G Astran "koiranluu" kysymyksiä.

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
kaavio
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Touko 2021, 16:28

G Astran "koiranluu" kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja kaavio »

Ei oikeestaan mitää vaikiaa, mutta kun pitäs osata päättää, minkä noista Motonetin luista ostaisi, kun on peräti neljä eri vaihtoehtoa, köyhänä tietysti houkuttelee se kympin osa, tuossa linkki: https://www.motonet.fi/varaosat/kallist ... b4a2978cd5

Kun niitä muovisiakin näyttäisi olevan kaksi ihan samanlaista, mutta toinen maksaa melkein tuplasti, mutta mikä ero, kumpikin peruslaatuisia? Ja se listalla ekanakin oleva näyttäisi olevan muovinen, mutta alkuperäislaatuinen ja se näkyisi olevan "tarvikkeilla" Mitä ovat ne tarvikkeet, eikös mutterit oo ihan vakiona mukana, ainakin kuvissa on. Ja vain yksi on metallinen. Minkälaisia kokemuksia noista on, onko sillä muovisella ja metallisella merkittävä ero, mä ajan noin 6000-7000km vuodessa.

Ja sitten se, että onko huonokuntoinen koiranluu korjaskehoituksen paikka, vai peräti hylkäyksen paikka, kun auto oli pajalla pakoputkihommien takia, niin seppä sano, että hanttarin koiranluu on "valamis" Pyysin häntä katselemaan sillä silmällä mestoja, kun on taas katsastus enskuulla
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13559
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: G Astran "koiranluu" kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Muovinen alunperin. Eipähän ruostu.

Itse olen motonetissä menetellyt niin että pyytänyt tiskille tuomaan vaihtoehdot ja valinnut mielestäni tunnetun ja laadukkaan merkin.

Tuo peruslaatuinen FAG 17,90 muovinen tanko on ihan hyvä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 468
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: G Astran "koiranluu" kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja tikola »

Koiranluuta on pitänyt käydä näyttämässä, eli hylkäyksen paikka se on. Sinällään yksi helpoimpia osia autoon vaihtaa, joten samapa tuo minkä version laittaa, eli oma linja on edullisemman pään osa, jossa sanotaan "alkuperäislaatuinen". Eli uskon että se olisi vähän parempi kuin halvin, mutta koiranluussa varmaan se halvinkin kelpaa ihan hyvin, kun vaihtotyö on sen verran helppoa.
kaavio
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Touko 2021, 16:28

Re: G Astran "koiranluu" kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja kaavio »

tikola kirjoitti: 12 Huhti 2024, 22:00 Koiranluuta on pitänyt käydä näyttämässä, eli hylkäyksen paikka se on. Sinällään yksi helpoimpia osia autoon vaihtaa, joten samapa tuo minkä version laittaa, eli oma linja on edullisemman pään osa, jossa sanotaan "alkuperäislaatuinen". Eli uskon että se olisi vähän parempi kuin halvin, mutta koiranluussa varmaan se halvinkin kelpaa ihan hyvin, kun vaihtotyö on sen verran helppoa.
Joo kun ihan pihassa pystyy itte vaihtamaan nättinä päivänä, pikkunen hallitunkki ja perus hylsy ja kiintoavain setti riittää työkaluiksi ja ehkä vasara, jos tarttee paukauttaa vanha irti. Naisystävän Kiaan tein saman homman viimekesänä. Ajattelin tosiaan molemmat vaihtaa, koska kyllä ne sitten parina lienee aika pitkäikäset mun ajoillani, jotka nekin vähenee entisestään, kun ajateltu niin että naiseni muuttaa mun luo lähiaikoina, töitä etsii täyttä häkää ja jo vain hyvältä näyttää. Tämä vähentää kummankin auton käyttöä, kun voi vuorotella yhteiset reissut.
Vastaa Viestiin