C20XE virittäminen
C20XE virittäminen
Pro&Streetiltä muuten löytyy valmiita viripaketteja C20XE:hen:
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... pel20.html
Noista saisi varmaan jo aika hyvää pakettia kasattua...
Kehtaisin väittää,että Enemin kompurasarjan hinnalla saa kutakuinkin samat tehot noilla irti vaparina...
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... pel20.html
Noista saisi varmaan jo aika hyvää pakettia kasattua...
Kehtaisin väittää,että Enemin kompurasarjan hinnalla saa kutakuinkin samat tehot noilla irti vaparina...
Dbilaksen läppärunkopaketti pro&streetiltä maksoi alle 1500 euroa (kerho alennuksilla), tiedän koska tilasin sen c20xe koneeseeni. (kannattaa tosin varautua pitempään toimitusaikaan kuin se pari kk mitä prostreet lupaa)
Yksi rahansäästö vaihtoehto on höyläyttää niitä vanhoja nokkia, ei tartte stressata, että pysyykö nostimet mukana jos menee ja ostaa liian viri viri nokat. Itse vaihdoin samalla tietysti kupit ja noi prostreetin viri vena jouset. "Kuulemma" perusympyrän pienentäminen yhdellä millimetrillä on sellainen varma ja hyväksi havaittu.
Säädettävät nokkapyörät kuulemma joku teetti tommis billetillä, maksoi noin satkun ja palvelu oli erittäin hyvää eikä mennyt kuin vajaa viikko kun tulivat postissa takaisin. Ei tartte ostaa moposportista jossa ne maksaa kuitenkin aikasta monta rahaa.
SMT:tä en kovin lämpimästi suosittele. Jos on joku joka ihan oikeasti on laittanut niitä kiinni ja säätänyt niin sitten ehkä mutta itselläni oli hieman onkelmia sen säätämisen kanssa. Muuten ihan pätevä systeemi kun tulee tosiaan ecun kylkeen ja hoitaa vaan ne tietyt asiat ja antaa vanhan ecun hoitaa ne perus asiat.
Onkohan edes mahdollista sitä vakio ECUa ohjelmoida mielensä mukaan uudelleen? Varsinkaan niin helposti, että dynossa läppäri kiinni ja siitä arvoja muuttaa miten haluaa. En ole moisesta ikinä kuullut.
Läppärungoilla, lastulla yms yms pienellä kilkkeellä vakio ahdistus maximus putkistolla 181 heppaa ja 210 newtonia. Täytyy keväällä katsoa mitä uudella putkistolla saa sieltä ulos.
Yksi rahansäästö vaihtoehto on höyläyttää niitä vanhoja nokkia, ei tartte stressata, että pysyykö nostimet mukana jos menee ja ostaa liian viri viri nokat. Itse vaihdoin samalla tietysti kupit ja noi prostreetin viri vena jouset. "Kuulemma" perusympyrän pienentäminen yhdellä millimetrillä on sellainen varma ja hyväksi havaittu.
Säädettävät nokkapyörät kuulemma joku teetti tommis billetillä, maksoi noin satkun ja palvelu oli erittäin hyvää eikä mennyt kuin vajaa viikko kun tulivat postissa takaisin. Ei tartte ostaa moposportista jossa ne maksaa kuitenkin aikasta monta rahaa.
SMT:tä en kovin lämpimästi suosittele. Jos on joku joka ihan oikeasti on laittanut niitä kiinni ja säätänyt niin sitten ehkä mutta itselläni oli hieman onkelmia sen säätämisen kanssa. Muuten ihan pätevä systeemi kun tulee tosiaan ecun kylkeen ja hoitaa vaan ne tietyt asiat ja antaa vanhan ecun hoitaa ne perus asiat.
Onkohan edes mahdollista sitä vakio ECUa ohjelmoida mielensä mukaan uudelleen? Varsinkaan niin helposti, että dynossa läppäri kiinni ja siitä arvoja muuttaa miten haluaa. En ole moisesta ikinä kuullut.
Läppärungoilla, lastulla yms yms pienellä kilkkeellä vakio ahdistus maximus putkistolla 181 heppaa ja 210 newtonia. Täytyy keväällä katsoa mitä uudella putkistolla saa sieltä ulos.
Opel Astra GSI 2.0 -93
Tässähän juuri selvitellään... tuo remmarin leimaan saaminen jo konttorilla näytti hyvältä ja siksi tässä nyt itken Ja nyt se on laitettu jäihin.
Mitä muita ecun rinnalle asennettavia ohjaimia on kuin tuo SMT6?
Niin voisiko joku selittää mitä nuo nokkien arvot tarkoittavat?
Kuinka helposti nokkien vaihto näkyy päästötesteissä?
Mielessä on myös pyörinyt vauhtipyörän kevennys eikös se lisää kierrosherkkyyttä? ja kuinka paljon sitä kannattaa keventää?
Mitä virinokka merkkejä on olemassa vois vähän tutustua niitten sivuilla.
Enem,Dbilas,Risse,Catcams?
Mitä muita ecun rinnalle asennettavia ohjaimia on kuin tuo SMT6?
Niin voisiko joku selittää mitä nuo nokkien arvot tarkoittavat?
Kuinka helposti nokkien vaihto näkyy päästötesteissä?
Mielessä on myös pyörinyt vauhtipyörän kevennys eikös se lisää kierrosherkkyyttä? ja kuinka paljon sitä kannattaa keventää?
Mitä virinokka merkkejä on olemassa vois vähän tutustua niitten sivuilla.
Enem,Dbilas,Risse,Catcams?
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
Nyt on käyny mielessä että jos jostain löytyis työstettäväksi coscastin kansi eikös se ole sitä kestävempää laatua?
vois näppärästi lähettää kannen työstettäväks ja sais vielä ainakin pahimman talven huristella calibralla ja kannella ei olis sitten niin kova kiire.
Eli jos jostain löydän sopivan kannen niin en tarvitse vaihtaa mitään osaa eli kolbenin ja coscastin vaihdossa ei tarvi muuttaa/vaihtaa mitään osasta? paitsi tietenkin kannentiiviste ja myös haluaisin kuulla hyvät merkit kannen tiivisteen osalta.
Joku vois antaa jotain täsmätietoa että mitä täytyisi tehdä kannelle jos haluaisi vaikka lisää vääntöä alakieroksille kun itse en ole vielä niin perehtyny asiaan että osaisin itse selittää asiani nykyisellä tiedolla.
Onko Keski-Suomessa jotain firmaa joka noita hommia tekee?
koneistus yms.
vois näppärästi lähettää kannen työstettäväks ja sais vielä ainakin pahimman talven huristella calibralla ja kannella ei olis sitten niin kova kiire.
Eli jos jostain löydän sopivan kannen niin en tarvitse vaihtaa mitään osaa eli kolbenin ja coscastin vaihdossa ei tarvi muuttaa/vaihtaa mitään osasta? paitsi tietenkin kannentiiviste ja myös haluaisin kuulla hyvät merkit kannen tiivisteen osalta.
Joku vois antaa jotain täsmätietoa että mitä täytyisi tehdä kannelle jos haluaisi vaikka lisää vääntöä alakieroksille kun itse en ole vielä niin perehtyny asiaan että osaisin itse selittää asiani nykyisellä tiedolla.
Onko Keski-Suomessa jotain firmaa joka noita hommia tekee?
koneistus yms.
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
-
- 'Senator'
- Viestit: 392
- Liittynyt: 22 Tammi 2004, 02:00
niin, minähän ton tein silloin kun tukkaa oli vielä reilusti...Keme kirjoitti:Yks pitkätukka puhu, että sen c20xe oli naukassu ~170hv dynossa. Siis vakiokoneesta imunokan uudelleen ajotuksella ja TI-powerikupilla. Sitte se vielä täräytti dunopaperin nenän etee.
171hp oli tarkka lukema, ja muutoksena oli vain imunokan ajoitus 5astetta aikaisemmalle + tuo t-i mallinen powercap.
muutokset maksoivat _kaikkineen_ muistaakseni >20e, eli 1e/hp, mielestäni ihan kohtalainen summa kun vertaa noihin dblaksen sarjoihin yms
noh, köyhäähän se vaan vituttaa jos rahalla pitäs ostaa kaikki
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
-
- 'Senator'
- Viestit: 392
- Liittynyt: 22 Tammi 2004, 02:00
virtaus ei kerro koko totuutta jos sun kansi virtaa esim:260hv
ja mun 230hv niin mun kansi voi olla paljon tehokkaampi käytännössä
siinä täytyy ottaa huomioon kanavien ja palotilojen muotoilut että saadaan pyörteilyt/täytös hyödynnettyä
ei pelkästään kasvattaa kokoa maksimaaliseksi että saadaan suurin virtaus!
ja mun 230hv niin mun kansi voi olla paljon tehokkaampi käytännössä
siinä täytyy ottaa huomioon kanavien ja palotilojen muotoilut että saadaan pyörteilyt/täytös hyödynnettyä
ei pelkästään kasvattaa kokoa maksimaaliseksi että saadaan suurin virtaus!
juu...tuossa ei ollut mulle mitään uutta,mutta kerroppa sinä mistä esim.tuota xe:n imukanavaa vois suurentaakaancalibra-92 kirjoitti:virtaus ei kerro koko totuutta jos sun kansi virtaa esim:260hv
ja mun 230hv niin mun kansi voi olla paljon tehokkaampi käytännössä
siinä täytyy ottaa huomioon kanavien ja palotilojen muotoilut että saadaan pyörteilyt/täytös hyödynnettyä
ei pelkästään kasvattaa kokoa maksimaaliseksi että saadaan suurin virtaus!
pointti oli se että hölmöt maksaa siitä tonnin,eikä taida se raha ees riittää 16v kanteen
toisekseen 230hv virtaava kansi ei ole missään tapauksessa tehokkaampi kuin esim.260 virtaava kansi,mutta auto voi olla nopeampi koska siinä on voimaa suuremmalla alueella kuin siinä missä on otettu enemmän piikkitehoa
ja kolmanneksi vielä:maksimaalista virtausta ei todellakaan saada suurentamalla kanavaa maksimaaliseksi
ps.jos sun kansi virtaa 230 ja on tosiaankin maksanut sen tonnin niin sanoisin että tekijä osaa rahastaa...
Todennäköisesti väärässä.
-
- 'Senator'
- Viestit: 392
- Liittynyt: 22 Tammi 2004, 02:00
Ehkäpä se vaikuttaa millä nostoilla se kansi virtaa mitäkin. Ei se ole välttämättä mikään paras kansi joka virtaa isoilla nostoilla paljon. Se venttiili kun kuitenkin joutuu menemään niitten pienempien nostojen ohi kaksi kertaa että se pääsee kerra maksiminostoon.Ja tokihan virtaukset kannattaisi mitata käytettävän imusatsin kanssa. Hyvä kansi toimii ok mietojenkin ja vähän rankempienkin nokkien kanssa.
Myyntivirtauksethan (joissain paikoissa) mitataan semmosilla nostoilla joita ei todennäköisesti tulla edes käyttämään.
Kosunenhan toivottavasti kommentoi asiasta oikeastikin tietävänä, jos vaan sattuu lukemaan.
Myyntivirtauksethan (joissain paikoissa) mitataan semmosilla nostoilla joita ei todennäköisesti tulla edes käyttämään.
Kosunenhan toivottavasti kommentoi asiasta oikeastikin tietävänä, jos vaan sattuu lukemaan.
En tiedä kuuluuko tää nyt tähän aiheeseen mutta paljonko koneesta saisi tehoja irti jos löisi about kaikki viriosat kiinni mitä tuosta sivulta löytyy?
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... pel20.html
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... pel20.html