pienoismalliprojekti Caterham Super Seven C20XE:llä
Tämä on vähän edistynyt, eli C20XE-moottori alkaa olla lähes valmis. Tarkoitus olisi roudata se Tampereen Hot Rod & Rock Showhun esille, kun on vielä irrallisena ja siitä näkeekin jotain.
Kuvia koneen rakennuksesta lisätty kuvasivulle:
www.ocf.fi/modelcar/caterham/
Tuolla on nyt lisätty kuvia muutamasta rakennusvaiheesta koneen osalta. Vielä puuttuu mm. polttoaineletkut ja suuttimet ja ilmanputsari, ilmanputsaria en tosin varmaan laita näyttelyyn ollenkaa, se kun peittää kiilloitetut imukurkut läppärunkojen päissä... Varmaan jätän tuon jakopään suojankin irti, jotta jakopää jää näkyviin. Vielä en ole päättänyt pitäisikö tulppakansikin jättää vielä irti, jotta tulpanjohdot ja hatut näkyisivät. Hukkasin kömpelyyttäni öljykorkin, joten jouduin tekemään uuden "scratchina", mutta ei siitä pahan näköistä tullut, vaikka onkin aika näkyvä osa koneessa. Koneen maalausteema on siis muutettu aika täysin rakennussarjan ohjeista lähemmäksi alkuperäisiä värejä, jotta kone näyttäisi enemmän siltä mikä se on. Voinen ehkä mainita, että koneen osien maalauksessa on käytetty esimerkiksi kuutta eri sävyä metallinvärisiä maaleja...
Tämä pienoismallihan siis esittää Swindonin rakentamaa viritettyä takavetoasennukseen konvertoitua C20XE:tä läppärungoilla, kuivasumppuvoitelulla jne. Tehoa esikuvassa jota tämä esittää on yli 250 hv vaparina.
Kuvia koneen rakennuksesta lisätty kuvasivulle:
www.ocf.fi/modelcar/caterham/
Tuolla on nyt lisätty kuvia muutamasta rakennusvaiheesta koneen osalta. Vielä puuttuu mm. polttoaineletkut ja suuttimet ja ilmanputsari, ilmanputsaria en tosin varmaan laita näyttelyyn ollenkaa, se kun peittää kiilloitetut imukurkut läppärunkojen päissä... Varmaan jätän tuon jakopään suojankin irti, jotta jakopää jää näkyviin. Vielä en ole päättänyt pitäisikö tulppakansikin jättää vielä irti, jotta tulpanjohdot ja hatut näkyisivät. Hukkasin kömpelyyttäni öljykorkin, joten jouduin tekemään uuden "scratchina", mutta ei siitä pahan näköistä tullut, vaikka onkin aika näkyvä osa koneessa. Koneen maalausteema on siis muutettu aika täysin rakennussarjan ohjeista lähemmäksi alkuperäisiä värejä, jotta kone näyttäisi enemmän siltä mikä se on. Voinen ehkä mainita, että koneen osien maalauksessa on käytetty esimerkiksi kuutta eri sävyä metallinvärisiä maaleja...
Tämä pienoismallihan siis esittää Swindonin rakentamaa viritettyä takavetoasennukseen konvertoitua C20XE:tä läppärungoilla, kuivasumppuvoitelulla jne. Tehoa esikuvassa jota tämä esittää on yli 250 hv vaparina.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
- 'Senator'
- Viestit: 605
- Liittynyt: 01 Heinä 2002, 03:00
- Paikkakunta: ESPOO
Ei saa tietääkseni tuota erikseen. Tuota konetta saa vain tuon Tamiyan 1:12 Caterham Super Seven JPE-versiossa, muissa Tamiyan Caterham-sarjoissakin on Fordin kone. Mulla on tuollainen samanlainen auto myös valmiina 1:18-kokoisena Kyoshon pienoismallina, siinäkin on tuo XE-kone, mutta huomattavasti vähemmän tarkkana, vaikkei ihan huono sekään ole. Muita 20XE-moottorin pienoismalliversioita en tiedä, tämä on niistä varmasti paras ja tarkin. Ja tähänkin on saatavilla vielä detaljisarja joille ei tämä tarkkuustaso riitä. Pistin tuon koneen kokeeksi 1:43-mittakaavaisen auton vitriiniin ja se mahtui sinne juuri ja juuri... eli tuo on suurempi kuin 1:43-mittakaavainen pienoismalliauto.makkis82 kirjoitti:Noissa sun ekoissa kuvissa näkyi toi c20xe vitriinissä. Oiskohan sulla mahdollisesti tietoa saisko ton pelkän moottorin jostain pienoismallina??
Eipä ole tullut laskettua. Mutta kun tekee aina silloin tällöin jotain, niin siinähän se etenee. Tuo on muutenkin aika kärsivällisyyttä vaativaa hommaa, koska esimerkiksi kun osia maalaa, niin täytyy maltaa odottaa sitten maalin kuivumista ennenkuin pääsee taas kasaamaan... Oliskohan tuon koneen rakentamiseen mennyt n. viikon illat tehollisesti, mutta pidemmän ajan kuluessa. Itse auto on vielä aloittamatta, pitäisi päästä maalailemaan parvekkeelle korin osia.O.P.A kirjoitti:Todella mahtavan näköinen.. oletko Ari laskenut tunteja mitä tuohon on mennyt/tulee menemään kun saatat sen valmiiksi?
Mistä muuten ata hommasit ton pienoismallin??
kattelin niin tietonikkarin sivuilla ei ainakaan tuota näkynyt. rupes itseänikin kiinnostamaan kun sain justiinsa ton tamiyan Opel Astra V8 Coupe DTM valmiiksi, tosin sovellettuna omilla maalauksilla eikä team phoenixin.
kattelin niin tietonikkarin sivuilla ei ainakaan tuota näkynyt. rupes itseänikin kiinnostamaan kun sain justiinsa ton tamiyan Opel Astra V8 Coupe DTM valmiiksi, tosin sovellettuna omilla maalauksilla eikä team phoenixin.
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
Ostin tuon Caterhamin Ruotsista Tukholmasta liikkeestä nimeltä Wentzels hobby joka on ihan keskustassa Sergelin torin lähellä Gallerian kanssa samassa korttelissa. Siellä oli tuosta Caterhamista kaikki 3 eri versiota, mutta niissä muissa on Fordin koneet... joten ne eivät tulleet kysymykseen omassa tapauksessa ainakaan... Tiedä sitten saavatko sinne lisää noita Vauxhall (=Opel)-koneisia. Hinta oli aika suolainen. Jotkut on noita kuulemma ostaneet ebaystä tai tilanneet Hobby Link Japanista (hlj.com tai jotain sellaista).makkis82 kirjoitti:Mistä muuten ata hommasit ton pienoismallin??
kattelin niin tietonikkarin sivuilla ei ainakaan tuota näkynyt. rupes itseänikin kiinnostamaan kun sain justiinsa ton tamiyan Opel Astra V8 Coupe DTM valmiiksi, tosin sovellettuna omilla maalauksilla eikä team phoenixin.
Mulla on noita Astroja kanssa yksi rakentamatta oleva, yhden tein ihan noihin Phoenixin väreihin, tuosta toisesta tulee Jägermeister-väreissä oleva kilpuri. Tuon Tamiyan Astran huonoin puoli on se, ettei siinä ole moottoria ollenkaan ja siten myös umpinainen konepelti.
juu tosiaan se mottihan siitä uupuu ja tuntuu siks aika vajanaiselta mallilta, mut ulkoopäin ihan siistinnäkönen.
Tietenkin itsekin myös haluaisin just kyseisen JPE mallin jo ihan pelkästään c20xe:n takia. Täytyypä selvitellä noita suomen hintoja vielä jos vaikka sais tilattua jostain. Dollarihintoja löytyi ja siihen vielä tää pohjosen lisä niin kyllä se hinta onkin varmaan aika suolanen, mut ehkäpä se onkin sit sen arvoista
Kiitoksia linkistä ja ostopaikasta, sekin jo helpottaa vähäsen.
Tietenkin itsekin myös haluaisin just kyseisen JPE mallin jo ihan pelkästään c20xe:n takia. Täytyypä selvitellä noita suomen hintoja vielä jos vaikka sais tilattua jostain. Dollarihintoja löytyi ja siihen vielä tää pohjosen lisä niin kyllä se hinta onkin varmaan aika suolanen, mut ehkäpä se onkin sit sen arvoista
Kiitoksia linkistä ja ostopaikasta, sekin jo helpottaa vähäsen.
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3855
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Etelä
Ei mistään. DTM-kilpa-Calibrasta on tehty 3 erilaista rakennussarjaa, Tamiyan 1994 josta voi tehdä Rosbergin tai Reuterin auton (valkoinen keltaisilla kylkigrafiikoilla), sekä JJ Lehdon 1995 Calibra (musta Cliff-mainoksilla) ja noita vielä paljon harvinaisempi UT Modelsin 1995 Keke Rosbergin autoa esittävä rakennussarja. Nämä kaikki 1:24-mittakaavassa. Itselläni on yksi tuollainen 1994 Keken auto ja pari noita JJ:n auton satseja ja tuota 1995 Keken autoa en ole onnistunut edes löytämään mistään. Ebay lienee käytännössä niitä paikkoja joista noita voi löytää. Uusina ei enää saa, ellei jossain mystisessä pienoismalliliikkeessä ole sellaista jäänyt hyllyyn myymättä. Siviili-Calibrasta ei ole rakennussarjaa tehty, ei käsittääkseni edes hartsista. 1:43-mittakaavassa sitten löytyy valmiita metallisia pienoismalleja sekä siviili- että kilpa-Calibroista. Itsekin olen sellaisesta rakentanut oman Calibran "replican", kuten Vectrastanikin.jeppe jääkarhu kirjoitti:E: ATA, sinä kun tiedät noista malleista enemmänkin, niin satutko tietämään mistä löytäis Calibran rakennussarjan? Mieluiten vieläpä orggiscalibran sarja
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3855
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Etelä
No dohata kirjoitti:Ei mistään. DTM-kilpa-Calibrasta on tehty 3 erilaista rakennussarjaa, Tamiyan 1994 josta voi tehdä Rosbergin tai Reuterin auton (valkoinen keltaisilla kylkigrafiikoilla), sekä JJ Lehdon 1995 Calibra (musta Cliff-mainoksilla) ja noita vielä paljon harvinaisempi UT Modelsin 1995 Keke Rosbergin autoa esittävä rakennussarja. 1:43-mittakaavassa sitten löytyy valmiita metallisia pienoismalleja sekä siviili- että kilpa-Calibroista. Itsekin olen sellaisesta rakentanut oman Calibran "replican", kuten Vectrastanikin.jeppe jääkarhu kirjoitti:E: ATA, sinä kun tiedät noista malleista enemmänkin, niin satutko tietämään mistä löytäis Calibran rakennussarjan? Mieluiten vieläpä orggiscalibran sarja
Mistäs noita 1:43 metallisia sitten löytäisi? Jos löytyy...
Saattaa saada ihan Opelin varaosatiskiltä tilaamalla. Itse olen ostanut muutaman noita ihan Opelilta. Lisäksi olen ostellut niitä Old Toy Swapista muutaman. Yhteensä noita siviili-Calibroita 1:43-koossa minulla on 4 kappaletta hieman erilaisia. Värejä noissa on ollut mm. punainen ja metallinhohtokupari ja vannetyyppejäkin useampia.jeppe jääkarhu kirjoitti:No dohata kirjoitti:1:43-mittakaavassa sitten löytyy valmiita metallisia pienoismalleja sekä siviili- että kilpa-Calibroista. Itsekin olen sellaisesta rakentanut oman Calibran "replican", kuten Vectrastanikin.
Mistäs noita 1:43 metallisia sitten löytäisi? Jos löytyy...
Tässä linkin kuvassa niitä näkyy useampiakin.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70