Sivu 171/173

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 19 Loka 2023, 09:53
Kirjoittaja motorsport
Hurjan näköinen masiina! En hoksaa missä korissa tämä asuu.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 19 Loka 2023, 19:10
Kirjoittaja Järkiliitto?
Kiitoksia pikkuhiljaa jotain tässä ehkä oppii, ainakin että pää tulee kipiäks kun sitä hakkaa seinään. :roll:

Kuva

Klassikon ajattelin parantaa viel paremmaks pakkoliitolla.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 19 Loka 2023, 19:11
Kirjoittaja Järkiliitto?
Eli 242 volvo vm 82

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Marras 2023, 12:34
Kirjoittaja Järkiliitto?
Hei onko kellään tietoa x30xe koneen nokan ja kampiakselin asentotunnistimen spekseistä. Hall mutta 5 vai 12 v?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 18 Marras 2023, 11:33
Kirjoittaja motorsport
Opel tai oikeastaan GM tässä tapauksessa on kyllä käyttänyt enimmäkseen induktiivisia antureita ja 60-2 kiekkoa kammenkulman mittaamiseen tämän ikäkauden autoissa. Itselläni ei ole nyt yhtään orkkisosaa, että pääsisi mittailemaan/tutkimaan.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 28 Marras 2023, 14:58
Kirjoittaja Stuke
Järkiliitto? kirjoitti: 15 Marras 2023, 12:34 Hei onko kellään tietoa x30xe koneen nokan ja kampiakselin asentotunnistimen spekseistä. Hall mutta 5 vai 12 v?
Nokka-akseli on hall 12v ja kampuralla induktiivinen eli VR anturi

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 30 Marras 2023, 20:58
Kirjoittaja mortimer
Onko jollain calibran imusarjan alaosaa (reiät keskellä rivissä)?
Tarve on kanavien sisäänmenon suuaukon mitoille ja tiedolle onko yhtään varaa poistaa materiaalia.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 27 Tammi 2024, 16:32
Kirjoittaja motorsport
Huonosti on tullut vastauksia, mutta voiko tätä prokkista seurata jossain somessa?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 12 Helmi 2024, 02:26
Kirjoittaja mortimer
motorsport kirjoitti: 27 Tammi 2024, 16:32 Huonosti on tullut vastauksia, mutta voiko tätä prokkista seurata jossain somessa?
Jos tämä liittyy minun kysymykseeni, niin koneaihioksi valittiinkin läpitylsä Ford/mazda 2.5 duratecnelonen helppouden takia.
Opelin 3.0 V6 tehdään mahdollisesti myöhemmin eri autoon. Koneen kokoonpano aika hyvin hahmotettu pl imupuoli.
Ei ole somea tarjolla kun ollaan analogisen ikäpolven ukkoja, toki tänne päivitetään jos/kun joskus tulee V6 tekoon.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Helmi 2024, 12:40
Kirjoittaja motorsport
Juu otaksun että olet btcf-aktiiveja. Jenveyn läppärunkosarja on yksi vaihtoehto. Jotkut on viritelleet Triumph prätkän (3cyl) läppiksiä. Oem imusarjat on vakiokoneeseen ok.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Maalis 2024, 21:35
Kirjoittaja Järkiliitto?
No niin 9 vuoden kauneus unet on ohi. Torstaina se käynnisty pienien haasteiden jälkeen. Ja haasteet jatkui vuotavan kampiakselin stefan muodossa.

Laitan videon tulee kunhan saan sen.

Kuva

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 22 Maalis 2024, 09:24
Kirjoittaja Deme79
^^ :thumbsup:

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Touko 2024, 09:04
Kirjoittaja Järkiliitto?
Hei mistäs tähän sais kampiakselin ja kangen pultit tilattua, ja jakopään alapään pultti.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Touko 2024, 14:58
Kirjoittaja Wesku79
Ei näköjään juuri mistään OE-numeroilla. Mulla on 2.5 lohko muttereina, niin pitääpä katsella niistä mitat ja lujuusluokat (jos merkitty). Taitaa olla kaikki pultit 3.0 lohkossa samat.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Touko 2024, 21:14
Kirjoittaja Järkiliitto?
Joo mul on pultit tallella kun jouduttiin purkaa kone kun öljyä veden seassa ja pakokaasuissa. Uskaltaako käyttää samoja pultteja kun ollut jo paikallaan ja auto käynyt vain muutaman minuutin?

Mietin että hakisin uudenmaan pultista nuo mallina 10.9 pultit.
Toimiiko?