V6 koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1533
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Hurjan näköinen masiina! En hoksaa missä korissa tämä asuu.
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Kiitoksia pikkuhiljaa jotain tässä ehkä oppii, ainakin että pää tulee kipiäks kun sitä hakkaa seinään. :roll:

Kuva

Klassikon ajattelin parantaa viel paremmaks pakkoliitolla.
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Eli 242 volvo vm 82
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Hei onko kellään tietoa x30xe koneen nokan ja kampiakselin asentotunnistimen spekseistä. Hall mutta 5 vai 12 v?
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1533
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Opel tai oikeastaan GM tässä tapauksessa on kyllä käyttänyt enimmäkseen induktiivisia antureita ja 60-2 kiekkoa kammenkulman mittaamiseen tämän ikäkauden autoissa. Itselläni ei ole nyt yhtään orkkisosaa, että pääsisi mittailemaan/tutkimaan.
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 365
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Järkiliitto? kirjoitti: 15 Marras 2023, 12:34 Hei onko kellään tietoa x30xe koneen nokan ja kampiakselin asentotunnistimen spekseistä. Hall mutta 5 vai 12 v?
Nokka-akseli on hall 12v ja kampuralla induktiivinen eli VR anturi
Avatar
mortimer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:10
Paikkakunta: satakunta

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mortimer »

Onko jollain calibran imusarjan alaosaa (reiät keskellä rivissä)?
Tarve on kanavien sisäänmenon suuaukon mitoille ja tiedolle onko yhtään varaa poistaa materiaalia.
E-type 1971
Mgb GT 1966
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1533
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Huonosti on tullut vastauksia, mutta voiko tätä prokkista seurata jossain somessa?
Avatar
mortimer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:10
Paikkakunta: satakunta

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mortimer »

motorsport kirjoitti: 27 Tammi 2024, 16:32 Huonosti on tullut vastauksia, mutta voiko tätä prokkista seurata jossain somessa?
Jos tämä liittyy minun kysymykseeni, niin koneaihioksi valittiinkin läpitylsä Ford/mazda 2.5 duratecnelonen helppouden takia.
Opelin 3.0 V6 tehdään mahdollisesti myöhemmin eri autoon. Koneen kokoonpano aika hyvin hahmotettu pl imupuoli.
Ei ole somea tarjolla kun ollaan analogisen ikäpolven ukkoja, toki tänne päivitetään jos/kun joskus tulee V6 tekoon.
E-type 1971
Mgb GT 1966
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1533
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Juu otaksun että olet btcf-aktiiveja. Jenveyn läppärunkosarja on yksi vaihtoehto. Jotkut on viritelleet Triumph prätkän (3cyl) läppiksiä. Oem imusarjat on vakiokoneeseen ok.
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

No niin 9 vuoden kauneus unet on ohi. Torstaina se käynnisty pienien haasteiden jälkeen. Ja haasteet jatkui vuotavan kampiakselin stefan muodossa.

Laitan videon tulee kunhan saan sen.

Kuva
Deme79
OCF Member 2016
Viestit: 2162
Liittynyt: 24 Helmi 2011, 11:02
Paikkakunta: Joensuu, Eno

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

^^ :thumbsup:
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Hei mistäs tähän sais kampiakselin ja kangen pultit tilattua, ja jakopään alapään pultti.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3605
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ei näköjään juuri mistään OE-numeroilla. Mulla on 2.5 lohko muttereina, niin pitääpä katsella niistä mitat ja lujuusluokat (jos merkitty). Taitaa olla kaikki pultit 3.0 lohkossa samat.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Joo mul on pultit tallella kun jouduttiin purkaa kone kun öljyä veden seassa ja pakokaasuissa. Uskaltaako käyttää samoja pultteja kun ollut jo paikallaan ja auto käynyt vain muutaman minuutin?

Mietin että hakisin uudenmaan pultista nuo mallina 10.9 pultit.
Toimiiko?
Vastaa Viestiin