V6 koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4641
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Aikaa on jo sen verran että en enää sata varmaksi voi sanoo mutta kun joskus noita selvittelin niin 2.5 xei nokista imunokat ovat samat kuin 3.0 ja pakonokat samat kuin normaalin 2.5xe. 3.0 imunokissa on nostoa vähän enemmän, oliko nyt 1mm.
Johnny, la gente esta muy loca.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19140
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Johnny kirjoitti: 31 Loka 2018, 10:19 Aikaa on jo sen verran että en enää sata varmaksi voi sanoo mutta kun joskus noita selvittelin niin 2.5 xei nokista imunokat ovat samat kuin 3.0 ja pakonokat samat kuin normaalin 2.5xe. 3.0 imunokissa on nostoa vähän enemmän, oliko nyt 1mm.
Ainakin X25XE-imunokissa nosto on 9,0mm ja X30XE-imunokissa 10,0mm.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Nieppe
OCF Member 2020
Viestit: 394
Liittynyt: 01 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Nieppe »

Nyt tuli kannet koneistuksesta.
Edelleen noi nokat askarruttaa. Paljon niitä on täälläkin tutkittu,mutta vieläkään en tiedä mistä erottaa A,G,E tai F nokat?
Mulla tossa pitäis olla 3.0 imunokat ja 2.5xei nokat. Ja niissä ei oo mittailemalla mitään eroo.
Eli taitaa olla turha laittaa noita 3.0 nokkia tuohon xei,hin?

Aukkoja tuli avarrettua ja kiilloitettua hiukan ja nyt kuulemma 10mm nostolla virtaa noin 310hv
Jos sais pian lyötyä ne paikalleen.🙄😊
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3478
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Niissä on se kirjain kaiverrettuna. Ja numero tai kaksi sen perässä.

3.0 ja 2.5XEI imunokat on tietääkseni samat eli G. Pakopuolesta en ole varma. A ja G välillä ainut ero on nokkapyörän tapin kohdistuksessa. Eli ajoituksissa on pieni ero - puoli hammasta.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0T Quattro -05, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Nieppe
OCF Member 2020
Viestit: 394
Liittynyt: 01 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Nieppe »

Ok. Eli onko se kaiverrettu sinne nokan etummaisen laakerin taa vai onko se valussa keskellä nokkaa? Näissä nokissa on keskellä kaikissa se GC ja 1 tai kaks numeroo.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3478
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ei se ainakaan keskellä ollut. Oisko ollut just sen ekan laakerin vieressä. Aika pientä tekstiä.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0T Quattro -05, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Nieppe
OCF Member 2020
Viestit: 394
Liittynyt: 01 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Nieppe »

Ok. No noissa 3.0 imunokissa oli kaiverrettu toiseen A ja toiseen G. Ja noissa xei.n nokissa ei ollu mitään.🙄 siks nyt hiukan ihmettelen et mistä ne erottaa, jos ne sekaisin laittaa..
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3478
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

No, A on 3.0:n vakio pakonokka, että joku on sen sitten laittanut väärälle puolelle kantta.

Merkittömät nokat voi sitten olla vaikkapa jotkut aftermarket virinokat. Tai sitten ne on Irmscherin jäljiltä tuommoiset alunperin. Ehkäpä ne ei olekaan täysin G-nokkia vastaavat? Ei olis eka kerta, kun palstoilla on väärää tietoa.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0T Quattro -05, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 116
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Kuva

Imusarjan valmistelua

Kuva

Imusarjan kaasusta

Kuva

Imusarja kasassa

Kuva

Läppien sovittelua, vielä pientä sovittelua putkien päitten kanssa. Vivustot ja suutinkiskot tehdä. Sitten suppilot vielä jostain hankkia.

Kuva

Tällä pitäisi yhdistää kannesta lähtevät uudet vesilähdöt ja jatkaa yhdellä isolla letkulla syylariin suoraan tai sitten yhdistää letkuun mikä palaa syylariin lohkosta. Ongelma vaan että tulis aika letkuhässäkkä. Täytyy tehdä uus missä letkut tulee kiinni samansuuntaisesti.
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3300
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Mihin vehkeeseen tuo on tulossa? Alkaa vaan nimittäin näyttää aika helvetin korkeelta. :lol:

Oon taas koittanu motivoida itteeni että kasais irtolohkoon läppärungot paikalleen ja koittas tehdä täysin valmiin paketin minkä sitten sais vaan autoon heittää paikalleen. Pitäs vaan suunnilleen mittailla minkä verran ompun pellin alla on tilaa. Ajatuksena olis laittaa paksu ja matala alumiinisyyläri jonka päältä sitten sais suoraan maskin takaa ohjata ilman imutorville.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja @@po »

Miitenkäs näihin v6 koneisiin, saako arp pultteja? Vauhtipyöränpultithan sais kyllä kun sama pultti mene xe/let mutta mitenkäs mm kiertokangenpultit? Pikkusen kolusin internettiä muttei osunut silmään.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3478
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Uusin jakso ultimate virittäjältä.

Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0T Quattro -05, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15561
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pitäs värkätä tällaseen V6:seen imusarja yhdelle normi Weber 2kurkk kaasuttimelle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996
Avatar
Lindemann
'Senator'
'Senator'
Viestit: 809
Liittynyt: 27 Marras 2008, 19:41
Paikkakunta: Loppi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Lindemann »

Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä :ruoska:
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Avatar
JJH
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 200
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja JJH »

Lindemann kirjoitti: 16 Heinä 2019, 11:25 Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä :ruoska:
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Kaveri teetti Astraansa nokat Enemillä.

Tv Jouni
Commodore B ja Astra K ST 1.6T AT
Vastaa Viestiin