Astra J / Cruze hammastanko
Astra J / Cruze hammastanko
Uus hammastanko kesti n.70tkm / 5v, nyt oli porsinut tiiviste vasemmasta puolesta. Tehostin toimi normaalisti, eikä mitään takerteluja / ongelmia eikä nesteet ikinä ole päässeet loppumaan.
Tilasin " uuden kerran paikalle asennetun" GM alkuperäisen hammastangon ja jumpattiin se maantanaina 18.12 paikalleen.
Alkuun toimi kaikki hyvin, varmaa 10 km jälkeen alkoi ongelmat. Ratti rupes takertelee, ja kierroksia piti ruveta nostelee jotta tehostus toimisi.
Ajattelin alkuun että varmaa olis ilmaa jäännyt, käytin keulan uudellee ilmassa ja veivailin edes takas mutta ei tunnu auttavan.
Vasemmalle päin kun kääntää tulee sirsevää ääntä rattiakselista alapuolelta, hammastangosta, oikealle puolelle ei mitää ääniä.
Yrittänyt parkkipaikailla pyörittää ympyrää autoa jos ilmaa viel olis mutta ei auta.
Voiko pelkkä ilma tehdä tämmösiä oireita että ratti ei käänny mihinkään?
Ei oo mitään tehostusta moottorin käydessä, ratti jäykkä ku kivi vaihtelevasti, tehostusta tulee kun kierroksia saa reilusti. Taisin huomata sellaisen ominaisuuden että kylmänä tehostaa eikä äännä vasemmalle mutta hetken lämmettyä niin rupee ongelmat. mutu tuntuma nyt alkuu, käyn tänään kokeilee illalla hommaa
Ei tullut katottua painepuolen letkujen O-renkaita numero 3 kuntoa, mikä kiinnitetään simpukan juureen. Voisiko mahdollisesti hörppiä ilmaa sitä kautta vaikka ei vuoda ulos mitään. Vai onko hammastanko jo valmiiksi rikki, voisi vuotaa toiselle puolelle tai sit tukosta / roskaa linjoissa?
sillo 5v sitten tuntu olevan samat oireet, joka korjaantu kuukauden korjaamokäynnin jälkeen, vika todettiin silloin olleen linjastossa olleen lian / paskan takia, silloin hajosi ensin tehostin pumppu joka äänsi, mentiin vaihtaa se. Alko takertelut, sit vaihdettiin hammastanko ja sama ongelma jatku. kunnes korjaamo otti kaikki letkut ja puhdistis ne kunnol ja homma tuli kuntoon.
Mutta nyt en voi millään uskoa että sama vika voisi toistua koska
A. pumppu ei ole hajonnut
B. hammastangon stefa rupes vuotamaan ja vaikka vuoti niin mitään ohjaus oireita ei ole ilmennyt missään vaiheessa eikä nesteet ole päässet loppumaan ennen uuden hammastangon jumppaa.
linkki tarkempaan kuvaan: https://img.7zap.com/images/oem/opel/im ... 251149.png
Tässä tää 5vuoden takainen jumppa ja show + videoita ratista.
Melkeen samat oireet rupee olee.
https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... ae.308950/
Tilasin " uuden kerran paikalle asennetun" GM alkuperäisen hammastangon ja jumpattiin se maantanaina 18.12 paikalleen.
Alkuun toimi kaikki hyvin, varmaa 10 km jälkeen alkoi ongelmat. Ratti rupes takertelee, ja kierroksia piti ruveta nostelee jotta tehostus toimisi.
Ajattelin alkuun että varmaa olis ilmaa jäännyt, käytin keulan uudellee ilmassa ja veivailin edes takas mutta ei tunnu auttavan.
Vasemmalle päin kun kääntää tulee sirsevää ääntä rattiakselista alapuolelta, hammastangosta, oikealle puolelle ei mitää ääniä.
Yrittänyt parkkipaikailla pyörittää ympyrää autoa jos ilmaa viel olis mutta ei auta.
Voiko pelkkä ilma tehdä tämmösiä oireita että ratti ei käänny mihinkään?
Ei oo mitään tehostusta moottorin käydessä, ratti jäykkä ku kivi vaihtelevasti, tehostusta tulee kun kierroksia saa reilusti. Taisin huomata sellaisen ominaisuuden että kylmänä tehostaa eikä äännä vasemmalle mutta hetken lämmettyä niin rupee ongelmat. mutu tuntuma nyt alkuu, käyn tänään kokeilee illalla hommaa
Ei tullut katottua painepuolen letkujen O-renkaita numero 3 kuntoa, mikä kiinnitetään simpukan juureen. Voisiko mahdollisesti hörppiä ilmaa sitä kautta vaikka ei vuoda ulos mitään. Vai onko hammastanko jo valmiiksi rikki, voisi vuotaa toiselle puolelle tai sit tukosta / roskaa linjoissa?
sillo 5v sitten tuntu olevan samat oireet, joka korjaantu kuukauden korjaamokäynnin jälkeen, vika todettiin silloin olleen linjastossa olleen lian / paskan takia, silloin hajosi ensin tehostin pumppu joka äänsi, mentiin vaihtaa se. Alko takertelut, sit vaihdettiin hammastanko ja sama ongelma jatku. kunnes korjaamo otti kaikki letkut ja puhdistis ne kunnol ja homma tuli kuntoon.
Mutta nyt en voi millään uskoa että sama vika voisi toistua koska
A. pumppu ei ole hajonnut
B. hammastangon stefa rupes vuotamaan ja vaikka vuoti niin mitään ohjaus oireita ei ole ilmennyt missään vaiheessa eikä nesteet ole päässet loppumaan ennen uuden hammastangon jumppaa.
linkki tarkempaan kuvaan: https://img.7zap.com/images/oem/opel/im ... 251149.png
Tässä tää 5vuoden takainen jumppa ja show + videoita ratista.
Melkeen samat oireet rupee olee.
https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... ae.308950/
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Se oli juurikin niin että kylmänä kun starttaan niin tehostin toimii, ratti pyörii kevyesti.
Video kylmänä:
Hetken päästä kun vasemmalle rupee kääntelee rattia tulee vain vasemmalta puolelta tätä ääntä
https://1drv.ms/u/s!ApbJGtA2Z3UBpWOTZ1vWLcJaH8HA
Ja käyn tiellä heittää 500m palaan takas parkkipaikalle ja tehostus ei toimi ilman kierroksia ollenkaan.
Video tehostus ei toimi
Tää on pakko liittyä tuohon sirisevään ääneen.
Video kylmänä:
Hetken päästä kun vasemmalle rupee kääntelee rattia tulee vain vasemmalta puolelta tätä ääntä
https://1drv.ms/u/s!ApbJGtA2Z3UBpWOTZ1vWLcJaH8HA
Ja käyn tiellä heittää 500m palaan takas parkkipaikalle ja tehostus ei toimi ilman kierroksia ollenkaan.
Video tehostus ei toimi
Tää on pakko liittyä tuohon sirisevään ääneen.
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Murrosnivel jumittaa.
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Hmm, pitäiskö se nyt vaihtaa vai vähä voitelua
Tarkoitat varmaa murrosnivelellä sitä rattiakselin päässä olevaan niveltä joka kiinnitetään hammastankoon?
Jännä et tää olis nyt jumissa kyllä, Käyny nyt eri päivinä testaa autoo niin toi sama toistuu et Alkuun kylmänä kaikki toimii hyvin mutta hetken ajon jälkee alkaa takertelu ja kaasuttamalla tehostus toimii
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Kyllä se pitää vaihtaa ja se on tuo alempi joka on ulkopuolella.
Juuri samanlaiset oireet olivat omassa c vectrassa sitäkin yritettiin elvyttää öljyn vaidolla ja pumpun vaihdolla.
Juuri samanlaiset oireet olivat omassa c vectrassa sitäkin yritettiin elvyttää öljyn vaidolla ja pumpun vaihdolla.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Nivelen purkaa irti ja tarkastaa. Vafaosakuvassa näyttäisi olevan kuitenkin ohjaamon sisäpuolella.
Onko tehostimen pumppu mekaaninen ja urahihnalla
Ja siellä punainen atf öljynä?
Onko tehostimen pumppu mekaaninen ja urahihnalla
Ja siellä punainen atf öljynä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Pumppu on juuri kuin kuvasit ja öljynä Comma PSF 1 l ohjaustehostinöljy motonetist.
https://www.motonet.fi/tuote/comma-psf- ... ct=59-0311
Ei se nivel kyllä takertele, kun joka kerta kun kylmänä käynnistän ja oon 5min parkkipaikal niin tehostus toimii täydellisesti.
Hetken ajon jälkeen alkaa ongelmat kun ruvennut lämpenee, ja sit testasin käynnistää auton uudelleen niin hetkeksi palaa tehostusta lämpimänä ollessa, kunnes vetää jäykäksi taas.
Katsoitko molemmat videot? Tai sen äänen videon joka kuuluu vain vasemmalle vedettäes, sama ääni kuuluu siin kaasuttelu videos vasemmal pyöriessä taustalla vähän
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra J / Cruze hammastanko
j00ppis kirjoitti: ↑26 Joulu 2023, 21:09Pumppu on juuri kuin kuvasit ja öljynä Comma PSF 1 l ohjaustehostinöljy motonetist.
https://www.motonet.fi/tuote/comma-psf- ... ct=59-0311
Ei se nivel kyllä takertele, kun joka kerta kun kylmänä käynnistän ja oon 5min parkkipaikal niin tehostus toimii täydellisesti.
Hetken ajon jälkeen alkaa ongelmat kun ruvennut lämpenee, ja sit testasin käynnistää auton uudelleen niin hetkeksi palaa tehostusta lämpimänä ollessa, kunnes vetää jäykäksi taas.
Katsoitko molemmat videot? Tai sen äänen videon joka kuuluu vain vasemmalle vedettäes, sama ääni kuuluu siin kaasuttelu videos vasemmal pyöriessä taustalla vähän
Öljy näyttäis oleen oikeaa eli punaista atf öljyä.
Eihän sulla ole urahihnakäytön puolella mitään vikaa jos tuo ininä onkin hihnan luistamista jos video vääristää ja vasemmalle on raskaampi kääntää alustan epätasaisuuden vuoksi siinä parkkiksella tai vaikka jousipoikki/laakeri vastustaisi?
Mutta katso nuo mitä mainittu ennen kuin tyhjentää tehostimen öljyt ja tarkastelee niitä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Video pelkästään sihinästä. Olisiko ylipaine venttiili tms simpukassa, kavitaatiota, ilmaa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Liikkeen ääriasennossa normaali ääni molempiin suuntiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Se käy tässä videossa ilmi, ja vain vasemmalle. Alkaa melkeen keskeltä rattia ja jatkuu ääriasentoon asti.
Oikealle tule mitää ääntä paitsi normaali ääriasennossa pumpun kuulee normaalisti
Oikealle tule mitää ääntä paitsi normaali ääriasennossa pumpun kuulee normaalisti
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Samanlaista ääntä piti mullakin. Ja en ennen uskonut vian olevan tuossa nivelessä ennen kuin sen viimeisenä oljenkortena irroitin ja laitoin ruuvipenkkiin ja aloin sitä siinä pyörittelemään meni noin joka kymmenes pyöräytys jumiin.
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Mä siis tahalleen hidastan pyöritystä jotta toi ääni jäisi makaa päälle, pyörii kevyesti tossa, ns normaalisti.
Re: Astra J / Cruze hammastanko
Taisin lukea jostakin että Donax TX Dexron III olis yks atf öljy mitä käytetään, onko muita suosituksia?
Jos ja kun teen ton system flushin niin vaihtaisiko tähän aineeseen
https://www.motonet.fi/tuote/comma-mvat ... TZEALw_wcB
Jos ja kun teen ton system flushin niin vaihtaisiko tähän aineeseen
https://www.motonet.fi/tuote/comma-mvat ... TZEALw_wcB