Opelin digipalvelut EI TOIMI

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
grandpax
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Marras 2022, 16:51

Opelin digipalvelut EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja grandpax »

My Opel palvelussa lämmitystä ei yleensä saa asetettua päälle. "Toiminto epäonnistui - yritä uudelleen."

Tiedot auton sijainnista ja latauksista päivittyvät tuntien viiveellä, jos ollenkaan.

Kosketusnäyttöohjelmiston päivitys ei onnistu, ohjelmisto 5,84 GT ilmoittaa latausajaksi 2-3 tuntia. Käytännössä lataus ei ole onnistunut ollenkaan, vaan lähettävään päähän tai tiedonsiirtoon tulee häiriö, joka katkaisee siirron.

Tom Tomin kolme kertaa suurempi navigointikarttaohjelmisto 18 GT päivittyy alle 20 minuutissa.

Pyysin apua marraskuussa maahantuojalta useaan otteeseen, mutta mitään korjausta tai edes yhteydenottoa ei ole tullut sen jälkeen.

Koetin lähettää tietoa ongelmasta ko. palvelun tukivalikon kautta, mutta eihän se edes auennut. :cry:
Näyttäisi siltä, että kovasti mainoksissa kehuttuun palveluun ei kannata tuhlata aikaansa.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Opelin digipalvelut EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Jos siitä on maksettu rahaa niin kuluttajanuevojaan kannattaa ottaa yhteyttä ja pyytää neuvoja.

Mullakaan ei löydy kaikkia Insignian tietoja sovelluksesta. Pyytää kyselemään merkkiliikkeeltä vahvistusta että auto on mulla ja merkkiliikkeessä ei tiedetä mitään mistään vahvistuksista tai miten niihin pitäisi reagoida.

Paskan möivät.. (sovelluksen, siis)
prööt
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Opelin digipalvelut EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja imaC »

Mulla on omaopelin kanssa semmonen ongelma et länsiauto ei saa lisättyä mun insigniaa sinne kun auto on edellisen omistajan omaopelissa ja eivät saa sitä sieltä pois et sais sen mulle lisättyä..
Pitäis kaivella edellisen omistajan tiedot ja soittaa sille et poistais sen sielt mut antaa olla...
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opelin digipalvelut EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja PHN »

Onhan se My Opel appsi vähän ärsyttävä toisinaan, tai useinkin, jos toivoo ajettujen matkojen siirtyvän sinne säntillisesti. Itselläni kyllä lämmityksen käynnistäminen onnistuu pääsääntöisesti, toki voisi olla hieman nopeampi. Joskus oli tuota yhteyshäiriötä, että komento ei välity. Meni kyllä ohi sitten. En muista tapoinko vain appsin ja käynnistin uudestaan, vai pitikö oikein kirjautua appsista ulos ja takaisin sisään.

Appsin hyöty tulee plugareissa latauksen ajastamisesta ja sitten tuosta lämmityksen päälle saamisesta. Itse en ole niin täsmällinen, että lämmityksen ajastamista olen tainnut vain kokeilla että näyttäisi sekin toimivan.

Auton itsepäivitysten latausajat vaihdelleet, taisi olla juuri noin että kartat tulivat vauhdikkaammin, käyttöliittymä hitaammin.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Opelin digipalvelut EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja Nible »

Pääsääntöisesti aina on lähtenyt lämmitys/jäähdytys päälle. Jos ilmoittanut että ei saa autoon yhteyttä, niin riittänyt että käyttänyt ovat auki ja takaisin lukkoon. Latauksessa ollessaan saa tilanteen päivitettyä ok.

Tippuilee useasti päivänä ulos, eli pitää kirjautua takaisin sisään ja taas sulkea pariin kertaan sovellus että lähtee toimimaan.

Ajot siirtyy miten siirty välillä ei ongelmaa välillä taas ei siirry.

Autot käyttävät Elisan verkkoa, niin siinäkin saattaa sitten olla ongelmaa, jos sattuu verkossa joku katve olemaan siinä missä auto on.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
grandpax
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Marras 2022, 16:51

Re: Opelin digipalvelut EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja grandpax »

Länsi-Autosta kirjeenvaihto päättyi marraskuun alussa toteamukseensa, että kyseessä on yksittäisongelma ja selvitys kestää kauan. Väittivät myös, että verkkopalvelu toimii, vaikka mitään eivät osanneet ja ehtineet tutkia. Olen kokeillut kosketusnäyttöohjelmiston latausta todella useaan kertaan eri aikoina, tosin useimmin vaan ohjelmiston antamaan arvoituun siirtoaikatietoon saakka (120-150 minuuttia pienelle tiedostolle). Tällä sivustolla jo aiemmin olleet kommentit puoltaisivat vian olevan Opelin palveluissa. Tom Tomin kartat luultavasti tulevat heidän palvelustaan, joka näyttäisi toimivan hyvin. Googlaamalla löytyi Stellantiksen palvelu, jossa on neljäntoista maan liput - muttei Suomea. Onko kellään kokemusta voisiko suomalainen Opel liittyä Saksan MyOpel palveluun ja saada sieltä toimivan palvelun? Arvelisin, että saksalainen ei kyllä hyväksy suomalaisille tarjottua palvelun laatua. Käytän Elisan verkkopalveluita työasemille ja puhelimelle, joista näen signaalivahvuudet ja tiedonsiirtonopeudet. Joskus harvoin TV-palvelussa on toimintahäiriöitä, mutta yleensä verkko ja kymmenet eri verkkopalvelut toimivat hyvin. Opelin palvelu on pohjanoteeraus vuosiin. Kaiken kruunasi ylimielinen ja toimimaton asiakaspalvelu, joka sai minutkin tarttumaan SOME:en. :banghead:
Vastaa Viestiin