V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
Löytyi tämmöinen kirja - Modern Engine Tuning by A. Graham Bell. Kannessa komeilee B-vectran V6 ecotec. Jos tuosta löytyisi sopivat kaaviot.
E: ääh. Ei ollut tuolla. Paitsi esimerkkinä 1.8 ecotec, jossa 41.5mm peltisarjoista ei ollut mitään hyötyä. Ehkä liian isot?
E: ääh. Ei ollut tuolla. Paitsi esimerkkinä 1.8 ecotec, jossa 41.5mm peltisarjoista ei ollut mitään hyötyä. Ehkä liian isot?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Graham Bellin toinen kirja 4-stroke Performance Tuning toi paremmin valaistusta asiaan. Taulukoiden mukaan katunokille suosittelee 41.5mm tai 44.5mm primääreitä joiden pituus olisi 15-30". Sekundäärit tosiaan vastaisivat sitten 3-pyttyisen loppuputkia ja niiden pituus olisi sitten sama kuin primäärien +3 tuumaa ja halkaisija 51mm. Loppuputken mitaksi sopisi taulukoiden mukaan parhaiten 2.75 tuumainen. Tuohan olisi muuten varmaan pätevä koko, mutta eipä ole oikein valikoimaa putkiosille ja vielä vähemmän vaimentimille tuossa koossa. Lisäksi suosittelee katillisille vehkeille pykälää suurempaa kokoa sen tuottaman lämmön vuoksi, niin cat-back putken kokohan olisi sitten 3 tuumaa - alkaisi olemaan melkoista ränniä kyllä tuo
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
2,5” riittää loppuputkeksi aivan täysin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Noi Bellin pakoputkimitoitukset on muutenki melko yliampuvia.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: V6 koneiden viritys
Ootko Wesku tekemässä tota pakosarjaa etuvetoiseen?
Mä olisin kiinnostunut ostamaan tollasen...
Mä olisin kiinnostunut ostamaan tollasen...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
Oon tekemässä mutten tiedä vielä ajankohtaa, voi mennä pitkään. Vuosia jo haaveillut tig-hitsistä, mutta koskaan ei ole varaa sitä ostaa. Nyt lomautusten takia vielä vähemmän.
Paskalla migillä en jaksa alkaa söhläämään. Eurojaskaa odotellessa...
E: tai voi se olla, että teen migillä, mutta sitä pitäisi modata ensin. Iso kondensaattori parantamaan valokaaren syttymistä ja arduinolla voisi tehdä pulssiohjaimen.
Paskalla migillä en jaksa alkaa söhläämään. Eurojaskaa odotellessa...
E: tai voi se olla, että teen migillä, mutta sitä pitäisi modata ensin. Iso kondensaattori parantamaan valokaaren syttymistä ja arduinolla voisi tehdä pulssiohjaimen.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Tässä kuva sarjoista mitkä tein omaan moottoriin marteliuksen putkista ja mitoilla.
Tärkein oli se että sylinteripuolet yhdistyvät metrin päässä kansista ja menee noin 25 cm kolme tuumasella putkella. Sen jälkeen ei kuulemma väliä onko loppuputkisto 2,5 vai 3.0 tuumanen.
55/45 cm jos pystyy katsomaan putkien suhteet. Paksuutta en muista 40 jotain ja eroa toisioputkella jotain 4 mm noin. Voin tarkastaa kun pääsen hallille.
Painekotelon muotoa koittanut sovitella tuollaisessa pahvivirityksellä. No omasta mielestä löyty aika hyvä muoto ja tilavuuskin riittävä. Enää vain väännettävä pellistä tuo ja sorvauksesta runnerit niin saa nekin paikalleen.
Tärkein oli se että sylinteripuolet yhdistyvät metrin päässä kansista ja menee noin 25 cm kolme tuumasella putkella. Sen jälkeen ei kuulemma väliä onko loppuputkisto 2,5 vai 3.0 tuumanen.
55/45 cm jos pystyy katsomaan putkien suhteet. Paksuutta en muista 40 jotain ja eroa toisioputkella jotain 4 mm noin. Voin tarkastaa kun pääsen hallille.
Painekotelon muotoa koittanut sovitella tuollaisessa pahvivirityksellä. No omasta mielestä löyty aika hyvä muoto ja tilavuuskin riittävä. Enää vain väännettävä pellistä tuo ja sorvauksesta runnerit niin saa nekin paikalleen.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Tämän kun saa väännettyä muotoonsa niin pitää sitten leikata pahvista loput kaksi palaa malliksi ja sitten vain pellistä loput.
Re: V6 koneiden viritys
Tuohan alkaa näyttää asialliselta projektilta Mahtuuko suora konepelti päälle, vai pitääkö tehdä voimapattia?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Mitkä noi läppärungot on? Mulla on vielä haavena naittaa V6 Asconaan ja pitäs keksiä hyvä polttoainesysteemi. Kaasari olis ihanne.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Läpät varmaan hayabusasta veikkaan, mutta entä nuo kaulat? Vissiin omaa tekoa, kun ei näytä b-vecun käyriltä?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Joo suzuki gen1 löyty eBaystä . Toinen vaihtoehto oli bemun m3 sarja.
Kaveri jelppas Imusarjan, teetätin laippoja ja sitten vaan pakoputkimutkia bilteemasta.
Alukansien päälle tehtiin nuo kannet jotta volkkarin punaiset puolat istuis paremmin. Näitä tehtiin kanssa ylimääräisiä jos jotain kiinnostaa.
Kaveri jelppas Imusarjan, teetätin laippoja ja sitten vaan pakoputkimutkia bilteemasta.
Alukansien päälle tehtiin nuo kannet jotta volkkarin punaiset puolat istuis paremmin. Näitä tehtiin kanssa ylimääräisiä jos jotain kiinnostaa.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Ja joo ei mahdu konepelti. No kallistettu alusyylari ja siitä iso tunneli pellistä läpi ja nousee tän sarjan päälle. Nyt miettinyt et jos yrittäisi saada nuo painekotelot näkyviin pellistä. Jos niistä vaan tulee tarpeeksi hyvännäköiset
Re: V6 koneiden viritys
Harmi ku tuo sun on tehty takavetoseen... Ei sovi Vectra A/B:hen...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
pitäisi sovitella vähän. Ei muuta kuin kellokoskelle käymään. Ja kyllähän tuota voi muokata myös. Miettinyt että jos tekisi joskus kahden läpän tuplaplenumikotelon myös niin näkisi vaikutuksen.
Painekotelon alkaa muotoutua
Vielä pitää muotoilla pahvista loput palat ja tehdä peltiset niiden mukaan. Vielä kun saa runnerit sorvarilta niin hitsata kasaan.
Painekotelon alkaa muotoutua
Vielä pitää muotoilla pahvista loput palat ja tehdä peltiset niiden mukaan. Vielä kun saa runnerit sorvarilta niin hitsata kasaan.