Käykö 91- Calibran ilmastointi 93-Calibraan?
Käykö 91- Calibran ilmastointi 93-Calibraan?
Jos saisin infoa moisesta niin auttaisi... kiitoksia!!!!
Mitä uusiin osiin tulee niin Calibraan on olemassa 5kpl eri kompuramallia, 2kpl eri höyrystintä ja 2kpl eri lauhdutinmallia. Joudun itse katsomaan runkonumeron perusteella että myytävä osa sopii kohdeautoon. Todennäköisesti kaikki alkupään Calibran -94 asti osat käy keskenään jos sama moottori, mutta en voi taata mitään.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Melken kyllä väittäisin että kaikki callet on jo uudemmilla aineilla.Thevpp kirjoitti:niin ja nuo kiiilahihna vehkeet on r12 järjestemiä, moniurat sitten ovatkin r134a järjestelmiä, nuohan eivät ole keskenään naitettavia.
ja muistathan että kompressori oljy ja kuivain imevät kosteuden itseensä, joten irtaalaan ollut kuivain on sökö jo valmiiksi.
Ja mitä tuohon ilmastoinnin jälkeenpäin asennukseen tulee, eiköhän siinä sitten täydy vaihtaa koko puhallinkotelo kojetaulun alle, ja onkohan sisälämppärikin erilainen ilmastoidussa kun ílmastoimattomassa.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Eipä muuten ole. Kylmäaine vaihtuu -93/-94Ooppelijanne kirjoitti: Melken kyllä väittäisin että kaikki callet on jo uudemmilla aineilla.
Ja mitä tuohon ilmastoinnin jälkeenpäin asennukseen tulee, eiköhän siinä sitten täydy vaihtaa koko puhallinkotelo kojetaulun alle, ja onkohan sisälämppärikin erilainen ilmastoidussa kun ílmastoimattomassa.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Kappas peeveliä, oikeassa taidat olla, omassa vaan oli tarra missä lukee saksaksi ja enklanniksi että ilmastointijärjestelmä muutettu toimimaan r134a -aineilla.Jacce kirjoitti:Eipä muuten ole. Kylmäaine vaihtuu -93/-94Ooppelijanne kirjoitti: Melken kyllä väittäisin että kaikki callet on jo uudemmilla aineilla.
Ja mitä tuohon ilmastoinnin jälkeenpäin asennukseen tulee, eiköhän siinä sitten täydy vaihtaa koko puhallinkotelo kojetaulun alle, ja onkohan sisälämppärikin erilainen ilmastoidussa kun ílmastoimattomassa.
Tänk kaad, se vanhempi aine taitaa olla jo aika hankalasti saatavaa ja kallistakin
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Yleensä vanhan aineen järjestelmät on mahollista muuttaa toimimaan r134:llä. Hyväs lykys riittää ku laittaa oikeenlaiset liittimet et saa tökötit sisään (ja oikiat öljyt) ja vaihtaa kuivaimen, tällöin tottakai pitää järjestelmän olla tyhjä. Parhaimmas tapauksessa kompura vaihtoon, ja sillon siitä tuleeki halpaa lystiä.Ooppelijanne kirjoitti:
Kappas peeveliä, oikeassa taidat olla, omassa vaan oli tarra missä lukee saksaksi ja enklanniksi että ilmastointijärjestelmä muutettu toimimaan r134a -aineilla.
Tänk kaad, se vanhempi aine taitaa olla jo aika hankalasti saatavaa ja kallistakin
Team Grave Digger
Vectra '90 20NE
Vectra '90 20NE
[/quote]
Yleensä vanhan aineen järjestelmät on mahollista muuttaa toimimaan r134:llä. Hyväs lykys riittää ku laittaa oikeenlaiset liittimet et saa tökötit sisään (ja oikiat öljyt) ja vaihtaa kuivaimen, tällöin tottakai pitää järjestelmän olla tyhjä. Parhaimmas tapauksessa kompura vaihtoon, ja sillon siitä tuleeki halpaa lystiä.[/quote]
ei se nyt ihan noin ole.
r12 ja r134a järjestelmien kaikki tiivisteet ja kumi putket/letkut ovat erinlaisia johtuen r134a kylmäaineen pieni molekyylisestä rakenteesta joka taas tarkoittaa sitä että se tulee r12 putkista läpi.
r12 järjestelmässä käytetään eri öljyä ja näin ollen järjestelmä täytyisi purkaa ja huuhdella.
kuivain nyt kannattaa vaihtaa jo muutenkin.
kopressorissa itsessään ei ole mitään vikaa samalla periaatteella toimii ainoa ero on taas ne tiivisteet.
elikkä ei missään tapauksessa ole millään tavalla järkevä ratkaisu.
järkevä ratkaisu taas olisi täyttää järjestelmä, laittaa vuodon ilmaisu aine ja toivoa parasta.
Yleensä vanhan aineen järjestelmät on mahollista muuttaa toimimaan r134:llä. Hyväs lykys riittää ku laittaa oikeenlaiset liittimet et saa tökötit sisään (ja oikiat öljyt) ja vaihtaa kuivaimen, tällöin tottakai pitää järjestelmän olla tyhjä. Parhaimmas tapauksessa kompura vaihtoon, ja sillon siitä tuleeki halpaa lystiä.[/quote]
ei se nyt ihan noin ole.
r12 ja r134a järjestelmien kaikki tiivisteet ja kumi putket/letkut ovat erinlaisia johtuen r134a kylmäaineen pieni molekyylisestä rakenteesta joka taas tarkoittaa sitä että se tulee r12 putkista läpi.
r12 järjestelmässä käytetään eri öljyä ja näin ollen järjestelmä täytyisi purkaa ja huuhdella.
kuivain nyt kannattaa vaihtaa jo muutenkin.
kopressorissa itsessään ei ole mitään vikaa samalla periaatteella toimii ainoa ero on taas ne tiivisteet.
elikkä ei missään tapauksessa ole millään tavalla järkevä ratkaisu.
järkevä ratkaisu taas olisi täyttää järjestelmä, laittaa vuodon ilmaisu aine ja toivoa parasta.
Tdi 200+
R-134a -> R-12 konversiota ei ole välttämättömyys. Isceon 49 on täysin korvaava aine jota voidaan käyttää vanhemmissa autoissa. Siinä on hieman korkeammat lauhtumispaineet, joten kokonaistäyttö on 10% vähemmän kuin mitä R-12 kanssa. Käytännössä tehoeroa ei juurikaan huomaa.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE