Zafira B 2,0T projekti. Seisonnassa
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Purin vielä moottorin johtosarjan esille enkä löytänyt mitään vikaa. 5,45v tulee eikä oikosulkua ole yhteenkään ecun liittimen pinneihin. Että nyt ei kyllä järki leikkaa tämän asian suhteen.
Lisäksi tässä 400km ajoilla tallentunut P0420 katalysaattorijärjestelmän tehosta ja P0136 tunnistin 1 ja 2 välillä ei tunnettavuutta. Nämä johtunee enempi tai vähempi tyhjästä etukatalysaattorista
Ja ilmastointi lakkasi toimimasta
Lisäksi tässä 400km ajoilla tallentunut P0420 katalysaattorijärjestelmän tehosta ja P0136 tunnistin 1 ja 2 välillä ei tunnettavuutta. Nämä johtunee enempi tai vähempi tyhjästä etukatalysaattorista
Ja ilmastointi lakkasi toimimasta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Sen kun tietäis. Tuo takavalohomma ratkes ja tuli kuntoon.
Ahtopaineantureita kävin vertaileen. 2-merkitöntä näytti mitä sattuu testerillä, alipainetta vaikka anturi irti välijäähdyttimestä. Tuo vanhempi bosch ja uudempi näytti samoja arvoja ajossa mutta kummallakin esiintyi tuo sama pätkiminen singnaalissa niin että sen näkee jo tech2 numeroissa että jännite seilaa nollaan välillä. Ahtopainekuitenkin ok
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
eikö sulla oo mitään klemmaria tossa turbon ja imuputken liitoksessa?1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Heinä 2023, 17:17 Purin vielä moottorin johtosarjan esille enkä löytänyt mitään vikaa. 5,45v tulee eikä oikosulkua ole yhteenkään ecun liittimen pinneihin. Että nyt ei kyllä järki leikkaa tämän asian suhteen.
Lisäksi tässä 400km ajoilla tallentunut P0420 katalysaattorijärjestelmän tehosta ja P0136 tunnistin 1 ja 2 välillä ei tunnettavuutta. Nämä johtunee enempi tai vähempi tyhjästä etukatalysaattorista
Ja ilmastointi lakkasi toimimasta B7F37A20-35E1-40C7-82EE-E23CA07511A0.jpeg
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Ei oo. Pitäis hommata kyllä. Ei ole löysä.Jartsa kirjoitti: ↑22 Heinä 2023, 22:23eikö sulla oo mitään klemmaria tossa turbon ja imuputken liitoksessa?1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Heinä 2023, 17:17 Purin vielä moottorin johtosarjan esille enkä löytänyt mitään vikaa. 5,45v tulee eikä oikosulkua ole yhteenkään ecun liittimen pinneihin. Että nyt ei kyllä järki leikkaa tämän asian suhteen.
Lisäksi tässä 400km ajoilla tallentunut P0420 katalysaattorijärjestelmän tehosta ja P0136 tunnistin 1 ja 2 välillä ei tunnettavuutta. Nämä johtunee enempi tai vähempi tyhjästä etukatalysaattorista
Ja ilmastointi lakkasi toimimasta B7F37A20-35E1-40C7-82EE-E23CA07511A0.jpeg
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Laita ihmees klemmari ny ensitöikseen tuohon lähtöön.
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Ja jos sul on esikatti tyhjätty pitää olla jatkoholkki 2lambdaan. Muuten herjaa tuota p0420 satunnaisesti.
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Niijuu ja ahtoongelmaan missä kunnos tuo kalvo oikeesti on tos hukkaportinkellos. Kokeilisin toisella mitä tapahtuu.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Kalvo on ehjä ja alipainepumpulla pitää. Toki tuo aukeaa ylipaineella. Muutamaan kertaan kokeillut säätää hukkaportin kelloa mutta vaikutusta ei ole ollut. On nyt siten että ottaa vapaana tyhjäliikkeen pois ja parikierrosta kiinni. Toki jos jousi on actuaattorista liian löysä tai kireä niin voihan se takertaa ja hakata eestaas.
Tuossa autocom videolla häirittee toi singnaalin käyttäytyminen. Onko se niin nopeaa ettei ahtopaine voi oikeasti heitellä noin. Johdotus anturille ja anturi pitäisi olla varmasti ehjä joten onko ecussa vikaa kun singnaalinpiiri menee suoraan maihin ecusta?
Klemmari laitetaan kun saa semmoisen hankittua
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Tilauksessa on holkki. Mielummin kyllä laittaisin esikatin jos jollakin olisi myydä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
1,2sorsa kirjoitti: ↑23 Heinä 2023, 09:40Ei oo. Pitäis hommata kyllä. Ei ole löysä.Jartsa kirjoitti: ↑22 Heinä 2023, 22:23eikö sulla oo mitään klemmaria tossa turbon ja imuputken liitoksessa?1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Heinä 2023, 17:17 Purin vielä moottorin johtosarjan esille enkä löytänyt mitään vikaa. 5,45v tulee eikä oikosulkua ole yhteenkään ecun liittimen pinneihin. Että nyt ei kyllä järki leikkaa tämän asian suhteen.
Lisäksi tässä 400km ajoilla tallentunut P0420 katalysaattorijärjestelmän tehosta ja P0136 tunnistin 1 ja 2 välillä ei tunnettavuutta. Nämä johtunee enempi tai vähempi tyhjästä etukatalysaattorista
Ja ilmastointi lakkasi toimimasta B7F37A20-35E1-40C7-82EE-E23CA07511A0.jpeg
juu mutta kun menee ahdoille niin varmasti vetää välistä niin maf ja map arvot ei kohtaa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Klemmari asennettu ja hukkaportin säädin säädetty niin että siinä on läpällä milli tyhjää. Ei vaikutusta. Olisinko 8-vetoa ottanut ja näyttäisi siltä että massamittarin näyttämä on looginen ja ehtii 350 lukemiin asti. Sen sijaan ahtopaine on aina 1,51 tai 1,53Kpa maksimi josta tipahdus 1,3kpa ja vikavalo. Voisiko olla että tässä ahtopainekuuluisi olla max 0,5bar ja singnaalin käytös tulisi moottorinohjainlaitteesta tarkoituksella nolliin kun sallittu ylitetään. Ja voisiko liiallinen ahtopaineen nousu johtua tyhjennetystä esikatista sekä tästäJartsa kirjoitti: ↑23 Heinä 2023, 22:461,2sorsa kirjoitti: ↑23 Heinä 2023, 09:40Ei oo. Pitäis hommata kyllä. Ei ole löysä.Jartsa kirjoitti: ↑22 Heinä 2023, 22:23eikö sulla oo mitään klemmaria tossa turbon ja imuputken liitoksessa?1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Heinä 2023, 17:17 Purin vielä moottorin johtosarjan esille enkä löytänyt mitään vikaa. 5,45v tulee eikä oikosulkua ole yhteenkään ecun liittimen pinneihin. Että nyt ei kyllä järki leikkaa tämän asian suhteen.
Lisäksi tässä 400km ajoilla tallentunut P0420 katalysaattorijärjestelmän tehosta ja P0136 tunnistin 1 ja 2 välillä ei tunnettavuutta. Nämä johtunee enempi tai vähempi tyhjästä etukatalysaattorista
Ja ilmastointi lakkasi toimimasta B7F37A20-35E1-40C7-82EE-E23CA07511A0.jpeg
juu mutta kun menee ahdoille niin varmasti vetää välistä niin maf ja map arvot ei kohtaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Aika matala on ahtopaine ja "fuel cut" jos heti 0.5bar yli reagoi.
On varmistikkin mahdollista,mutta yleensä vakio paineen ja fuel cutin ero on luokkaa 0.3-0.5bar.
Sekä harvemmin 2000-luvun autot on noin pakoputki/ilmansuodatin kuristeisia.
Tuollaisessa motissa ei taida kauhiasti vielä tapahtua 0.5bar kohdalla?
Ehkä luokkaa 160-180hv?
On varmistikkin mahdollista,mutta yleensä vakio paineen ja fuel cutin ero on luokkaa 0.3-0.5bar.
Sekä harvemmin 2000-luvun autot on noin pakoputki/ilmansuodatin kuristeisia.
Tuollaisessa motissa ei taida kauhiasti vielä tapahtua 0.5bar kohdalla?
Ehkä luokkaa 160-180hv?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Kyllähän se vastapaine vaikuttaa. Eriksonille soittelin tuosta AC putkesta ja etukatista. Pyysivät soittamaan ensiviikolla uudestaan kun heillä on paremmin väkeä töissä.?! kirjoitti: ↑25 Heinä 2023, 10:26 Aika matala on ahtopaine ja "fuel cut" jos heti 0.5bar yli reagoi.
On varmistikkin mahdollista,mutta yleensä vakio paineen ja fuel cutin ero on luokkaa 0.3-0.5bar.
Sekä harvemmin 2000-luvun autot on noin pakoputki/ilmansuodatin kuristeisia.
Tuollaisessa motissa ei taida kauhiasti vielä tapahtua 0.5bar kohdalla?
Ehkä luokkaa 160-180hv?
https://www.courtenaysport.co.uk/CTS-Up ... ator-10PSI
Tuossa tiedoissa lukee että vakion actuaattorin paine olisi 7psi eli 0,48bar Z20LER koneessa.
Tarkoitatko fuelcutilla nyt sitä että ahtopaine pitäisi mennä 0,3–>0,5bar yleensä yli sallitun ahtopaineen että auto menisi niin sanottuun limpmodeen?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
En hokannu et onko täs ny vakioahdot? Jos ei niin ootko vakiopaineilla kokeillut.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Zafira B 2,0T projekti. VANHA ongelma!
Ei mitään käryä. Olettaisin että 0,5bar alle olisi vakiot. Ahtoihin voi vaikuttaa vain hyvin vähän actuaattoria säätämällä. Nyt on säädetty niin että on hukkaportinläppä lepoasennossaan kiinni ja löysät pois eli noin 1/2kierrosta siittä kiinni. Auton historiastahan ei tiedä kuin edellisen omistajan aikaisista korjauksista suurimman osan. Mistäpä sen tietää vaikka olis jotain viriohjelmaa laitettu aikaisemmin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.