Elikä jokunen vuosi sitten ostin tuommosen 3.2 V6 Omegan vaihteisto vikaisena halvalla alle 187000 ajettuna ja vika poistui 1 öljypohjan sisältä löytyvän solenoidin johtoja ravistelemalla (ja tarkemmin tutkimatta) -vika pysyi poissa melkein vuoden alkaakseen ilmentyä silloin tällöin uudelleen ja postui Tech 2 kuittaamalla kunnes ilmeneminen tiheni ja lopulta vika jäi päälle .
Vika aiheutti vaihteiston vikatilaan menon ja sen että lähdettiin liikkeelle kolmosella luistattaen ja tosiaan kun se jäi päälle vikatila ei kuittaannu pois .
Liitin johon homma liittyy on heti kaavelin jälkeen vasemmalla puolella pystyssä ja 4 johtoa varten neliön mallinen /se toinen pyöreä taaempi muun muassa välittää tietöa eculle öljyn lämmöstä yms .
Laitan tähän kuvat vika koodeista sekä sijainnista ja kuvan löysästä abikoliittimestä joka aiheutti koko hässäkän ja jäi silloin vuosia sitten tarkemmin tutkimatta aiheuttaen nyt uusinta korjaustarpeen .
ko solenoidi vasemmalla pun ja harm johdot .
vikakoodit kohteelle .
liitin jolla liittyy liittimeen laatikon sisällä .
löysä abiko ja sulanut eriste .
Tässä vihje jos teillä heittää tuommosta vikakoodia Omega . Näyttää sitten olevan samanlaisessa Omegan lootassa eri ikäisessä tuohon solenoidille menevät johdot myöskin olemassa eri väreillä .
Opel Omega 2001 3.2 V6 automaatti laatikosta pikkuusen .
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Opel Omega 2001 3.2 V6 automaatti laatikosta pikkuusen .
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6