C20XE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

Mitä suosittelette kanteen; supertech, fcp engineering vai joku muu? Venttiilikoneisto 9000rpm varten siis.
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

entäs kiertokanget? Vai onko täällä enää kukaan vastailemassa? Se että kaivaa tietoa 85 sivua taaksepäin ei välttämättä ole järkevää sillä vuoden 200x jälkeen on markkinoille tullut useita valmistajia lisää.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Ylöstys!

Onkos kukaan koittanut vakio XE männillä ahtaa?

Olis tuossa sen verta noita rojuja nurkissa jotta voisi koittaa kasata kellarin kiinaveiveillä ja muuten vakio xe.E85 polttoaineeksi tietysti.

Eihän sieltä huipputehoa enempiä tulisi,mutta voisi olla kohtuu heree ahdettu vakio ruttuisena(?).
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja madi »

Oon ajanu XE männillä jäärata autossa. Paineet oli n.1bar. Hyvinhän ne kesti ennen kuin tuli alipaineletku vika.
Näistä olen kuullut ennenkin, että kestävämmät männät entä LET männät. Männän tappien kohdalta paremmat, mutta painavammat.
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

^Jees.

Tarvii katsoa jos kerkiää talven aikana kasailla.

Onko kukaan mittaillut ns.paljeväliä/rakoa vakio xe männällä/tiivisteellä/kannella?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja madi »

?! kirjoitti: 17 Loka 2022, 17:53 ^Jees.

Tarvii katsoa jos kerkiää talven aikana kasailla.

Onko kukaan mittaillut ns.paljeväliä/rakoa vakio xe männällä/tiivisteellä/kannella?
LET koneessa ja XE koneessa sama jos oikein muistan, koska ruttu tehty männän kuopalla.
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Keme »

https://www.youtube.com/channel/UC2OP_h ... 6RiIHrvC6W

Vakio C20XE ja läppärungoilla varustetun C20XE moottorin dynokäppyröiden vertailua.
_Gt16v_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 12:38

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja _Gt16v_ »

Onko se niin että vain imunokan ajoituksella on saatu lisää tehoa? Pakonokkaan ei tarvitse koskea? Mietiin vain tuossa että jos vain pelkästä imunokan pyörästä teettäis säädettävän
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Mulla tuli yhden tehdyn motin mukana imunokan pyörä josta muokattu tapin paikkaa niin jotta saa vähän aikaisemmalle nokkaa.

Laitoin sillä kasaan Kadetin ahdetunmotin kesällä,hyödystä tietty paha sanoa mitään😁

Kyllähän tätä topiccia selaamalla löytyy asiasta mainintoja,jotta siis nimen omaan on vaikutusta imunokan aikaistamisella.

Tälle vuoteen en näimmä penkkiin päässyt,mutta tuskin jaksan tuota penkissä ruveta kokeilemaan eri asentoon ensi vuonna.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin