Öljyn ylitäyttö merkkihuollossa.

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
FanatiKo
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:33

Öljyn ylitäyttö merkkihuollossa.

Viesti Kirjoittaja FanatiKo »

Hei,

Olen huollattanut autoani (Astra K 1,4T vm2016) LänsiAutossa uudesta lähtien ja kahdella viime kerralla ovat tehneet ylitäytön moottoriöljyä vaihtaessaan.
Mittatikun maksimista siis reilusti yli.
Olen itse imaissut ylimääräiset pois.
Viimeksi ylitäyttö oli melkein 0.7 litraa. Autossa öljytilavuus 4l.

Kokemusta autoista, niiden huolloista ja öljymäärien tarkistuksista 30V.
Eli en mittaa väärin.

Onko vinkkejä, että miten tähän kannattaisi suhtautua?
Tapahtuuko tätä kuinka laajasti?

Terveisin,
Vielä Opelisti
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Öljyn ylitäyttö merkkihuollossa.

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Eikö tuosta kannattaisi ottaa asia huollon kanssa puheeksi?

Öljymittarit kalibroitu väärin, eikä tikkua katsota huollossa täytön jälkeen?

Tarkoituksellista, jotta saadaan laskutettua asiakkaalta ylimääräisestä öljystä?

Huollon jälkeen tarkistaisin itse öljyt liikkeen pihassa, ja jos ylitäyttöä, pyytäisin ottamaan pois, ja oikaisemaan mahdollisesti liikaa laskutetut desilitrat.

Jälkeenpäin asian näyttäminen toteen on hankalaa, muutoin kuin laskusta. Etenkin jos ylimääräiset on imaistu pois. Jos täyttömäärä on 4L, ei laskussa tulisi olla veloitusta sen suuremmasta litramäärästä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
FanatiKo
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:33

Re: Öljyn ylitäyttö merkkihuollossa.

Viesti Kirjoittaja FanatiKo »

Mielestäni heidän huoltotoimenpiteessä on jotain pahasti vialla, koska ylitäyttö on noin suuri. Herää kysymys, että onko siellä edes suodatinta vaihdettu? En ihan usko, että kalibrointi ongelma pelkästään on kyseessä, koska hinnoittelu on 4l mukaan.

Olin tuolla ekalla kerralla yhteydessä huoltoon ja siitä vasta farssi muodostui.

Ajattelin olla yhteydessä kyllä tästäkin tapauksesta.
En voinut kuvitella, että merkkihuollon jälkeen tarvii nykyään itse tarkistaa välittömästi asiat.

Kiitos kuitenkin kommentistasi.
Kunde
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 14:21
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Öljyn ylitäyttö merkkihuollossa.

Viesti Kirjoittaja Kunde »

Oman kokemuksen mukaan tällaista on tullut ainakin toisen merkin osalta kyllä vastaan. Jostain luin, että ainakin joillain merkeillä asentajat saa jotain siivua huollossa käytetyistä varaosista ja nesteistä eli houkutus lienee pistää hitusen extraa. Itse olen ainakin kerran vienyt auton takaisin ylitäytön vuoksi. Pientä ylitäyttöä on ollut usein, sellaista mistä ei kehtaa lähteä narisemaan.
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Öljyn ylitäyttö merkkihuollossa.

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

Minulla vastaava tapaus, kun vein huollon yhteydessä oman 5 litran kanisterin. Asentaja oli tyhjentänyt koko kanisterin huomaamatta määrää. Onneksi huomasin, kun loppuöljyä ei löytynyt mistään. Ottivat kylläkin mukisematta ylimääräiset pois. Tämä siis Oulun Opel-huollossa.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Vastaa Viestiin