E-Kadetin kaiutinpaikat??

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
tuunaaja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 31 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja tuunaaja »

millaset on E-Kadetin vakio-kaiutinpaikat?
onko muita kuin kojelaudan päissä ne pitkulan muotoiset paikat?
minkäkokoiset elementit sinne saa ahdettua?
ei taida olla toivoakaan saada sinne jotain 5.25" tai 6.5" elementtii?
-Alkuvoimaa-...OPEL!
Kuva
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei sinne tarvitse saadakaan noin isoja, 4" riittää aivan loistavasti kunhan sen bassopään saa toistettua jotenkin muuten. Choruksella on jopa 3-tie erillissarjaa joka on toteutettu 3" keskiäänisellä mikä nyt sopii mihin tahansa.

Sekin että takana on 6,5" elementit tuo jo ihan siedettävän bassotoiston, jolloin edessä riittää pienemmätkin. Paras ratkaisu on tietenkin että eteen asennetaan esimerkiksi oviin tai erillisiin koteloihin midbass-elementit ja taakse subbari, tai sitten eteen pienikokoinen subbari.

4" elementeiltä on hyvä sitten mahdollisuuksien mukaan suodattaa matalimmat taajuudet pois, sillä bassotaajuudet saavat sen keskiäänisen kalvon vain turhaan lepattamaan mikä sotkee ääntää ikävästi.

_________________
"Epäonnistumisen vaara on ilmeisen suuri silloin, kun kokematon neuvoo osaamatonta tekemään tarpeetonta."

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2002-07-09 06:55 ]</font>
markusj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 17 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja markusj »

Jeps, nelituumainen taitaa olla isoin minkä sinne kojelaudan päässä oleviin paikkoihin mahtuu. Oviin voi laittaa vaikka 6,5". Kunhan vähän vahvistaa ovipahvia tai teet erillisen vanerikehyksen. Mahtuu ainakin 6,5" ilman että ottaa ikkunaveiviin kiinni.
Jyrki K
'Senator'
'Senator'
Viestit: 430
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Cabriossa on kojelaudan lisäksi kajarit takana takasivupahveihin/muoveihin upotettuina. Kolme kertaa yrittänyt purkaa niitä pois sieltä, mutta pitäis ilmeisesti purkaa melkein koko takaosan verhoilu tai katto irti kiinnikkeistä että sais ne pois. Jollain kokemusta?
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 25 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

Otetaan Jyrki K viikonloppuna projektiksi tuo Cabrion takapää. Kyllä ne kaiuttimet sieltä pois saadaan. :lol:
Jyrki K
'Senator'
'Senator'
Viestit: 430
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Katotaan kun olen takaisin sielläpäin. Nyt olen nimittäin taas täällä etelämpänä. Sä et olekaan nähnyt uusinta muutosta vielä. Tein eilen vähän jotain strereoihin liittyvää, näät sitten kun olen taas maisemissa.
Rami
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Rami »

juu nelituumaset meni just ja just farkkukadetin orggispaikkoihin.
farkkumallissa olen huomannut että vissiin takakontinluukussa on kans nelituumaisille paikka.. :cool:
Vastaa Viestiin