1.6-2.0 OHC koneen viritys
- ^^TeamAhma^^
- 'Senator'
- Viestit: 333
- Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
- Paikkakunta: alajärvi
- Viesti:
1.6-2.0 OHC koneen viritys
eli jollonki tulevaisuudessa ois tarkoitus vähä piristää tota 8 venttiilistä..
ihan kyselisin että paljonko kannattaa ottaa kannesta pois ja kun kansi teetetään eli imua ja pakoa vähä työstetään ja venttiilit hiotaan ja kevennetään..
mitän saa säädöt kohdilleen tarkotan lähinnä miten ruiskua saa säädettyä nii että se saa tarpeeks soppaa että ei mee laihalle nii ja tietysti nokka lyyään vähä jyrkempi
ihan kyselisin että paljonko kannattaa ottaa kannesta pois ja kun kansi teetetään eli imua ja pakoa vähä työstetään ja venttiilit hiotaan ja kevennetään..
mitän saa säädöt kohdilleen tarkotan lähinnä miten ruiskua saa säädettyä nii että se saa tarpeeks soppaa että ei mee laihalle nii ja tietysti nokka lyyään vähä jyrkempi
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Opel calibra-92 2.0 8v koneen viritys
Nokan kanssa kannattaa olla tarkkana, että pääset vielä päästöistä läpi. Vähpäästöinen pirulainen, juunou...^^TeamAhma^^ kirjoitti: mitän saa säädöt kohdilleen tarkotan lähinnä miten ruiskua saa säädettyä nii että se saa tarpeeks soppaa että ei mee laihalle nii ja tietysti nokka lyyään vähä jyrkempi
Ruiskua ei voi kotikonstein säädellä, ellei sulla ole laitteet ECU:n uudelleen ohjelmoimiseksi.
Seokset säädetään lambdan avulla oikeaksi. Tiedä sitten toimiiko uuden nokan kanssa, vai sytyttääkö vikavalon.
Muut vastusten kanssa leikkimiset ECUn huijauksena menee sinne amis- ja räpellys kategoriaan ja ei ole käytännön hyötyä.
prööt
- ^^TeamAhma^^
- 'Senator'
- Viestit: 333
- Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
- Paikkakunta: alajärvi
- Viesti:
omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.
putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen
no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti
eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen
no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti
eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- ^^TeamAhma^^
- 'Senator'
- Viestit: 333
- Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
- Paikkakunta: alajärvi
- Viesti:
meneeköhän päästöistä läpi noilla muutoksilla.. nuo nyt ei ois pahat tehä tohon jos sen saa päästöistä vaan läpiJartsa kirjoitti:omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.
putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen
no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti
eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
ite aattelin seuraavaa reseptiä kun päästöistä ei tartte c-kadetissa välittää ollenkaan: c20ne lohkoon c20xe:n alakerran rojut, seh:in kansi kevyesti siloteltuna, seetityö ja venat muotoon. Säädettävä pyörä ja keskiverto nokka. Imupuolelle ei vielä ajatuksia. Sais nyt ekana tuon alakerrankin nippuun.
Seh:in kannessa ei taida olla mitään eroa ne:n vastaavaan.reiskaar kirjoitti:seh:in kansi kevyesti siloteltuna, seetityö ja venat muotoon. Säädettävä pyörä ja keskiverto nokka.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
- ^^TeamAhma^^
- 'Senator'
- Viestit: 333
- Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
- Paikkakunta: alajärvi
- Viesti:
paljonko kannesta oli otettu pois. Siinä on varmaan aika reippaasti varaa tiputtaa mutta ei varmaan oo kovin järkevää laittaa tie autoon kovin hirveitä puristuksiaJartsa kirjoitti:omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.
putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen
no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti
eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
Ilmeisesti faktatietoa???Lurttinen kirjoitti:Ei mene.jariz kirjoitti: Meneekö muuten c20ne läpi päästöistä 20seh:n palikoilla? Niillähän se 15hv tulisi lisää.
Jos ei katalysaattoria heitä pois, niin hyvin menee päästöistä läpi. Noilla kirjaimilla ei oo mitään merkitystä katsastuksessa mitattaviin päästöihin, siis niin kauan kuin siellä on edes jotenkin toimiva katti.
-Sami
Minkäslaisilla virityksillä tuota c20ne mottia on ihmiset on saanu katsastuksesta (päästöt) läpi? onko jartsa saanu noilla sydeemeillä leiman? välistä tuntuu niin vaikeelta saada yksiselitteistä vastausta kysymyksiin. ittellä olis kans nokka-akselin osto mielessä,mutta ei o tullu viel hommattua kun ei o tietoo pääseekö sen vaihdon jälkeen päästöistä läpi. esim juuri tolla enem z9 nokalla? fakta tietoja kaipaillaan,ei arvuutteluja tai kaveri kaverin ukin kummin tarinaa kun saanut osilla x leiman paperiinJartsa kirjoitti:
omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.
putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu