V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
Joissain CIH moottoreissa on nuo millin öljyreiät porattu kankeen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Tässä vielä yksi kuva, jossa esitetty urien (tai öljyreikien) oikea suunta.

Eli tarkoituksena on, että männänpohjan lisäksi öljyä roiskuu tuonne sylinterin seinämään, joka on työtahdin aikana kovimmalla rasituksella. Ilman suunnattua suihkutusta tuo paikka varmaan saa turhan vähän roiskeöljyvoitelua, koska kampiakselin pyöriessä keskipakovoima linkoaa sitä mieluummin justiin sylinterin vastakkaiselle puolelle. Noita mun koneen mäntiä katsoessa väittäisin, että tämä mutuilu pitää paikkaansa.
Eli tarkoituksena on, että männänpohjan lisäksi öljyä roiskuu tuonne sylinterin seinämään, joka on työtahdin aikana kovimmalla rasituksella. Ilman suunnattua suihkutusta tuo paikka varmaan saa turhan vähän roiskeöljyvoitelua, koska kampiakselin pyöriessä keskipakovoima linkoaa sitä mieluummin justiin sylinterin vastakkaiselle puolelle. Noita mun koneen mäntiä katsoessa väittäisin, että tämä mutuilu pitää paikkaansa.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- 'Admiral'
- Viestit: 128
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Öljystä tuleekin mieleen kysymys. Mistä mittaa öljyn paineen ja lämmön? Tasoanturi oli tuossa öljypohjan päällä.
Re: V6 koneiden viritys
Siis jälkiasennustako varten anturit? Suodattimen liitäntään välilaippa, jossa kyseiset paikat.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Mulla on jälkiasennettu öljynpaine- ja lämpöanturi samassa. Anturi on asennettu t-haaralla öljynpainekytkimen kanssa öljypumpun lähtöön.Järkiliitto? kirjoitti: ↑25 Huhti 2022, 19:28 Öljystä tuleekin mieleen kysymys. Mistä mittaa öljyn paineen ja lämmön? Tasoanturi oli tuossa öljypohjan päällä.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 128
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Joo kone tullu mulle osina ja nyt muokattu melkoisesti. Ei näy kansissa eikä lohkossa valmiita paikkoja.
Mistä löysitte sopivan välipalan tuohon suodattimen ja lohkon väliin?
Aika vähän jää rakoa suodattimesta noihin öljylähtöjen anliittimin.
Onko kuvia laittaa toteutuksesta ja vinkkiö osista.
Mistä löysitte sopivan välipalan tuohon suodattimen ja lohkon väliin?
Aika vähän jää rakoa suodattimesta noihin öljylähtöjen anliittimin.
Onko kuvia laittaa toteutuksesta ja vinkkiö osista.
Re: V6 koneiden viritys
Tämän tyyppinen oli mulla mielessä https://www.ebay.co.uk/itm/172096629138
Mutta ihan yhtä hyvä on tuo haaroitus pumpultakin. Lämpöantureitahan löytyy lisäksi suoraan öljypropun tilalle tulevaa malliakin.
Mutta ihan yhtä hyvä on tuo haaroitus pumpultakin. Lämpöantureitahan löytyy lisäksi suoraan öljypropun tilalle tulevaa malliakin.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Eli öljypumpussa on adapteri mikä ruuvataan öljypumppuun. Siihen käy suoraan öljynpainekytkin ja letkulla lähtee öljynpaine ja -lämpöanturille. Siitä sitten mun applikaatiossa haarat turboille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 128
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Olrait. Eli tuossa hihnapyörän päässä on anturipaikka. Onko mikä kierre ja koko?
Mistä nykyään ostatte pultin jakopään rattaan kiristämiseen?
Mistä nykyään ostatte pultin jakopään rattaan kiristämiseen?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 128
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Järkiliitto? kirjoitti: ↑16 Touko 2022, 08:15 Olrait. Eli tuossa hihnapyörän vieressä on anturipaikka. Onko mikä kierre ja koko?
Mistä nykyään ostatte pultin jakopään rattaan kiristämiseen?
- Paska Omena
- OCF Member 2023
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: V6 koneiden viritys
Öljynpainekytkimeltä kun haaroittaa niin se näyttää sitten öljynlämmön päin persettä, sinne haaraan kun ei kuuma öljy normaalisti kulkeudu.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
-
- 'Admiral'
- Viestit: 128
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Joo laitan letkuun adapterin mihin saa anturin kiinni.
Kiitoksia vinkeistä.
Kiitoksia vinkeistä.
Re: V6 koneiden viritys
Joskus muinoin mallasin Fordin COP-puolia paikalleen, mutta eivät oikein istuneet taaempaan kanteen C25XE imusarjan kanssa.
Nämä puolestaan näyttäisivät sopivan hyvin.
Kyseessä on VAG:n puolat (oem nro esim: 036 905 100). Laadukas ja silti edullinen (20€/kpl) osa löytyy esim numerolla NGK 48003. Näille sopivat liittimet suojakumeineen esim täällä: https://www.aliexpress.com/item/1005002658908824.html (oem nro: 1J0 973 724)
Meni itsellä setti tilaukseen. Tämä muutos kannattaa mun mielestä tehdä, jos puolan tai tulpanjohtojen vaihto on ajankohtaista. Tuskin tulee ongelmia osien saatavuuden kanssa ihan lähivuosina.
Kytkentä:
Nämä puolestaan näyttäisivät sopivan hyvin.
Kyseessä on VAG:n puolat (oem nro esim: 036 905 100). Laadukas ja silti edullinen (20€/kpl) osa löytyy esim numerolla NGK 48003. Näille sopivat liittimet suojakumeineen esim täällä: https://www.aliexpress.com/item/1005002658908824.html (oem nro: 1J0 973 724)
Meni itsellä setti tilaukseen. Tämä muutos kannattaa mun mielestä tehdä, jos puolan tai tulpanjohtojen vaihto on ajankohtaista. Tuskin tulee ongelmia osien saatavuuden kanssa ihan lähivuosina.
Kytkentä:
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1521
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: V6 koneiden viritys
Onko kukaan muu ihmetellyt kiertokangen alasilmän mittaa? Saan lukemaksi sitkeästi 56,9mm. Esim FCP:n verkkokaupassa ilmoitetaan lukema 57mm.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 128
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Tein venakopan päälle alumiinista levyt mihin saa sitten bocshin punaiset audin puolat kiinni. Mutta imusarjasta ei tarvii välittää kun tehtiin lappärungoilla.