Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Voisikohan vika piillä itse virranjakajassa. Kyseessä lucas-jakaja. Käykö siihen tilalle boschin jakaja suoraan, kun niihin vaikuttaa paremmin olevan osia saatavilla?
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Tosiaan sorsa ei vieläkään ole paaliin päätynyt, eikä varmaan päädykään kun ei mitään mielenkiintoisia autoja ole tullut vastaan. Edelleen tyhjäkäynti seilaa ja välillä sammuu, lämpimällä koneella auto toimii pääsääntöisesti hyvin. Joku ehdotti kansivikaa, mutta en siihen usko kun käynti lämpöisenä on useimmiten ihan normaalia. Imuvuodon oireita tossa tosiaan vielä on. Joskus ajossa kierrokset ikään kuin jää jumiin 2000-3000 kierrokseen, ja siitä hetken päästä tasoittuu. Kylmänä kun lähtee ajamaan nykii, eikä oikein vastaa kaasuun kunnes pumppailee kaasua jonka jälkeen lähteekin vetämään oikein kunnolla. Vikakoodeja ei tällä hetkellä anna mistäkään, ennen imusarjan tiivisteen vaihtoa ja ruiskun putsausta antoi laihasta seoksesta, tyhjäkäyntimoottorista, ja kaasuläpän asentotunnistimesta. Tiivisteen vaihdon jälkeen toimi vähän aikaa normaalisti, mutta vika tuli takaisin kun auto tärähti vähän. Joku sähkövikako tässä olisi kyseessä? Kun nokka-akselin asentotunnistimen liitintä nytkyttelee, auto välillä sammuu, mutta itse asentotunnistin on tiukasti paikallaan. Voisiko nokan asentotunnistin aiheuttaa imuvuotomaisia oireita, varsinkin kun imuvuotoja ei löydy?
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Nyt on virranjakaja vaihdettu bosch-malliseen, oli kyllä näppärä ja nopea operaatio, meni suoraan ilman modauksia. Moottorista mittasin puristuspaineet ja ohivuodot, joista ilmeni että konehan on mekaanisesti aivan tikissä. En ajamaan tuolla vielä oikein kerennyt kun etuiskarien yläpäät on aivan loppu niin ratti joku 100 astetta vinossa ja ohjaustuntuma onkin hyvin omalaatuinen. Tyhjäkäynnin seilaus kuitenkin katosi, joten vika mahdollisesti korjaantui. Jos ei vieläkään tullut kuntoon, niin jäljellä taitaa olla enää 3 mahdollista vikavaihtoehtoa: moottorin johtosarjassa häikkää, bensanpaineen säädin sekoilee (jos on hyviä vinkkejä miten testata sen toiminta, niin voi neuvoa) ja itse ECU viallinen. Onko näistä usein ECU:ja porukalla mennyt, ja meneekö esim. samankoneisen b-corsan ECU a-corsaan. Huomasin myös että radiosta kuuluu kierroksien mukaan ääntä, mutta vain kun mankassa on radio-asento päällä. En ikinä radiota kuuntele niin nyt vasta huomasin. Onkohan tuolla tekemistä tämän kummallisen vian kanssa. Vikakoodeja ei ole pariin-kolmeen viikkoon tullut.
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Juu, vika edelleen ”päällä”. Virranjakajan (ja kaikkien muidenkin osien) vaihdon jälkeen mennyt parempaan suuntaan, mutta en usko että itse vika on korjattu. Kai se pitää merkkiliikkeen puoleen kääntyä
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Mä en välttämättä -93 auton kanssa merkkiliikkeeseen menis mieltäni pahoittamaan. Suurin osa asentajista siellä tänä päivänä on todennäköisesti saanut oppinsa vuosikausia sen jälkeen kun tuon ikäisiä autoja on merkkiliikkeessä edes nähty. Vähemmän ne noista ymmärtää kuin joku nyrkkipaja, josta löytyy kokenut kaveri joka oikeasti on noiden kanssa tehnyt hommia.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Samaa vikaa Astra 1995 1.8 mallissa, tyhjäkäynti alhainen ja ei lähde kuumana käyntiin. Kertokaapa, miten ne vikakoodit luetaan tuon ikäisestä autoasta. Foorumin haku on kateissa, näin uutena foorumilla on hieman Uno.
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Siltaamalla a ja b pinnit siitä ”obd” tai mikälie onkaan liittimestä
Tyhjäkäyntimoottori käy virtojen ollessa pois päältä
Corsan (c14nz) tyhjäkäyntisäätimestä kuuluu surinaa kun virrat sammuttaa. Kun virrat laittaa päälle, surina lakkaa. Tuskin tuon noin kuuluisi tehdä? Itse tyhjäkäyntimoottori on uudehko, joten jokin erikoinen sähkövikahan tuossa on. ECU, johtosarja vai jokin muu?
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Mielenkiintoista, tosiaan viime aikoina corsa on toiminut muuten ihan ok, mutta kierrokset ovat tyhjäkäynnillä olleet luokkaa 1500-2500. Eilen kokeilin laittaa purkuautosta otetun kaasuläpän asentotunnistimen, ja nyt vaikuttaa siltä, että tyhjäkäynti on normaali. Voiko todella olla, että 2 tarvikeosaa ovat molemmat näin paskoja (Magneti Marelli ja Topran), ja minkä merkkiseen voisi luottaa?
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Minkä merkkinen kannattaisi sitten hankkia? Onko vemo hyvä?
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Jaa, eiköhän nyt taas kierrokset jumita siellä 2000 paikkeilla, ja kun ne laskee normaaleiksi, niin alkaa auto nykiä jumalattomasti
Re: Tyhjäkäyntimoottori käy virtojen ollessa pois päältä
Huomattu, että tyhjäkäyntimoottori lopettaa surinan painamalla MAP-anturin liitintä kiinnipäin (tämä siis virtojen ollessa pois päältä)
Re: Corsa a 1.4i -93 kylmänä nykii eikä käy tyhjäkäyntiä
Jaaha, ecu vaihdettu, toimii huonommin kun vanhalla. Tämän johdosta mittasin koko konehuoneenpuolelle eculta menevän johtosarjan ja kaikki vaikuttaisi olevan ok. Mikähän tolla oikein on kun kaiken pitäisi olla kunnossa eikä siltikään suostu yhteistyötä tekemään. Onko kellään myydä KAASARI 4-ovista A-corsa sedania, mielellään valkoisena?