Nyt tuli kannet koneistuksesta.
Edelleen noi nokat askarruttaa. Paljon niitä on täälläkin tutkittu,mutta vieläkään en tiedä mistä erottaa A,G,E tai F nokat?
Mulla tossa pitäis olla 3.0 imunokat ja 2.5xei nokat. Ja niissä ei oo mittailemalla mitään eroo.
Eli taitaa olla turha laittaa noita 3.0 nokkia tuohon xei,hin?
Aukkoja tuli avarrettua ja kiilloitettua hiukan ja nyt kuulemma 10mm nostolla virtaa noin 310hv
Jos sais pian lyötyä ne paikalleen.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 19 Marras 2018, 20:35
Kirjoittaja Wesku79
Niissä on se kirjain kaiverrettuna. Ja numero tai kaksi sen perässä.
3.0 ja 2.5XEI imunokat on tietääkseni samat eli G. Pakopuolesta en ole varma. A ja G välillä ainut ero on nokkapyörän tapin kohdistuksessa. Eli ajoituksissa on pieni ero - puoli hammasta.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 19 Marras 2018, 20:48
Kirjoittaja Nieppe
Ok. Eli onko se kaiverrettu sinne nokan etummaisen laakerin taa vai onko se valussa keskellä nokkaa? Näissä nokissa on keskellä kaikissa se GC ja 1 tai kaks numeroo.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 19 Marras 2018, 22:59
Kirjoittaja Wesku79
Ei se ainakaan keskellä ollut. Oisko ollut just sen ekan laakerin vieressä. Aika pientä tekstiä.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 19 Marras 2018, 23:20
Kirjoittaja Nieppe
Ok. No noissa 3.0 imunokissa oli kaiverrettu toiseen A ja toiseen G. Ja noissa xei.n nokissa ei ollu mitään. siks nyt hiukan ihmettelen et mistä ne erottaa, jos ne sekaisin laittaa..
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 20 Marras 2018, 17:35
Kirjoittaja Wesku79
No, A on 3.0:n vakio pakonokka, että joku on sen sitten laittanut väärälle puolelle kantta.
Merkittömät nokat voi sitten olla vaikkapa jotkut aftermarket virinokat. Tai sitten ne on Irmscherin jäljiltä tuommoiset alunperin. Ehkäpä ne ei olekaan täysin G-nokkia vastaavat? Ei olis eka kerta, kun palstoilla on väärää tietoa.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 22 Joulu 2018, 16:10
Kirjoittaja Järkiliitto?
Imusarjan valmistelua
Imusarjan kaasusta
Imusarja kasassa
Läppien sovittelua, vielä pientä sovittelua putkien päitten kanssa. Vivustot ja suutinkiskot tehdä. Sitten suppilot vielä jostain hankkia.
Tällä pitäisi yhdistää kannesta lähtevät uudet vesilähdöt ja jatkaa yhdellä isolla letkulla syylariin suoraan tai sitten yhdistää letkuun mikä palaa syylariin lohkosta. Ongelma vaan että tulis aika letkuhässäkkä. Täytyy tehdä uus missä letkut tulee kiinni samansuuntaisesti.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 22 Joulu 2018, 19:04
Kirjoittaja Paska Omena
Mihin vehkeeseen tuo on tulossa? Alkaa vaan nimittäin näyttää aika helvetin korkeelta.
Oon taas koittanu motivoida itteeni että kasais irtolohkoon läppärungot paikalleen ja koittas tehdä täysin valmiin paketin minkä sitten sais vaan autoon heittää paikalleen. Pitäs vaan suunnilleen mittailla minkä verran ompun pellin alla on tilaa. Ajatuksena olis laittaa paksu ja matala alumiinisyyläri jonka päältä sitten sais suoraan maskin takaa ohjata ilman imutorville.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 27 Joulu 2018, 23:44
Kirjoittaja @@po
Miitenkäs näihin v6 koneisiin, saako arp pultteja? Vauhtipyöränpultithan sais kyllä kun sama pultti mene xe/let mutta mitenkäs mm kiertokangenpultit? Pikkusen kolusin internettiä muttei osunut silmään.
Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 16 Heinä 2019, 11:28
Kirjoittaja JJH
Lindemann kirjoitti: ↑16 Heinä 2019, 11:25
Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Lindemann kirjoitti: ↑16 Heinä 2019, 11:25
Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Kaveri teetti Astraansa nokat Enemillä.
Tv Jouni
Ja oli tulokseen tyytyväinen? Mitä heillä homma maksoi?
Re: V6 koneiden viritys
Lähetetty: 16 Heinä 2019, 13:19
Kirjoittaja JJH
Hinta oli muistaakseni sama kuin hinnastossa olevien. Eli silloin haluttiin 16v:n, "punakantisen", "kireimmän" nokan profiili, hydraulisilla nostimilla, kutosen nokkiin. Toimivat ihan oletetusti.