paljonko tuossa z9 nokassa on asteita ja nostoamikado kirjoitti:Minkäslaisilla virityksillä tuota c20ne mottia on ihmiset on saanu katsastuksesta (päästöt) läpi? onko jartsa saanu noilla sydeemeillä leiman? välistä tuntuu niin vaikeelta saada yksiselitteistä vastausta kysymyksiin. ittellä olis kans nokka-akselin osto mielessä,mutta ei o tullu viel hommattua kun ei o tietoo pääseekö sen vaihdon jälkeen päästöistä läpi. esim juuri tolla enem z9 nokalla? fakta tietoja kaipaillaan,ei arvuutteluja tai kaveri kaverin ukin kummin tarinaa kun saanut osilla x leiman paperiinJartsa kirjoitti:
omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.
putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
1.6-2.0 OHC koneen viritys
- ^^TeamAhma^^
- 'Senator'
- Viestit: 333
- Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
- Paikkakunta: alajärvi
- Viesti:
http://www.enem.se/filarkiv/Kamaxlar%20med%20tabell.pdf
35-53-800 ohc 1800/2.0 Z9 292/108/11.7/2.9
tollasia arvoja löyty
cat cams sport nokka
4600534 271 / 271° 225 / 224° 11.35 / 11.35mm 1.00 / 1.10mm
viisammat osaa varmaan sanoa kumpi "parempi" katukäyttöön
35-53-800 ohc 1800/2.0 Z9 292/108/11.7/2.9
tollasia arvoja löyty
cat cams sport nokka
4600534 271 / 271° 225 / 224° 11.35 / 11.35mm 1.00 / 1.10mm
viisammat osaa varmaan sanoa kumpi "parempi" katukäyttöön
Enem z9
Itsellä talviautossa kyseinen nokka ja ei meinaa saaha mitenkää kohilleen. 20NE alakerta + 18E kansi. Päästöt pienillä kierroksilla todella rikkaalla, yläkierroksilla ihan liian laihalla (vakio ruiskulla). Kyseinen nokka ruisku käyttöön liian jyrkkä, alipaine heittelee todella rajusti tyhjäkäynnillä, joten ei minun motissa ainakaan toivoakaan päästä päästöistä lävitse. PS. Jos joku tarvii tollasta nokkaa ni voisin myydä.
Re: Enem z9
kumpikohan nokka sulla on?minkä verran ajettu?missä kunnossa?tuleeko mukaa jäykempiä venajousia entä toisia nostajia? entä paljonko hinta?GSi+to4 kirjoitti:Itsellä talviautossa kyseinen nokka ja ei meinaa saaha mitenkää kohilleen. 20NE alakerta + 18E kansi. Päästöt pienillä kierroksilla todella rikkaalla, yläkierroksilla ihan liian laihalla (vakio ruiskulla). Kyseinen nokka ruisku käyttöön liian jyrkkä, alipaine heittelee todella rajusti tyhjäkäynnillä, joten ei minun motissa ainakaan toivoakaan päästä päästöistä lävitse. PS. Jos joku tarvii tollasta nokkaa ni voisin myydä.
nokan kanssa en tiedä koska en ikinä päästötestissä sillä käynyt ja toi nokka oli kaupunki ajossa todella vittumainen ajettava,ei oikein pienillä kierroksilla pelaa ton ruiskun kanssa,vakio nokalla toi setti meni tietty läpi...mikado kirjoitti:Minkäslaisilla virityksillä tuota c20ne mottia on ihmiset on saanu katsastuksesta (päästöt) läpi? onko jartsa saanu noilla sydeemeillä leiman? välistä tuntuu niin vaikeelta saada yksiselitteistä vastausta kysymyksiin. ittellä olis kans nokka-akselin osto mielessä,mutta ei o tullu viel hommattua kun ei o tietoo pääseekö sen vaihdon jälkeen päästöistä läpi. esim juuri tolla enem z9 nokalla? fakta tietoja kaipaillaan,ei arvuutteluja tai kaveri kaverin ukin kummin tarinaa kun saanut osilla x leiman paperiinJartsa kirjoitti:
omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.
putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Enem z9
Tossa viestin aiheessahan tuo lukee, eli enem. Nokalla ajettu n:15tkm ja viel KÄYTTÖautossa kiinni, viimeistää maaliskuussa revin irti (katsastus ). Nokkapukki+ nokka likimain satasen. Itellä oli vakio jousilla, 18E kannessa tuntu olevan jouset todella jämäkät jo vakiona, 20ne ja vastaavissa vois olla paremmat jouset aiheellisia. Nostajia ei taida olla toimivia ylimääräisiä.suab kirjoitti:kumpikohan nokka sulla on?minkä verran ajettu?missä kunnossa?tuleeko mukaa jäykempiä venajousia entä toisia nostajia? entä paljonko hinta?GSi+to4 kirjoitti:Itsellä talviautossa kyseinen nokka ja ei meinaa saaha mitenkää kohilleen. 20NE alakerta + 18E kansi. Päästöt pienillä kierroksilla todella rikkaalla, yläkierroksilla ihan liian laihalla (vakio ruiskulla). Kyseinen nokka ruisku käyttöön liian jyrkkä, alipaine heittelee todella rajusti tyhjäkäynnillä, joten ei minun motissa ainakaan toivoakaan päästä päästöistä lävitse. PS. Jos joku tarvii tollasta nokkaa ni voisin myydä.
Älä ainakaa jätä ne:n vakio imusarjaa, ahistaa todella pahastireiskaar kirjoitti:ite aattelin seuraavaa reseptiä kun päästöistä ei tartte c-kadetissa välittää ollenkaan: c20ne lohkoon c20xe:n alakerran rojut, seh:in kansi kevyesti siloteltuna, seetityö ja venat muotoon. Säädettävä pyörä ja keskiverto nokka. Imupuolelle ei vielä ajatuksia. Sais nyt ekana tuon alakerrankin nippuun.
megasquirt ruiskulla ja kannen modifioimisella sekä nokalla voin luvata +30%
teen irtokoneeseen sulle 200-210hp @ 7500, 2800 euroon ruiskulla säätöineen
päästöt kurissa tyhjäkäynnillä ja 2krpm kohdalla
ilman päästöjä 230-240hp @7500 , 2100 euroon ruiskulla säätöineen
voin neuvoa miten teet sen itse, kysy pois.
rahaa palaa itse tehden ~180hp ~700e työtunteja ~50-200
tosin harmaat hiukset on todennäköisiä
teen irtokoneeseen sulle 200-210hp @ 7500, 2800 euroon ruiskulla säätöineen
päästöt kurissa tyhjäkäynnillä ja 2krpm kohdalla
ilman päästöjä 230-240hp @7500 , 2100 euroon ruiskulla säätöineen
voin neuvoa miten teet sen itse, kysy pois.
rahaa palaa itse tehden ~180hp ~700e työtunteja ~50-200
tosin harmaat hiukset on todennäköisiä
Nyt heräsi kiinnostus. Mitä muutoksia/osia kyseisiin kokoonpanoihin kuuluu?m-t kirjoitti:megasquirt ruiskulla ja kannen modifioimisella sekä nokalla voin luvata +30%
teen irtokoneeseen sulle 200-210hp @ 7500, 2800 euroon ruiskulla säätöineen
päästöt kurissa tyhjäkäynnillä ja 2krpm kohdalla
ilman päästöjä 230-240hp @7500 , 2100 euroon ruiskulla säätöineen
voin neuvoa miten teet sen itse, kysy pois.
rahaa palaa itse tehden ~180hp ~700e työtunteja ~50-200
tosin harmaat hiukset on todennäköisiä
jos ysivitosella päästät kaasu pohjassa, oljynä SAE20 oletettu elinikä tupakan verran.Pinohiiri kirjoitti:mites kestävyyden laita??
ysikasilla reipasta normaali ajoa ja joskus ilon irroittelua niin voisin sanoa että kestää ainakin 50tkm - 100tkm, kun jäähdytys on hoitettu asiaankuuluvasti. suosittelen 20tkm jälkeen purkua ja sylinterien ja mäntien mittausta. ainoa "kuluva" osa on alakerta, lähinnä kiertokankien yläpäät ja mäntien helmat, sylinterillä on taipumus soikeentua."täydet irti" rata-ajossa 100h on sopiva purkuväli, 100 oktaanisella, pelkkää vettä jäähdytinjärjestelmässä, mäntien vaihto vaikkei merkkejä kulumisesta.
ei koneesta tule loppua, sen kunto tulee tarkistaa sopivin väliajoin. normaaliajossa kestää luultavimmin 100-200tkm riippuen virittäjän osaamisesta ja osien laadusta. oleellista osaa näyttelee moottoriöljyn laatu ja laakeripintojen virheettomyys, öljynvaihtoväli tuonne 5-8tkm nuorisoajossa.
tähän mennessä ei yksikään moottori joka on tehty ole tullut takaisin, omia tosin on palanut, mutta siellä nyt on ollut kaikkea päätöntä kokeilua.
moottorissa vaikuttava keskipaine ratkaisee, ulos otettu teho on verrannollinen moottorin kulumiseen noin pääsääntöisesti, vähän niinkuin kilowattitunti menetelmällä, moottorissa on määrä X kilowattitunteja joita käytetään-> hyvä yritys (ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole)
300tkm ajetun moottorin virittäminen ilman uusia kuluvia osia on järjetöntä. ja kaikki nokka-akselin päin v-tä koneistukset, kärpäset öljyn seassa, vanhat alakerran laakerit, soikeat männät, vinot pytyt, kuluneet öljypumput, 100% glykoli, paska hammashihna, venäläinen bensa ja kännissä kasaaminen ovat omaa tyhmyyttä.