Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848 Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko
Viesti
Kirjoittaja Keme » 16 Tammi 2016, 19:36
JokkeJ kirjoitti: Laitoin nyt alkuun noi nokat sinnepäin ja nyt kun käytin koneen lämpimäks rupes joku nostaja naputtamaan. Miten sen pystyis helpointen varmistamaan mikä nostaja kyseessä?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000018564/
Tommosellahan voisi saada paikallistettua naputtavan nostajankin?
JEEEEEEEEEEEEE!
JokkeJ
'Senator'
Viestit: 632 Liittynyt: 27 Marras 2006, 16:58
Paikkakunta: uusikaupunki
Viesti
Kirjoittaja JokkeJ » 16 Tammi 2016, 22:10
Jep mutta mahtaako olla kuinka "tarkka" kopan läpi? Ilman koppaa hankalaa kun sitä öljyä on sit iha jokapaikas
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848 Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko
Viesti
Kirjoittaja Keme » 17 Tammi 2016, 12:36
Pääsee ainakin melko lähelle.
JEEEEEEEEEEEEE!
Kettunen
OCF Member 2018
Viestit: 570 Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja Kettunen » 18 Huhti 2016, 15:24
Onko kenenkään arkistoissa kuvaa vakiosta imukanavasta? Venttiilin puolelta.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566 Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja OCF2945 » 18 Huhti 2016, 23:17
Kettunen kirjoitti: Onko kenenkään arkistoissa kuvaa vakiosta imukanavasta? Venttiilin puolelta.
Voin ottaa huomenna kuvia.
Eli siis palotilasta imukanavaan päin?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Kettunen
OCF Member 2018
Viestit: 570 Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja Kettunen » 19 Huhti 2016, 01:39
Sieltäpäin juuri, tuli avattua kone niin ihmetytti vingunjäljet venttiilitaskussa. Tehtaalla tuskin käsin pirraileet koska Kolben kansi.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
JokkeJ
'Senator'
Viestit: 632 Liittynyt: 27 Marras 2006, 16:58
Paikkakunta: uusikaupunki
Viesti
Kirjoittaja JokkeJ » 19 Huhti 2016, 17:31
Kettunen kirjoitti: Sieltäpäin juuri, tuli avattua kone niin ihmetytti vingunjäljet venttiilitaskussa. Tehtaalla tuskin käsin pirraileet koska Kolben kansi.
Ei välttämättä mullakin on yks koskematon kolben kansi jossa näkyis että jotain olis vingutettu, mutta silti siellä täällä muutama valu knööli ainakin jääny. Voin ottaa kans kuvan jos vaan muistan.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
reiskaar
OCF Member 2024
Viestit: 895 Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00
Viesti
Kirjoittaja reiskaar » 20 Huhti 2016, 08:11
meneekö vanhempaan coscastin (jakajallinen) kanteen uudemman malliset nokka-akselit ja muut hilppeet (suorasytkäkamoja varten)? Eli jakajan tilalle pitäisi laittaa se pelkkä asentotunnistinhärpäke että saisi megaruutan kanssa sekventiaalisen ruiskutuksen.
madi
OCF Moderaattori
Viestit: 4317 Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja madi » 20 Huhti 2016, 11:36
Kyllä ihan jokainen XE/LET kansi on tehtaalla jo käsin vingutettu
Tuossa vähän enemmän vigutettu
https://www.youtube.com/watch?v=fBtaERSOcY4
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Opve
OCF Member 2024
Viestit: 913 Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Opve » 20 Huhti 2016, 16:00
Vautsi! "golfpallopintaa" kanavassa!
der OP el VE ctra -Technic, die begeistert.
JokkeJ
'Senator'
Viestit: 632 Liittynyt: 27 Marras 2006, 16:58
Paikkakunta: uusikaupunki
Viesti
Kirjoittaja JokkeJ » 20 Huhti 2016, 16:30
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322 Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja Timonen » 20 Huhti 2016, 17:43
Opve kirjoitti:
Vautsi! "golfpallopintaa" kanavassa!
Mikä tuon golfpallo-pinnan idea tuossa pakokanavassa on???
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
teukka77
'Diplomat'
Viestit: 1714 Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen
Viesti
Kirjoittaja teukka77 » 20 Huhti 2016, 22:19
Timonen kirjoitti: Opve kirjoitti:
Vautsi! "golfpallopintaa" kanavassa!
Mikä tuon golfpallo-pinnan idea tuossa pakokanavassa on???
Samaa pohtisin mutta ne on imukanavassa....
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vaahtopumppu
'Agila'
Viestit: 4 Liittynyt: 05 Touko 2016, 21:47
Viesti
Kirjoittaja Vaahtopumppu » 05 Touko 2016, 22:06
Kuinka suuria tehoja tälläisesta C20xe moottorista saa? Tarkoitus tehdä täysin kisakone, mm. Kanavat, nokat, kaasarit/läppärungot... entäs alakerta, riittääkö omat männät? Kilpuriin moottoria suunnittelmissa, 2l kone 16v ja tehoa pyöriltä tarvis 200 tai enemmän... tuossa koneessa vakiona jo ihan kivasti niin ei luulis olevan mahdotonta.
Kiitos jos joku vastailee...