LET koneiden viritys
Re: LET koneiden viritys
Pitäisi kesäksi elvytellä turbo calibra muutaman vuoden seisonnan jälkeen taas liikenteeseen.
Koitin ettiä juttua missä oli keskustelua lastuista tuohon moottoriin, mutta en sitä äkkiseltään löytänyt.
Keksintööni on vaihdettu isompi turbo ja nyt paikallaan V-max evo 5 lastu, mutta moottori ei jotenkin pelitä kunnolla ja epäilen sen johtuvan vaihdetusta turbosta ja tuosta lastusta. Vetoja suunnillaan samalla tavalla kuin vakiona.
Vakio lastulla ei tuo isompi turbo pelittänyt ollenkaan vaan joku turvapiiri tms. katkaisi vedot kun koitti kunnolla vedättää.
Muistaakseni aiemmissa lastu kommenteissa oli todettu joku lastu olevan sopivin vakio ohjauksella + isommalla turbolla ?
Voisi vielä kokeilla tuota lastun vaihtoa jos sen tiedon joku muistaisi.
Koitin ettiä juttua missä oli keskustelua lastuista tuohon moottoriin, mutta en sitä äkkiseltään löytänyt.
Keksintööni on vaihdettu isompi turbo ja nyt paikallaan V-max evo 5 lastu, mutta moottori ei jotenkin pelitä kunnolla ja epäilen sen johtuvan vaihdetusta turbosta ja tuosta lastusta. Vetoja suunnillaan samalla tavalla kuin vakiona.
Vakio lastulla ei tuo isompi turbo pelittänyt ollenkaan vaan joku turvapiiri tms. katkaisi vedot kun koitti kunnolla vedättää.
Muistaakseni aiemmissa lastu kommenteissa oli todettu joku lastu olevan sopivin vakio ohjauksella + isommalla turbolla ?
Voisi vielä kokeilla tuota lastun vaihtoa jos sen tiedon joku muistaisi.
Re: LET koneiden viritys
^kai sulla on edes laajakaista seosmittari?
Ilman semmosta tulee romurautaa kovin helposti ahdetuissa.
Vakio ecussa on fuel cut kun ahdot nousee tietyn yli ja noissa lastuissa rajaa on nostettu tai poistettu.
Oma let korvausahtimella toimii ainakin hienosti,vakio suuttimet lopuu vaan täysin kesken 1bar ahdoilla,eli menee laihalle.Mulla on joku ohjelmoitu vakio purkki josta ilmeisesti poistettu fuel cut ja kaikki muutkin "turvatoiminnot".Holtz-racing lukee kyljessä ja purkki painaa huomattavasti enemmän kuin normaali ecu.
Ilman semmosta tulee romurautaa kovin helposti ahdetuissa.
Vakio ecussa on fuel cut kun ahdot nousee tietyn yli ja noissa lastuissa rajaa on nostettu tai poistettu.
Oma let korvausahtimella toimii ainakin hienosti,vakio suuttimet lopuu vaan täysin kesken 1bar ahdoilla,eli menee laihalle.Mulla on joku ohjelmoitu vakio purkki josta ilmeisesti poistettu fuel cut ja kaikki muutkin "turvatoiminnot".Holtz-racing lukee kyljessä ja purkki painaa huomattavasti enemmän kuin normaali ecu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: LET koneiden viritys
Laajakaista seosmittari löytyy, seokset on mittarin mukaan hiukan laihan puolella täys vedätyksessä, tästäkin syystä joku toinen lastu kiinnostaisi.
Suuttimet on vaihdettu isompiin edellisen omistajan toimesta, kokoa en nyt muista.
Bensanpainetta on muuteltu, mutta sillä ei ole suurtakaan merkitystä ollut ainakaan seoksiin, eikä oikein muuhunkaan käytökseen.
Joskus mietin, että pitäisikö seosmittarille olla oma lambda ?
Nyt on haaroitettu samalta lambdalta eculle ja seosmittarile niin voiko siinä tulla jotain häiriöitä eculle ?
Suuttimet on vaihdettu isompiin edellisen omistajan toimesta, kokoa en nyt muista.
Bensanpainetta on muuteltu, mutta sillä ei ole suurtakaan merkitystä ollut ainakaan seoksiin, eikä oikein muuhunkaan käytökseen.
Joskus mietin, että pitäisikö seosmittarille olla oma lambda ?
Nyt on haaroitettu samalta lambdalta eculle ja seosmittarile niin voiko siinä tulla jotain häiriöitä eculle ?
Re: LET koneiden viritys
Aina kannattaa olla oma (alkuperäinen)kapeakaistalamda moottorinohjaukselle.
Tuo ettei seos muutu b.painetta nostamalla viittaa ehkä tehottomaan bensapumppuun.
Tuo ettei seos muutu b.painetta nostamalla viittaa ehkä tehottomaan bensapumppuun.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: LET koneiden viritys
Bensapumppu on todennäköisesti alkuperäinen.
Varmaan menee sekin nyt vaihton jos tuo kesäksi elpyy liikenteeseen.
Varmaan menee sekin nyt vaihton jos tuo kesäksi elpyy liikenteeseen.
Re: LET koneiden viritys
Kannattaa tehdä pumpulle uudet sähköt releellä akulta,käyttää alkuperäistä syöttöä herätteenä.-90 luvun ooppeleissa pumpulle tuleva jännite on auto käynnissä luokkaa 11v,aika paljon hukkuu matkalle ja vaikuttaa merkittävästi pumpun tuottoon.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: LET koneiden viritys
Oliko C20LET moottoreiden vakio ecun ahtopaineen fuel cut rajat erilaiset eri lämpötiloissa, muistelisin joskus tällaista lukeneeni?
Re: LET koneiden viritys
Mistä porukka on hommannut/tehnyt Z20LET öljypumpun imuputken/laipan? Minkä valmistajan tarvike pumpun uskaltaa ostaa? Migwebillä oli juttua että on jotain tarvikepumppua joka on jo uutena susi?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
Eikös se sama pyöreellä laipalla oleva imuputki ole uudemmissa X20XEVssäkin, muistelisin semmoisen purkaneen jostakin n. -98 F Astrasta joka oli 2 osaisella öljypohjalla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: LET koneiden viritys
Toi ovaalilla putkella oleva on noin -99 eteenpäin. Pyöreällä putkella olevat ovat samanlaisia rattailtaan XE/LET pumppujen kanssa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
Mä ostin uuden imupuken ja tein siitä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: LET koneiden viritys
Äh, kyllä, eli se ovaali löytyy uudemmista XEVeistäkin. Sitä meinasinkin, jossain kamppeessa mulla oli tuommonen jokatapauksessa kun purin mutta tästä lie jo yli 5 vuotta niin alkaa muistikuvat hämärtyä
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: LET koneiden viritys
Mitäs hintaluokkaa tuollainen putki oli? Mikä on paras aihio kun jostakin dieselistäkin löytyy toi laippa?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: LET koneiden viritys
En muista mitä kymmenisen vuotta sitten maksoi mutta tuskin paria kymppiä enempää. Z20LET:in taisi olla ja riitti että putkea jatkoi keskeltä ja teki kannakkeen oikeaan kohtaan. Käytin siis myös Z20LET:in sihtiä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: LET koneiden viritys
Vähän on hinnat noussut. 111,70e oli päivän hinta putkelle
Toki siitä saa sen -30% mutta silti. Ebayn noin 200e valmiiksi modattu putki ei kuulosta enää niin kalliilta
Toki siitä saa sen -30% mutta silti. Ebayn noin 200e valmiiksi modattu putki ei kuulosta enää niin kalliilta
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10