CIH R4 -koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

LUMI kirjoitti:
Simo kirjoitti:..tai pienempiin venttiileihin ja "jyrkempiin" kanaviin eli käyttäisi sen 2-litrasen omaa kantta. Saman "120-150" hepoa saa silläkin ja enemmänkin.
taitaa 2.0 vakiovenoilla/männillä olla se 150 hepoa jo toiveajattelua :roll:
Ootko kokeillu?
Mä oon 8)
B Ascona '80 ja E Rekord '83
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Simo kirjoitti:
Ootko kokeillu?
Mä oon 8)
ei mulla oo koskaan noin laiskaa CIHhiä ollu :roll:
tainnu olla vaan optimistinen penkki :hypocrite:
mut jos ois niin sehän alkais olla melkein samoissa sitten kun mun vapari 124 nokileka ei tosin niin nopee kuitenkaan :peukku:
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
kölbertti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 334
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: vieremä

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

paljokohan siitä uskaltaa sivaltaa pois?? ja onko totta et tohon 2,4l ruiskuun käy 2,0 ohc:n suuttimet ja vielä pelaakin niillä?? oottekos nostellu bensanpaineita ku ootte laitellu noita kansi/nokka savotoita vai riittääkö ihan vakiopaineet????
Elämä ilman opelia voisi olla joskus jopa taivaallista!
Avatar
Sami.L
OCF Member 2020
Viestit: 1493
Liittynyt: 22 Marras 2007, 17:38
Paikkakunta: Kajaani

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Sami.L »

Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Opel Signum 2.0T -(z)-
Avatar
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1011
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
"On tämä saatana työmaa!"
Avatar
Sami.L
OCF Member 2020
Viestit: 1493
Liittynyt: 22 Marras 2007, 17:38
Paikkakunta: Kajaani

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Sami.L »

GSi 16V kirjoitti:
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Mistä noita jousia ja nostajia voisi löytyä?
Opel Signum 2.0T -(z)-
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Sami.L kirjoitti:
GSi 16V kirjoitti:
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Mistä noita jousia ja nostajia voisi löytyä?
esim Risse-motorsport , Enem jne... nostaja varmaa löytyy motonetinkin tiskilä AE:n pakkaamia mutta ei kovametalli palaa pohjassa joten kesto on ???
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

kölbertti kirjoitti:paljokohan siitä uskaltaa sivaltaa pois?? ja onko totta et tohon 2,4l ruiskuun käy 2,0 ohc:n suuttimet ja vielä pelaakin niillä?? oottekos nostellu bensanpaineita ku ootte laitellu noita kansi/nokka savotoita vai riittääkö ihan vakiopaineet????
ruiskun kannesta alkaa olla max 1mm pois 1.5mm ehkä mutta mutta kesto alkaa kärsimään jos koko ajan ajetaan kovaa siviilissä menee

miksi ihmeessä pitäisi laittaa ohc:n suuttimet kun vakiokkin riittää ainakin pariin sataa heppaan korotetulla paineella

3.5bar on kohtuulinen riippuu nokasta kannesta yms yms vaparissa ja jos radalla menee nee ajeleen niin 4bar on ollut sopiva tuolaisessa 170hv vehkeessä

penkissähän tuo suutimen paineet saa tarkistutettua mikä on sopiva kun samalla ruuvataan ilmamäärämittarin kohdilleen
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

2.4:n suutintukki on kiva kun siihen käy "mitkä vaan" o-rengassuuttimet. Mutta 2.0 OHC:n suuttimet ei tosiaan poikkea vissiin mitenkään niistä C24NE:n omista joten toki se on helppo niillä saada pelaamaan mut hyöty = ?
No ehkä se hyöty että OHC:n suuttimia löytyy tästä maasta pilvin pimein joten helpompi löytää ehjät.

Venajousista kannattaa etsiä 6070 foorumilta nimimerkki LUMI:n kirjoitus mersun tupla-venajousista.. on halvat ja kuulemma riittää melkei nokalle kun nokalle.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Ville »

GSi 16V kirjoitti:
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Täällä on hydraulinostajat ja hyvin toimii vakiosta hiotun enem-turbonokan kopion kanssa. VEMS on ruiskuna, on paljon pätevämpi kuin mega. Tällä setillä omasta irtosi 293KW@5300rpm ja 554NM@4012rpm :D

Hintaan vaikuttaa paljonn oma panos yms, että en sitä ala spekuloimaan
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Simo kirjoitti:2Mutta 2.0 OHC:n suuttimet ei tosiaan poikkea vissiin mitenkään niistä C24NE:n omista joten toki se on helppo niillä saada pelaamaan mut hyöty = ?
No ehkä se hyöty että OHC:n suuttimia löytyy tästä maasta pilvin pimein joten helpompi löytää ehjät.
.

Omien tutkimusten mukaan C24NE suuttimet on samat mitä C20NE/20SE. Siis samalla numerolla=samat. Tai ainakin näin oli siinä C24NE romukasassa mikä mulla on.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Sami.L
OCF Member 2020
Viestit: 1493
Liittynyt: 22 Marras 2007, 17:38
Paikkakunta: Kajaani

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Sami.L »

Ville kirjoitti:
GSi 16V kirjoitti:
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Täällä on hydraulinostajat ja hyvin toimii vakiosta hiotun enem-turbonokan kopion kanssa. VEMS on ruiskuna, on paljon pätevämpi kuin mega. Tällä setillä omasta irtosi 293KW@5300rpm ja 554NM@4012rpm :D

Hintaan vaikuttaa paljonn oma panos yms, että en sitä ala spekuloimaan
Jep. Onko sulla Ville joku ylinmääräinen pakosarja? Olikohan Telwin kun puhui että sinulta voisi löytyä..
Opel Signum 2.0T -(z)-
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Ville »

Meni jo edellinen, mutta tämä nykyinenkin voisi olla kaupan talvella
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
Sami.L
OCF Member 2020
Viestit: 1493
Liittynyt: 22 Marras 2007, 17:38
Paikkakunta: Kajaani

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Sami.L »

Ville kirjoitti:Meni jo edellinen, mutta tämä nykyinenkin voisi olla kaupan talvella
Jos kehtaat nii pistä infoa vaikka siitä pakosarjasta yv:llä?
Opel Signum 2.0T -(z)-
Avatar
Carbin
OCF Member 2020
Viestit: 318
Liittynyt: 19 Elo 2008, 08:27
Paikkakunta: Savonlinna

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Carbin »

Kenelläkään tietoa mistä löytyy 2.4 vakio veiveille pultteja? ARP:llä on kyllä opelin m9 jenka pulttisarjoja mutta eivät tunnu tietävän jälleenmyyjillä että passaako sitten nousun ja muun pituuden kanssa samaan.
Vai pitääkö tässä hommata jotkut kiinan h-veivit kohta :banghead:
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"

-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Vastaa Viestiin