Opel lopettaa DTM:ssä vuoden 2005 jälkeen
Opel tulee lopettamaan DTM-sarjassa kilpailemisen vuoden 2005 jälkeen eli ensi vuosi vielä ajetaan, mutta sitten laitetaan pillit pussiin. Syynä tähän on General Motorsin heikko taloudellinen tilanne ja tehtaiden supistaminen, jolloin moottoriurheilupuolikin joutuu ottamaan osan kärsimyksestä.
Opelin moottoriurheilujohtaja Volker Strycek sanoo: "Kaiken kaikkiaan 12 000 työpaikkaa Euroopan osastolla on vaarassa. Ottaen huomioon tämän vaikean tilanteen, hyväksymme päätöksen, jonka on tehnyt GM Europe. Myös me OPC:llä tunnemme vastuunamme osallistua tähän uudelleenjärjestelyaktiviteettiin."
Valmistautuminen kauteen 2005
"Olemme valmistautumassa vuoden 2005 DTM-kauteen motivoituneena ja fokusoituneena. Tavoitteenamme on selvästi saavuttaa parempi tulos kuin vuonna 2004. Tulemme läpikotaisin tutkimaan jos ja miten pystymme pitämään moottoriurheilutoimintamme pyörimässä, ottaen huomioon merkittävästi pienennetyn budjettimme. Olemme yhä läheisessä yhteydessä ITR:n ja DTM:ssä mukanaolevien valmistajien kanssa. Yhdessä kaikkien osapuolten kanssa tulemme käyttämään tulevan puolitoista vuotta saadaksemme aikaan järkevän pohjan DTM:lle - myös ilman Opelia - vuodelle 2006 ja eteenpäin. Työskentelemme tämän eteen täydellä motivaatiolla. Perinteisesti moottoriurheilu on hyvin tärkeää Opel-merkille ja varmasti se tulee näyttelemään jotain osaa myös vuonna 2006 ja siitä eteenpäin."
Lähde: Opel Performance Center, suomennos: Ari Tamminen
Opelin moottoriurheilujohtaja Volker Strycek sanoo: "Kaiken kaikkiaan 12 000 työpaikkaa Euroopan osastolla on vaarassa. Ottaen huomioon tämän vaikean tilanteen, hyväksymme päätöksen, jonka on tehnyt GM Europe. Myös me OPC:llä tunnemme vastuunamme osallistua tähän uudelleenjärjestelyaktiviteettiin."
Valmistautuminen kauteen 2005
"Olemme valmistautumassa vuoden 2005 DTM-kauteen motivoituneena ja fokusoituneena. Tavoitteenamme on selvästi saavuttaa parempi tulos kuin vuonna 2004. Tulemme läpikotaisin tutkimaan jos ja miten pystymme pitämään moottoriurheilutoimintamme pyörimässä, ottaen huomioon merkittävästi pienennetyn budjettimme. Olemme yhä läheisessä yhteydessä ITR:n ja DTM:ssä mukanaolevien valmistajien kanssa. Yhdessä kaikkien osapuolten kanssa tulemme käyttämään tulevan puolitoista vuotta saadaksemme aikaan järkevän pohjan DTM:lle - myös ilman Opelia - vuodelle 2006 ja eteenpäin. Työskentelemme tämän eteen täydellä motivaatiolla. Perinteisesti moottoriurheilu on hyvin tärkeää Opel-merkille ja varmasti se tulee näyttelemään jotain osaa myös vuonna 2006 ja siitä eteenpäin."
Lähde: Opel Performance Center, suomennos: Ari Tamminen
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
hmm.. pahus soikoon !
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Hmm...sääli...
Spekuloidaampas pikkasen.
Opeli pistää pillit pussiin DTM-sarjassa. Joku, olikohan venäläinen, yritys on tulossa F1:iin vuonna 2006 dallaran valmistamalla autolla, olisikohan tuohon autoon tulossa opelin kone? Olisiko näin, jos mitään yrittää lukea, tosta atan suomentaman tekstin, rivien välistä, lopusta....kommentoikaa
Spekuloidaampas pikkasen.
Opeli pistää pillit pussiin DTM-sarjassa. Joku, olikohan venäläinen, yritys on tulossa F1:iin vuonna 2006 dallaran valmistamalla autolla, olisikohan tuohon autoon tulossa opelin kone? Olisiko näin, jos mitään yrittää lukea, tosta atan suomentaman tekstin, rivien välistä, lopusta....kommentoikaa
Eipä tosiaan. Joskus aikanaan, kun Keke ajoi niin oli hyvinkin mielenkiintoista seurattavaa. Helsingissäkin olen kaikki DTM- ja ITC kisat käynyt katsomassa. Joskus olen ajatellut, että kun tulee autoiltua aika paljon Euroopassa, että kävisi F1-kisan katsomassaOn 2004-10-19 22:50, tommyt wrote:
Jaloissahan ne ooppelit siellä on pyörineet. Tosin ei paljoa ole DTM muutenkaan kiinnostanut.
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Eipä tosiaan. Joskus aikanaan, kun Keke ajoi ja piti tallia niin oli hyvinkin mielenkiintoista seurattavaa. Helsingissäkin olen kaikki DTM- ja ITC kisat käynyt katsomassa. Joskus olen ajatellut, että kun tulee autoiltua aika paljon Euroopassa, että kävisi F1-kisan katsomassaOn 2004-10-19 22:50, tommyt wrote:
Jaloissahan ne ooppelit siellä on pyörineet. Tosin ei paljoa ole DTM muutenkaan kiinnostanut.
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Jostain luin että BMW olisi harkitsemassa paluuta DTM:ään, toki varmaankin huhu. Ja senkin on varmaan laukaissut tämä nykyinen upea M5-malli, toki M5 sarjallahan en uskoisi että esiintyisivät DTM:ssä vaan M3:lla. Bemarihan oli suht ylivoimainen 80-luvun loppupuolella DTM:ssä suht muissa vastaavissa sarjoissa esim. Briteissä.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
On se vaan harmi ,että Ooppeli teki virheitä silloin 90-luvun lopulla ja ne virheet olleet paljon alihankkijoiden aikaan saannoksia + sitten typerä netto hinnoittelu pilasi sen viimeisenkin myynnin. Nämä kaikki kostaantuu nyt oikein rankalla kädellä takaisin sitten.
Toivottavasti Ooppeli saa jostain sen kipinän takaisin myyntiinsä ja kansa unohtaisi jo noi pikku viat mitä esim: B -vectrojen kohdalla oli. Uudet mallithan ovat taas aivan loisto tuotteita täysin nykyaikaisia, loistavia ajettavia ja enenkaikkea tyylikkään näköisiä.
Onhan se todella harmi jos Ooppeli joutuu poistumaan DTM luokasta.
Toivottavasti Ooppeli saa jostain sen kipinän takaisin myyntiinsä ja kansa unohtaisi jo noi pikku viat mitä esim: B -vectrojen kohdalla oli. Uudet mallithan ovat taas aivan loisto tuotteita täysin nykyaikaisia, loistavia ajettavia ja enenkaikkea tyylikkään näköisiä.
Onhan se todella harmi jos Ooppeli joutuu poistumaan DTM luokasta.