V6 koneiden viritys
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Hei apuja kaivattaisiin nyt.
Yritän löytää venakopan tiivisteitä ja joka kerta saan versiot missä on kopan takana ne mötikät nokkien kohdalla.
Ja tarvitaan malli missä noita ei ole. Jos jollain on auto missä orkkiskoneena x25xe/x30xe alukopallinen versio ilman mötiköitä niin saanko tietää rekkarin. Löytävät osan kuulemma rekkarilla paremmin.
Yritän löytää venakopan tiivisteitä ja joka kerta saan versiot missä on kopan takana ne mötikät nokkien kohdalla.
Ja tarvitaan malli missä noita ei ole. Jos jollain on auto missä orkkiskoneena x25xe/x30xe alukopallinen versio ilman mötiköitä niin saanko tietää rekkarin. Löytävät osan kuulemma rekkarilla paremmin.
Re: V6 koneiden viritys
Katso nettiautosta jonkin V6 Vectra-B:n rekkari, sillä tähän asti olet ilmeisesti tilannut muovikopille tarkoitettuja tiivisteitä, kuten Omegassa.
Tuolta löytyy osanumerokin https://opel.7zap.com/en/car/j96/e/10/11-0/
Tuolta löytyy osanumerokin https://opel.7zap.com/en/car/j96/e/10/11-0/
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
No mun B-Vecun rekkari on BIS-872
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Joo tilannu alukoppaseen tiivisteet mutta joka kerta tullu väärät. Rekkarilla kuulemma löytyy helpommin. No kohta nähdään. Iso kiitos vinkeistä kaikille
Re: V6 koneiden viritys
Onko jollain ollu vaa'alla tuommosta v6:sta, että paljonko ilman vaihdelaatikkoa ja turhia oheishilppeitä tuommonen painaa? Eli kuinka kevyeksi koneen pystyisi saamaan? Ajatellaan lähtökohdaksi vaikka x25xe:tä näin alkuun.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: V6 koneiden viritys
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Ehdin jo ajatella, että tämä projekti on kuopattu:
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 14095
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: V6 koneiden viritys
Aivan mahtavaa katsottavaa nuo
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: V6 koneiden viritys
Billet venttiilikopat:
https://racingcustomparts.com/produkt/o ... others-v6/
https://racingcustomparts.com/produkt/o ... others-v6/
Re: V6 koneiden viritys
Kellää varmaa tietoa noista x30xe lohkoista. Tarinoiden mukaan tollasesta on olemassa tollanen semi-closed-deck mallinen lohko:
Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.
Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?
Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.
Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.
Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?
Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: V6 koneiden viritys
@@po kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 02:12 Kellää varmaa tietoa noista x30xe lohkoista. Tarinoiden mukaan tollasesta on olemassa tollanen semi-closed-deck mallinen lohko:
Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.
Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?
Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.
Mulla on tuollainen b308e ja x30xe risteytys ja lohko on semi closed deck. Oman tilasin Ruotsista purkaamolta. www.bildelsbasen.se
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 535
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: V6 koneiden viritys
Itseäkin jäi tämä tieto kutkuttamaan, että B2 Omegan X30XE:ssä on siis tämä semi-closed-deck?? Omani on vm. -00 jos sillä tiedolla merkitystä.Stuke kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 08:28@@po kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 02:12 Kellää varmaa tietoa noista x30xe lohkoista. Tarinoiden mukaan tollasesta on olemassa tollanen semi-closed-deck mallinen lohko:
Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.
Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?
Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.
Mulla on tuollainen b308e ja x30xe risteytys ja lohko on semi closed deck. Oman tilasin Ruotsista purkaamolta. www.bildelsbasen.se
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: V6 koneiden viritys
Pitäis sen olla, yhen sellasen oon nähnytkin ilman kansia joka sellanen oli. Mitään käytönnön eroahan tolla ei avodekkiseen ole, yhtälailla ne taitaa vaparina kestää.
Pitää vaan muistaa että 3 litranen omegakin kun on uusimmillaan yli 20 vuotta vanha auto, niin sinne toki voi olla vaihdettu elämänkaaren aikana myös jotain muuta.
Pitää vaan muistaa että 3 litranen omegakin kun on uusimmillaan yli 20 vuotta vanha auto, niin sinne toki voi olla vaihdettu elämänkaaren aikana myös jotain muuta.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: V6 koneiden viritys
Uhka vai mahdollisuus?
Saabin kiertokangissa on pienet kolot, joiden tarkoituksena on roiskia öljyä männän pohjaan. Tohtisiko tehdä samanlaiset X30XE:n kankiin? Öljyjäähdytys olisi mun mielestä näissä koneissa tarpeen jo ihan vakionakin. Kaksi lohkoa oon purkanut ja molemmissa koneissa pari kolme mäntää lievästi lämpöleikkautunut. 2-4-6-puolella oli nämä kaikki.
Ilmeisesti kolot on kangen molemmilla puolilla samassa kohdassa, kun noihin kohokuviomerkkeihin vertaa. Mutta kumminhan päin kolo on pyörimissuuntaan nähden, onko tuo yläkuolokohdassa ennen vai jälkeen kiertokangen keskilinjaa?
Täältä löytyisi toinen (parempi) vaihtoehto, mutta vaatisi enemmän asennustyötä. En oikein tiedä, että tohtisiko noita varten itse alkaa pylväsporalla työstämään lohkon laakerikauloihin vinoja reikiä. https://ftt-shop.franke-turbotechnik.co ... e-mk3.html
Saabin kiertokangissa on pienet kolot, joiden tarkoituksena on roiskia öljyä männän pohjaan. Tohtisiko tehdä samanlaiset X30XE:n kankiin? Öljyjäähdytys olisi mun mielestä näissä koneissa tarpeen jo ihan vakionakin. Kaksi lohkoa oon purkanut ja molemmissa koneissa pari kolme mäntää lievästi lämpöleikkautunut. 2-4-6-puolella oli nämä kaikki.
Ilmeisesti kolot on kangen molemmilla puolilla samassa kohdassa, kun noihin kohokuviomerkkeihin vertaa. Mutta kumminhan päin kolo on pyörimissuuntaan nähden, onko tuo yläkuolokohdassa ennen vai jälkeen kiertokangen keskilinjaa?
Täältä löytyisi toinen (parempi) vaihtoehto, mutta vaatisi enemmän asennustyötä. En oikein tiedä, että tohtisiko noita varten itse alkaa pylväsporalla työstämään lohkon laakerikauloihin vinoja reikiä. https://ftt-shop.franke-turbotechnik.co ... e-mk3.html
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Täällä oli keskustelua tuosta kankien koloista https://lotuselan.net/forums/viewtopic.php?f=39&t=36308
Näköjään monenlaista variaatiota löytyy: kolot keskinjassa, kolot keskilinjan sivussa, kolot keskilinjan molemmin puolin.
Joissain kangissa on reikä ihan kangen varren läpi kuvan mukaisesti. Näissä oikea suunta on niin, että reikä osoittaa mäntää kohti kun kanki on ohittanut YKK:n. Vaikuttaa järkevältä.
Jossain artikkelissa (jota en löytänyt uudestaan) kangen kylkipinnan kolon suunnaksi oli suositeltu 3-7 astetta keskilinjasta sivuun. Tämä näyttää olevan samaa luokkaa kuin noissa saabin kangissa. Eli apinoin tämän mukaan. Teräketjuviilalla tehdyt millin syvyiset urat 5 asteen kulmassa on varmaan hyvät.
Näköjään monenlaista variaatiota löytyy: kolot keskinjassa, kolot keskilinjan sivussa, kolot keskilinjan molemmin puolin.
Joissain kangissa on reikä ihan kangen varren läpi kuvan mukaisesti. Näissä oikea suunta on niin, että reikä osoittaa mäntää kohti kun kanki on ohittanut YKK:n. Vaikuttaa järkevältä.
Jossain artikkelissa (jota en löytänyt uudestaan) kangen kylkipinnan kolon suunnaksi oli suositeltu 3-7 astetta keskilinjasta sivuun. Tämä näyttää olevan samaa luokkaa kuin noissa saabin kangissa. Eli apinoin tämän mukaan. Teräketjuviilalla tehdyt millin syvyiset urat 5 asteen kulmassa on varmaan hyvät.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89