1.6-2.0 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kyllähän ne varmaan on ihan oikeet tiedot, mutta opeltuners-sivuilla ei ole ilmoitettu, että millä nostolla ne asteet on mitattu. Jos ne on mitattu vaikka siitä kun välys on jo poistunut, eli nosto alkaa, niin asteethan on ihan eri kun nuo mun ilmoittamat 18E nokan arvot. Saatikka sitten jos ne onkin esim. puolen millin nostolla, tai jollain ihan muulla. Ei voi tietää...
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

onko mahdollista / järkevää että tekis 18E lohkoon c20xe kampuralla, kangilla ja männillä sekä 20seh:in kannella moottorin. Ideana olisi porata, että saa lohkosta timmin. Ilmeisesti kestää porauksen ja mahtuu kyseinen kampura pitemmällä iskulla ok? Tämmöst suunnittelin kun ei oikeestaan puutu kuin 18E lohko enää nurkista.
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Itekki oon miettiny, että jos laittas 1.8E nokan, laskis kannen ja käyttäs pajalla portattavana, tekis peltisatsin ja laittas pitkäiskusemman kampuran, porauttas (kunnostusmielessä), ja tietty vähän lyhyemmät kanget tarttis. Onko joku tehny kyseistä kampuranvaihto operaatiota? Saavutettu hyöty? Mistä koneesta sopivat kampura ja kanget?
_Rontti_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:59
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Rontti_ »

kertokaas nyt miten sais pienillä muutoksilla c20ne koneesta enemmän tehoa,kun alkaa tuo 115hv tuntumaan mopolta. ja autohan on vecculi 4x4 2.0i vm 91.

mielessä on käynyt vaihtaa konetta 2000: een. mutta mitä muutoksia alustalle täytyy tehdä?
entä turbotuksen suhteen?
myydään farmari omega automaatti mv6 vm.2001
vectra B 2.0 16v vm.97
bmw 325i vm 98
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Ei taida olla sellaista keinoa, jota pieneksi helpoksi ja halvaksi voisi sanoa, c20ne motin viritykseen.

Kaikkein halvinta taitaa olla c20Xe tai c20Let motin osto...

:lol:
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

_Rontti_ kirjoitti:kertokaas nyt miten sais pienillä muutoksilla c20ne koneesta enemmän tehoa,kun alkaa tuo 115hv tuntumaan mopolta. ja autohan on vecculi 4x4 2.0i vm 91.

mielessä on käynyt vaihtaa konetta 2000: een. mutta mitä muutoksia alustalle täytyy tehdä?
entä turbotuksen suhteen?
Kantta avaamatta ei hirveesti saa aikaan. Mulla ainakin vaikutti koneen reagointiin se, että heivas alkuperäisen ilmanottoputken mäkeen, ja uusi putki parempaan paikkaan. Ja kaikki mahdolliset resonaattorit ja kuristimet pois.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... c&start=15

Tuollainen oli uudemmassa Vectrassa:

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
_Rontti_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:59
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Rontti_ »

no kai sitä xe tai let mottia alkaa metsästään... ei raaski heti ostaa 2000 4-vetosta,ku maksaa niin vitusti.
myydään farmari omega automaatti mv6 vm.2001
vectra B 2.0 16v vm.97
bmw 325i vm 98
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Vinkki... etsi ruotsista. xe motin, n. 200000 ajetun, keskihinta n. 600-700€ 8)
k-p
in memoriam
in memoriam
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja k-p »

onkos 1.8? ja 2.0ne suuttimet erilaiset? kun tossa nyt pitäs alkaa laittaan 2.0 alakerta ja 1.8 kansi ja imusarja ja muotoiltu nokka säädettävä nokkapyörä ja pellisatsi. ehkä mekaskuirtti ( <- tamperelaisittain)
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

18E ja C20NE, molemmissa 170cc suuttimet.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
k-p
in memoriam
in memoriam
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja k-p »

eli niitä ei tartte vaihtaa. täytyy vielä verrata toi kaasuläppäanturi onko siinä eroa
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

k-p kirjoitti:eli niitä ei tartte vaihtaa. täytyy vielä verrata toi kaasuläppäanturi onko siinä eroa
18E:ssä kaasuläpän asentotunnistin on kytkin, (C)20NE:ssä jos motronic 4.1, niin samanlainen. Jos taas uudempi (90 ja eteenpäin) motronic 1.5, niin siinä on potikka.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Paljonko voi laskea 18E-moottorin kantta? 1,5mm?
Vakionokka ajoitetaan säädettävällä nokkapyörällä. Vakio nosto.
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

paljonko 1.8E moottorissa on iskun pituus ja halkaisija? Entäpä vakiopuristussuhde???
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Sylinterin halkaisija: 84,8mm
Iskun pituus: 79,5mm
Puristussuhde: 9,5:1
Vastaa Viestiin