Huhua ja teoriaa on kuulunut, mutta käytännön faktaa en ole kuullut.
Onkohan näihin valmiina olemassa sopivaa vaihteistoa, vanhempiin saapaksiin ainakin huhuilujen mukaan sopii omegan vaihteisto omalla sovittelullansa. Faktaa en näistä uudemmista löytänyt, onko samalla jaolla vielä tämä NET kone kuin vaikka joku vanhempi..
Vauhtipyörä kanssa vähän kysyttää, onko järkevään hintaan kukaan luonut kiinteää?
Jos faktaa ei löydy, niin täytyy tiedustella onko näihin jo jigiä luotu, että saa sille perinteiselle 37dz vaihteistolle muutettua..
GM:n LK9, LSJ, B207, Z20net enempi-vähempi kai kaikki saman lohkon ympärille luotu ja jokaisen mallin alta löytyy kyllä teoriointia takavetomuutoksista, mutta ei faktaa.
Z20NET takavetoasennus?
Re: Z20NET takavetoasennus?
Tuossa ketjussa löytyy tarinaa Saabin koneen asennuksesta Omegaan. Toki puhutaan vanhemmasta koneesta, mutta jotain osviittaa voisi tuosta saada. Onhan tuo B207 sukulaisineen nimenomaan Saabin suunnittelua pohjimmiltaan.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1&start=15
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1&start=15
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Z20NET takavetoasennus?
Tuli tätä samaista swappia itekkin pohdittua eikä välttämättä huono vaihtoehto olisi.
Sumujen saarilta löysin yhden topicin jossa jonkunverran vastauksia löytyi ja kysyin tekijältä itseltään lisää tuon r25 sovituksesta (kaaveli mielessä):
https://forum.retro-rides.org/thread/19 ... ered-capri
"I haven't got many more pictures than what Is already on the thread. 3 of the bolts lined up and I had to slot the fourth one to get it to bolt up.
I used a z20let flywheel and clutch which mates up to the omega gearbox."
Pohjana oman ymmärrykseni mukaan kuitenkin on ollut 2.2 ecotec, eli meikäläisittäin z22se joka sittemmin käynyt Ruotsissa päivitettävänä muotoon z20net/b207. Kun katselee sitä moottoria niin huomaa kyllä melko oleellisia eroja fyysisesti, kuten imu- ja pakopuolen sijainti
Facebookissa KMPracing nimellä löytyy B Ascona naksua uudemman generaation moottorilla.
Sumujen saarilta löysin yhden topicin jossa jonkunverran vastauksia löytyi ja kysyin tekijältä itseltään lisää tuon r25 sovituksesta (kaaveli mielessä):
https://forum.retro-rides.org/thread/19 ... ered-capri
"I haven't got many more pictures than what Is already on the thread. 3 of the bolts lined up and I had to slot the fourth one to get it to bolt up.
I used a z20let flywheel and clutch which mates up to the omega gearbox."
En lähtisi ehkä liikaa nuita kahtelemaan, on kuitenkin aikalailla eri moottori tämä ecotec sukuinen mitä nuo t5/t7 moottorit.shamrock kirjoitti: ↑24 Tammi 2023, 05:25 Tuossa ketjussa löytyy tarinaa Saabin koneen asennuksesta Omegaan. Toki puhutaan vanhemmasta koneesta, mutta jotain osviittaa voisi tuosta saada. Onhan tuo B207 sukulaisineen nimenomaan Saabin suunnittelua pohjimmiltaan.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1&start=15
Pohjana oman ymmärrykseni mukaan kuitenkin on ollut 2.2 ecotec, eli meikäläisittäin z22se joka sittemmin käynyt Ruotsissa päivitettävänä muotoon z20net/b207. Kun katselee sitä moottoria niin huomaa kyllä melko oleellisia eroja fyysisesti, kuten imu- ja pakopuolen sijainti
Facebookissa KMPracing nimellä löytyy B Ascona naksua uudemman generaation moottorilla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Z20NET takavetoasennus?
Vaikuttaa hyvälle, on varmasti huomattavasti edullisempikin vaihtoehto kuin vaikka teetättää tuolle opelin kopalle joku vaihteisto.Sämä kirjoitti: ↑24 Tammi 2023, 08:07 Tuli tätä samaista swappia itekkin pohdittua eikä välttämättä huono vaihtoehto olisi.
Sumujen saarilta löysin yhden topicin jossa jonkunverran vastauksia löytyi ja kysyin tekijältä itseltään lisää tuon r25 sovituksesta (kaaveli mielessä):
https://forum.retro-rides.org/thread/19 ... ered-capri
"I haven't got many more pictures than what Is already on the thread. 3 of the bolts lined up and I had to slot the fourth one to get it to bolt up.
I used a z20let flywheel and clutch which mates up to the omega gearbox."
En lähtisi ehkä liikaa nuita kahtelemaan, on kuitenkin aikalailla eri moottori tämä ecotec sukuinen mitä nuo t5/t7 moottorit.shamrock kirjoitti: ↑24 Tammi 2023, 05:25 Tuossa ketjussa löytyy tarinaa Saabin koneen asennuksesta Omegaan. Toki puhutaan vanhemmasta koneesta, mutta jotain osviittaa voisi tuosta saada. Onhan tuo B207 sukulaisineen nimenomaan Saabin suunnittelua pohjimmiltaan.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1&start=15
Pohjana oman ymmärrykseni mukaan kuitenkin on ollut 2.2 ecotec, eli meikäläisittäin z22se joka sittemmin käynyt Ruotsissa päivitettävänä muotoon z20net/b207. Kun katselee sitä moottoria niin huomaa kyllä melko oleellisia eroja fyysisesti, kuten imu- ja pakopuolen sijainti
Facebookissa KMPracing nimellä löytyy B Ascona naksua uudemman generaation moottorilla.
Eli ihan perus b omega & x20xev laatikko käynee ainakin, V6 eikö ollut ainakin eri jaolla
Todella halpa moottori (ainakin vielä) aihioksi tämmöinen z20net, koitetaan saadaanko budjetilla jotain aikaan. Tämän sukulainen, joka tehtaalta varustautunut remmiahtimella kuulostaa olevan ainakin ihan kohtuu aihio pikku virityksille, mitä ulkomailta yrittänyt tietoa kaivaa..