miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

Kyseessä vm 2017 inkku 1.6cdti ajettu 185tkm. Polttoväli n 170km.
DPF pesty, paine-erotunnistin vaihdettu ja pakko regenerointi tehty. Ei vaikutusta poltto väleihin.
Ei vikakoodeja ja auto tuntuu ihan pirteältä.
Onko jollain ideoita miksi poltto tapahtuu noin useasti?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ajat liian lyhyttä ajoa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

ajomatka on päivittäin 45 km ja sekin maantieajoa 80-100 km/h
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4068
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja DEAD »

miten termari? nouseeko koneen lämmöt sinne 90 miten helpolla?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

No joo nousee miun mielestä ihan normaalisti. Noin 15km jälkeen lämmöt normit. Tosin jos kova pakkanen niin sit ei. Kestää ehkä 15 min ajoa ennen kun normi lämmöt. Keulamaski ollut koko talven.
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

Tuon dpf:n pesun jälkeen poltto välit vaan tihentyneet. Nyt polttaa jo 45km välein
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja hukka »

Pitääkö näihin vaihtaa dpf testerillä ohjelmaan. Jotkut vehkeet polttaa tiheesti jos sille ei kerro että se on vaihdettu
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 467
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Minulla kun Ford teki vastaavaa, niin siihen liityi vikakoodeja. Tässä on nyt outoa se, että poltto toistuu tolkuttomasti, eikä mikään koodi kerro miksi. Noin yleisesti ottaen on hieman vaikea tietää mitkä ovat polton käynnistymisen edellytykset. Siitä ei useinkaan ole absoluuttista faktaa tarjolla on vain epämääräisiä ihmisten kokemuksia ja tulkintoja. Tässä on vikaa auton valmistajissa, miksi tuollaista asiaa ei kerrota vaan jätetään kuluttaja arvailemaan. Eihän sitä tietoa likikään kaikki autoilijat kaipaa, mutta me jotka kaipaamme sen tiedon mielelläni saisimme.

Paine-ero siinä käynnistymisen kriteeri on, mutta mitä muuta ehtoja siihen liittyy - ainakin moottorin lämpö on yksi, mutta mikä on raja ja mitä muita kriteerejä on?
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 467
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja tikola »

hukka kirjoitti: 24 Maalis 2024, 07:45 Pitääkö näihin vaihtaa dpf testerillä ohjelmaan. Jotkut vehkeet polttaa tiheesti jos sille ei kerro että se on vaihdettu
Meneekö siihen muita sähköjohtoja kuin paine-ero anturi? Se minusta kertoo sen onko se koodattava vai ei, eli minulla ainakin Fordissa oli ihan tyhmä pönttö ja ainoa anturitieto liittyi paine-ero anturiin, joten ei siinä pöntön vaihto mitään koodaamista tarvinnut - paine-eroa vain mitattiin ja pönttö oli se mikä sattui olemaan.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja hukka »

Bmw:eessä (E61) on laskurikin ei niissä yleensä oo kuin lämpö ja paine tieto. Niissä on laskennallinen nokimäärä joka ei laske ennenkuin vaihdat sen tietokoneella. On toi vissiin joissain mersuissakin toi laskuri
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

Kyllähän pöntössä on paine-ero anturin lisäksi lambda ja 2 kpl pakokaasun lämpötunnistimia.
Autohan tekee tuota polttoa ihan milloin sattuu. Kylmällä koneella, lämpimällä koneella ja kilometrit voi olla 40km-200km kun polttelee. Autohan kävi hedinillä myös vian määrityksessä, mutta siellä ei vikaa osattu paikantaa. Sanottiin että pönttö tukossa tai egr tai suuttimet. Suutimien virtaukset oli kumminkin tarkistettu ja ne oli ok.
Tuon pöntön tukkeutumiseen en oikein usko koska auto on pirteä ja pesun yhteydessä pöntöstä ei kyllä tullut mustaa vettä.
Ennen pakko regenerointia pöntön täyttöaste oli 64%
Pakko regeneroinnin jälkeen 7% ja vähän ajan päästä oli näyttänyt 24%
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

Suutimien mittaus tehty ja 2 sylinterin suutin antaa polttoainetta puolet enemmän kuin muut. Vaihdetaan suutin ja katsotaan onko vaikutusta asiaan.
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

Suutin vaihdettu, mutta ei vaikutusta polttoväleihin.
Nyt jos joku keksii tähän ongelmaan ratkaisun niin olis ihan kiva...
Jari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Elo 2002, 03:00

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja Jari »

Jos tuossa on nox anturit kuten 2l diesel konella, heittäisin veikkauksen niiden johdotuksen suuntaan + muiden kuten paineanturien johtojen suuntaan. Arvot seurantaan ajon aikana niin pitäisi selvitä, jos joku heittelee oudosti. Omassa autossa oli nox anturin johto muuttunut vihreäksi puruksi noin 15 cm taaemman anturin liittimeltä moottorinohjaimelle päin. Typerä, laaduton liitos isosta johdosta pienemmäksi ko. kohdassa. Jos vastaavia on harrastettu enemmänkin auton johtosarjassa? Tyyppivika, väitän kun merkkiliikkeessä vianhaku ja korjaus kesti alle tunnin. Oma auto uudempi kuin tässä.
inkku17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2024, 10:53

Re: miksi insignia regeneroi n.170 km välein?

Viesti Kirjoittaja inkku17 »

Tässä ei vielä nox-juttuja (onneks)
Auto menee moottorin ohjain päivitykseen (ei merkkiliike)
Ja sinne ajetaan uudestaan perus softa sisään. Katsotaan jos ecussa ollut joku bugi.
Vastaa Viestiin