladattuna täyteen, jos alkaa käynnistys kuulostamaan liian vaikealta.
Tulee ajeltua jonkun verran nurkkaa, eli alle kilometri kauppaan ja takasin, että saa kerran talveen aina ladata akun.
Nyt ei tarvitse muuta kuin laittaa täyteen ladattu akku keulalle ja lähteä liikkeelle.
+ tietty se, että jos naapuri pyytää virtaa, niin ei tartte autossa olevaa akkua tyhjentää siihen romuun, joka ei lähe käyntiin vaikka sahais akun tyhjäksi.
Mulla on aina toinen akku kotona ladattuna täyteen, jos alkaa käynnistys kuulostamaan liian vaikealta.
Tulee ajeltua jonkun verran nurkkaa, eli alle kilometri kauppaan ja takasin, että saa kerran talveen aina ladata akun.
Nyt ei tarvitse muuta kuin laittaa täyteen ladattu akku keulalle ja lähteä liikkeelle.
+ tietty se, että jos naapuri pyytää virtaa, niin ei tartte autossa olevaa akkua tyhjentää siihen romuun, joka ei lähe käyntiin vaikka sahais akun tyhjäksi.
prööt