Insignia 2009 2.0 diesel imusarjan tiivisteen vaihto

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
ILVES-Joe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Joulu 2021, 22:31
Paikkakunta: Koskenkorva

Insignia 2009 2.0 diesel imusarjan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja ILVES-Joe »

Otsikonmukainen ongelma eli Insigniassa vuotaa nestettä imusarjan tiivisteestä.
Vuoto on runsaampaa talvella kun käyttää lohkolämmitintä.

Miten iso homma, miten paljon pitää purkaa että pääsee siihen saakka että imusarja on irti ja tiivisteen saa vaihdettua?
Erikoistyökaluja? Erikoisavaimia, torx yms?
Aika-arvio, mitä maksaisi korjaamolla kun mieluumin ruuvaan kilpuria kuin noita käyttöautoja.

Entä onko tiivisteitä saatavilla muualta kuin merkkiliikkeestä tai jostai ulkomaisesta nettikaupasta? (Suomen tukkureilla ilmeisesti ei ole tarjolla)
Insignia Sports Tourer CDTi -09, Kadett B1900 gr2
JuhaT
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere, Finland

Re: Insignia 2009 2.0 diesel imusarjan tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja JuhaT »

Poispurettavaa ainakin seuraavat:
-huohotin, alaletku voi olla hapero
-korkeapainepumppu (ainakin dtr-koneessa olisi hyvä olla työkalu hihnapyörä pitämiseen muissa tais pysyä parilla m6-ruuvilla jako kohdillaan)
-egr-kotelo vaihteistonpäästä konetta
-nippeliä, nappelia, putkea ja letkua

Ite tein jakopäänpokan samalla kun oli sen verran siitä jo purettu, vaikka vanhassa oli vielä jonkinverran ikää jäljellä.

Tunteja ei tullut tarkemmin laskettua kun tuli kaikkea muutakin tehtyä ja pätkissä puuhailtua.
Tech2 Opel/Saab operoinnit, koodien selvittelyt ja moduulien ohjelmoinnit yms.. MDI, OpCom, CarProg
Vastaa Viestiin