LET koneiden viritys
letin suuttimet on 16 ohmiset.T.J kirjoitti:Tietääkseni LET:in suuttimet on 14 ohmiset,ainakin max-boost:in mukaan.
Siellähän neuvottiin laittaa nuo 9000 turbo saabin suuttimet.
Joo ajatuksena oli hiukan laskea paineita suuttimien vaihdon yhteydessä.
itse aattelin tollasta:
Walbro polttoainepumppu Tuote nro.GSS-341
Walbro Korkeapaine Siirtopumppu
- 255l /h
- Sisältää asennustarvikkeet 169eur
Megan Racing Bensanpainesäädin
- Alipaineohjaus, eli käy myös turboautoihin
- Mittari 0-10bar
- Mukana asennustarvikkeet
- Materiaalina Alumiini 139eur
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
joo kävin kans tänään hallil mittaamas pääl 14 näytti mulla kans.
Toi näytti kätevältä,minkä jarno linkitti,tuo bosch:in paineensäädin.
Kävin kans vähän suunnittelemassa tuota säätimen paikkaa,kun tota tilaa ei tuolla konehuoneessa liikaa ole.
Toi näytti kätevältä,minkä jarno linkitti,tuo bosch:in paineensäädin.
Kävin kans vähän suunnittelemassa tuota säätimen paikkaa,kun tota tilaa ei tuolla konehuoneessa liikaa ole.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
miksi laskea peruspaineita, 2,5--3bar on ok, suuttimen suihkukuvio on vielä sumua eika semmosta räkivää suttua (riippuu kyllä tosin suuttimestakin..)kirjoitti:Tietääkseni LET:in suuttimet on 14 ohmiset,ainakin max-boost:in mukaan.
Siellähän neuvottiin laittaa nuo 9000 turbo saabin suuttimet.
Joo ajatuksena oli hiukan laskea paineita suuttimien vaihdon yhteydessä.
mites toi pumppu tuottaa paineessa ?kirjoitti: letin suuttimet on 16 ohmiset.
itse aattelin tollasta:
Walbro polttoainepumppu Tuote nro.GSS-341
Walbro Korkeapaine Siirtopumppu
- 255l /h
- Sisältää asennustarvikkeet 169eur
Megan Racing Bensanpainesäädin
- Alipaineohjaus, eli käy myös turboautoihin
- Mittari 0-10bar
- Mukana asennustarvikkeet
- Materiaalina Alumiini 139eur
ts joku ~3,5bar peruspaine, turbovehkeessä se ~6cc / hp tuottovaatimus, vastapaineella (ahdoilla pumpun vastapaine = peruspaine + ahtopaine) niin näiden jälkeen pitäs vielä jäädä hieman paluuvirtaustakin ettei paine nyykähdä kun lehmän häntä.
tuottaahan moni pumppu vaikka kilokuution sekunnissa, mutta vastapainetuotto onkin aivan eriasia, siellä se pumpun toiminta katsotaan.
ja tuo "Alipaineohjaus, käy myös turboautoihin..." miks helvetissä ei kävis, outo myyntijippo. tosin, oikein muotoilemalla kuulemma myyvät sateenvarjoja saharaankin..
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Kukakas 2,5-3 bar:in paineista sit on puhunu?repsa kirjoitti:miksi laskea peruspaineita, 2,5--3bar on ok, suuttimen suihkukuvio on vielä sumua eika semmosta räkivää suttua (riippuu kyllä tosin suuttimestakin..)kirjoitti:Tietääkseni LET:in suuttimet on 14 ohmiset,ainakin max-boost:in mukaan.
Siellähän neuvottiin laittaa nuo 9000 turbo saabin suuttimet.
Joo ajatuksena oli hiukan laskea paineita suuttimien vaihdon yhteydessä.
mites toi pumppu tuottaa paineessa ?kirjoitti: letin suuttimet on 16 ohmiset.
itse aattelin tollasta:
Walbro polttoainepumppu Tuote nro.GSS-341
Walbro Korkeapaine Siirtopumppu
- 255l /h
- Sisältää asennustarvikkeet 169eur
Megan Racing Bensanpainesäädin
- Alipaineohjaus, eli käy myös turboautoihin
- Mittari 0-10bar
- Mukana asennustarvikkeet
- Materiaalina Alumiini 139eur
ts joku ~3,5bar peruspaine, turbovehkeessä se ~6cc / hp tuottovaatimus, vastapaineella (ahdoilla pumpun vastapaine = peruspaine + ahtopaine) niin näiden jälkeen pitäs vielä jäädä hieman paluuvirtaustakin ettei paine nyykähdä kun lehmän häntä.
tuottaahan moni pumppu vaikka kilokuution sekunnissa, mutta vastapainetuotto onkin aivan eriasia, siellä se pumpun toiminta katsotaan.
ja tuo "Alipaineohjaus, käy myös turboautoihin..." miks helvetissä ei kävis, outo myyntijippo. tosin, oikein muotoilemalla kuulemma myyvät sateenvarjoja saharaankin..
Itel on täl hetken 4,5 kilossa,suurempiin vaihdettaessa paineita lasketaan.
Ite oon ajatellu tuota MDS:n pumppua,joka ois hieman parempi kuin libran oma.
Tuossa pumpun spektit
MSD
bensapumppu ruisku "500hp"
tuotto 13,5V jännitteellä noin 200 l/h 2,7 bar, 190l l/h 3,3 bar, 175 l/h 4 bar, 155 l/h 4,7 bar
tuotto 12V jännitteellä noin 163 l/h 2,7 bar, 152 l/h 3,3bar, 140 l/h 4 bar, 125 l/h 4,7 bar
imu 3/8" (10mm) letkulle
lähtö 5/16" (8mm) letkulle (vaihdettavissa kierreliittimeen, ei mukana)
mukana tärinävaimennetut kiinnityspannat ja ruuvit
käytä esim.paineensäädintä Mallory 4305M
käytä bensan esisuodatinta WIX 33033
käytä ruiskubensansuodatinta pumpun ja suutinten välissä (esim. Mallory 3160 tai ruiskuauton alkuperäistä)
MSD 2225
h 149,- /kpl
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
no emmä sun aikasemmista paineista mitään tiiä, liekkö taivaissa astiT.J kirjoitti: Kukakas 2,5-3 bar:in paineista sit on puhunu?
Itel on täl hetken 4,5 kilossa,suurempiin vaihdettaessa paineita lasketaan.
Ite oon ajatellu tuota MDS:n pumppua,joka ois hieman parempi kuin libran oma.
Tuossa pumpun spektit
MSD
bensapumppu ruisku "500hp"
tuotto 13,5V jännitteellä noin 200 l/h 2,7 bar, 190l l/h 3,3 bar, 175 l/h 4 bar, 155 l/h 4,7 bar
tuotto 12V jännitteellä noin 163 l/h 2,7 bar, 152 l/h 3,3bar, 140 l/h 4 bar, 125 l/h 4,7 bar
imu 3/8" (10mm) letkulle
lähtö 5/16" (8mm) letkulle (vaihdettavissa kierreliittimeen, ei mukana)
mukana tärinävaimennetut kiinnityspannat ja ruuvit
käytä esim.paineensäädintä Mallory 4305M
käytä bensan esisuodatinta WIX 33033
käytä ruiskubensansuodatinta pumpun ja suutinten välissä (esim. Mallory 3160 tai ruiskuauton alkuperäistä)
MSD 2225
h 149,- /kpl
joo mutta asiaan : jos käytetään auton alkuperäisiä johtoja (taitaa olla opelissa jopa 1,5mm^2) ja virta on tyyliin 10A -> jännite pumpun navoissa laskee kaikkien liitosten mukana 12V ellei alle, tämä siis auto käynnissä.
suosittelen nimittäin pikkusta vaille vitunvarmasti omalla asennuskokemuksella vaihtamaan 2,5^mm2 johdot vähintään omalla releellä pumpulle. muuten tuo jännitteen tippuminen pumpun navoissa on todella radikaalia.
jos haluaa säästää niin en näkisi mitenkään pahana ratkaisuna käyttää vakioita opelin pumppuja 2kpl rinnakkain painepuolelle. toimii kun junan vessa && aina voi nilkuttaa himaan jos toinen pumppu laukeaa.
yks vaihtoehto on kanssa bossin 044 pumppu, taitanee maksaa reilut 200e, sillä pääsee sinne 400hp kerhoon tuoton puolelta, jos siitä eteenpäin niin sitten bosch motorsport- pumppu, riittää samassa fyysisessä koossa abt 800hp asti. (tais tuotto olla 8bar paineella 200l/h)
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Joo toi pumpun virtapuolen vinkki on laitettu korvan taakse ja aattelinkin pumpun vaihton yhteydessä laittaa vähän järeemmät piuhat pumpulle.
Kiitokset vinkeistä.
Muitakin kokemuksia vois laittaa LET:in virityksestä,kun auto tulee ajoon vasta parin kuukauden päästä.
Kiitokset vinkeistä.
Muitakin kokemuksia vois laittaa LET:in virityksestä,kun auto tulee ajoon vasta parin kuukauden päästä.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
laitetaan paluu puolen letkun väliin...tvhula1 kirjoitti:Itse mittasin letin org. suuttimien resistanssiksi 14.4 ohmia...
Miten ajattelit hoitaa bensanpaineen säätimen kiinnityksen jakotukkiin?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EDS:ltä on tullut lisää kivaa LETiin:
http://www.eds-motorsport.de/de/produkt ... K29_24.htm
hinta: 2100eur (saksassa). penkitetty yli 430hv/570nm..
http://www.eds-motorsport.de/de/produkt ... K29_24.htm
hinta: 2100eur (saksassa). penkitetty yli 430hv/570nm..
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01
BMW e46 ///M3 Cabrio '01
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
-
- 'Senator'
- Viestit: 392
- Liittynyt: 22 Tammi 2004, 02:00
-
- 'Senator'
- Viestit: 392
- Liittynyt: 22 Tammi 2004, 02:00
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
Eikai joku usko noihin mainostehoihin ?Calibra_46 kirjoitti:EDS:ltä on tullut lisää kivaa LETiin:
http://www.eds-motorsport.de/de/produkt ... K29_24.htm
hinta: 2100eur (saksassa). penkitetty yli 430hv/570nm..
Rosteripakosarja ja joku kuulalaakeroitu GT Garretti kiinni, niin jo löytyy tolkkua viritykseen ja varmasti tehoakin.