Simo kirjoitti:..tai pienempiin venttiileihin ja "jyrkempiin" kanaviin eli käyttäisi sen 2-litrasen omaa kantta. Saman "120-150" hepoa saa silläkin ja enemmänkin.
taitaa 2.0 vakiovenoilla/männillä olla se 150 hepoa jo toiveajattelua
ei mulla oo koskaan noin laiskaa CIHhiä ollu
tainnu olla vaan optimistinen penkki
mut jos ois niin sehän alkais olla melkein samoissa sitten kun mun vapari 124 nokileka ei tosin niin nopee kuitenkaan
paljokohan siitä uskaltaa sivaltaa pois?? ja onko totta et tohon 2,4l ruiskuun käy 2,0 ohc:n suuttimet ja vielä pelaakin niillä?? oottekos nostellu bensanpaineita ku ootte laitellu noita kansi/nokka savotoita vai riittääkö ihan vakiopaineet????
Elämä ilman opelia voisi olla joskus jopa taivaallista!
Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Mistä noita jousia ja nostajia voisi löytyä?
esim Risse-motorsport , Enem jne... nostaja varmaa löytyy motonetinkin tiskilä AE:n pakkaamia mutta ei kovametalli palaa pohjassa joten kesto on ???
kölbertti kirjoitti:paljokohan siitä uskaltaa sivaltaa pois?? ja onko totta et tohon 2,4l ruiskuun käy 2,0 ohc:n suuttimet ja vielä pelaakin niillä?? oottekos nostellu bensanpaineita ku ootte laitellu noita kansi/nokka savotoita vai riittääkö ihan vakiopaineet????
ruiskun kannesta alkaa olla max 1mm pois 1.5mm ehkä mutta mutta kesto alkaa kärsimään jos koko ajan ajetaan kovaa siviilissä menee
miksi ihmeessä pitäisi laittaa ohc:n suuttimet kun vakiokkin riittää ainakin pariin sataa heppaan korotetulla paineella
3.5bar on kohtuulinen riippuu nokasta kannesta yms yms vaparissa ja jos radalla menee nee ajeleen niin 4bar on ollut sopiva tuolaisessa 170hv vehkeessä
penkissähän tuo suutimen paineet saa tarkistutettua mikä on sopiva kun samalla ruuvataan ilmamäärämittarin kohdilleen
2.4:n suutintukki on kiva kun siihen käy "mitkä vaan" o-rengassuuttimet. Mutta 2.0 OHC:n suuttimet ei tosiaan poikkea vissiin mitenkään niistä C24NE:n omista joten toki se on helppo niillä saada pelaamaan mut hyöty = ?
No ehkä se hyöty että OHC:n suuttimia löytyy tästä maasta pilvin pimein joten helpompi löytää ehjät.
Venajousista kannattaa etsiä 6070 foorumilta nimimerkki LUMI:n kirjoitus mersun tupla-venajousista.. on halvat ja kuulemma riittää melkei nokalle kun nokalle.
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Täällä on hydraulinostajat ja hyvin toimii vakiosta hiotun enem-turbonokan kopion kanssa. VEMS on ruiskuna, on paljon pätevämpi kuin mega. Tällä setillä omasta irtosi 293KW@5300rpm ja 554NM@4012rpm
Hintaan vaikuttaa paljonn oma panos yms, että en sitä ala spekuloimaan
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Simo kirjoitti:2Mutta 2.0 OHC:n suuttimet ei tosiaan poikkea vissiin mitenkään niistä C24NE:n omista joten toki se on helppo niillä saada pelaamaan mut hyöty = ?
No ehkä se hyöty että OHC:n suuttimia löytyy tästä maasta pilvin pimein joten helpompi löytää ehjät.
.
Omien tutkimusten mukaan C24NE suuttimet on samat mitä C20NE/20SE. Siis samalla numerolla=samat. Tai ainakin näin oli siinä C24NE romukasassa mikä mulla on.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sami.L kirjoitti:Minkälaista moottorinohjausta täällä on porukka käyttänyt noissa CIH:n turbotus mielessä. Minkälaisia kokemuksia ja minkä verran tullut kustantamaan? Kokemuksia ja tarinoita. Samalla myös pitäisi saada tietää että minkälaisia nokkia olette käyttäneet? Tarkoitus pitää noilla hydraalisilla nostajilla.
Tuplavenajouset sekä kovat nostajat melkeinpä ehdottomat, joten älä säästä tässä paikassa. *vinkki*
Täällä on hydraulinostajat ja hyvin toimii vakiosta hiotun enem-turbonokan kopion kanssa. VEMS on ruiskuna, on paljon pätevämpi kuin mega. Tällä setillä omasta irtosi 293KW@5300rpm ja 554NM@4012rpm
Hintaan vaikuttaa paljonn oma panos yms, että en sitä ala spekuloimaan
Jep. Onko sulla Ville joku ylinmääräinen pakosarja? Olikohan Telwin kun puhui että sinulta voisi löytyä..
Kenelläkään tietoa mistä löytyy 2.4 vakio veiveille pultteja? ARP:llä on kyllä opelin m9 jenka pulttisarjoja mutta eivät tunnu tietävän jälleenmyyjillä että passaako sitten nousun ja muun pituuden kanssa samaan.
Vai pitääkö tässä hommata jotkut kiinan h-veivit kohta