B-vectran alustan erot

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
veku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 410
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja veku »

b-vectran jousista..

Tilasin siis B-vectraani (dti farmari vm 99 aj.120 tkm ) v6 sportin alkup. etujouset Sutiilta.
Syynä moiseen viritelmään oli syynä se että omassa vectrassani on keula poikkeuksellisen korkealla ,ero takapäähän on n.30 mm:ä

Etupäässä oli mitta lokasuojan reunasta vanteen keskiöön 375 ja takana 345.Sitten mittasimme kaverin 1.8 gl vectrasta vm 96 aj. 150tkm
ja mitta etupäässä oli 355.No sitten mittasimme yhden työntekijän v6 keulan korkeuden( alkup.sport v6 vm 98,koska oli ne keltaiset sportin merkit ovissa ja
autossa oli on 16" alkup sportin aluvanteet ) ja siinä keulan korkeus oli 345 eli sama kuin minulla perän korkeus..
Rgs nimimerkillä oli myös samanlainen vectra (aj. +250 tkm) kuin minulla ja keulan korkeus siinä oli 355
Mitoissa voi toki olla heittoa +- 5:mm:ä mittaustavasta ja alusta johtuen.

Nyt tilattuani ne jouset Sutiilta jäi arvellutaan tuo madallus,nimittäin v6 vectraahan oli myös vm 96-97 ja niissähän ei ollut sitä tehdas madallusta 15-20 mm:ä ?
Onko siis tietoa että on v6 mallit vm 96-97 vain ja ainoastaan cdcdx mallia ?
Aito sport mallihan tuli tietääkseni v 98 jossa oli se tehdasmadallus ja 16 " alut yms.
2 litraistahan oli tietääkseni mallia "cd sport" vm 96-97jossa ei ole sitä tehdasmadallusta vaan siinä on se cd mallin alusta ?

Onkohan kellään irrallaan b-vectran etujousia ,olisin kiinmostunut niitten mitoista "irrallaan "ja mielellään sport ja norm.mallit ,voisin sitten verrata mittoja
tuleviin sutiin v6 etujousiin

Itse toivoin peukut pystyssä että tulevat V6 sportin etujouset laskevat auton keulaani sen 30 mm:ä ja se auton sivuilme menisi balanssiin.
Avatar
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Minulla on V6 Vectran etujouset tallissa (-96 CDX) Jos tarviit mittoja, niin voin joskus mitata.

-Mikko
veku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 410
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja veku »

Olisin enemmän kuin kiitollinen jos voisit mitata ne.Olisi edes vähän vertailu pohjaa,ilmeisesti cdx mallissa on ihan vakio korkuinen alusta.Onkos sulla vectrassasi muuten mikä alusta tällä hetkelä ?
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Millä kirjaimilla Mikon jouset on leimattu?
Avatar
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

On 2002-09-28 20:59, rgs1 wrote:
Millä kirjaimilla Mikon jouset on leimattu?
Ei ole hajuakaan, pitää katsoa sekin kun käyn tallilla. En kyllä tiedä saako niistä edes enää selvää.

Niin ja nykyinen alusta on G&M madallusjouset tavallisilla iskareilla. :smile: ostaa KW:n coilover-sarjan...

-Mikko

_________________


<font size=-1>[ This Message was edited by: MikkoV on 2002-09-30 10:18 ]</font>
Vastaa Viestiin