Harrastuksien vuoksi täytyis katella jonkinlainen maastokorkeuksine mukamas neliveto bensa peli ja Antara / trax 3,2 koneella olis nyt osunut silmiin.
Olen koittanut etsiä tietoa onko tuossa kaksi , kolme vai neliveto todellisesti . Eli onko keskellä ja/tai takana lukkoa... Vai hoidetaanko jarrujen avulla mikä pyörä saa voimaa.
Onko nelivedon palikoissa joku mikä pitää varautua korjaamaan tai vaihtamaan.
Ja saatan Saksastakin moisen hakea mutta tottakai haen infoa mitä pitäisi tietää moisista .
Joo ei Antara ole oikea maasturi mutta frontera oli jo ja nyt haetaan uudempaa mutta ei tarvitse olla rungollinen peli .
Antara 3,2 nelikko
Antara 3,2 nelikko
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Antara 3,2 nelikko
AWD-järjestelmä on "tarvittaessa toimiva" järjestelmä. Autossa ei ole kytkintä, jolla kuljettaja voi hallita AWD-järjestelmää. Tarvittaessa AWD-järjestelmä kytkeytyy automaattisesti päälle ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään.
Kuljettajalle ei näytetä mitään osoitusta, että AWD on kytkeytynyt päälle.
Jotta kaikkiin pyöriin saadaan pitoa erikseen, tavanomaisella AWD-järjestelmällä varustetussa autossa on mahdollisuus lukita kaikki kolme tasauspyörästöä.
Opel Antarassa ei ole keskitasauspyörästöä eikä etu- ja takatasauspyörästöä ole varustettu tasauspyörästölukolla. Keskitasauspyörästön asemesta Opel Antarassa on kytkimen kytkentäyksikkö. Käyttämällä elektronisia järjestelmiä kuten luistonesto- ja ESP-järjestelmää Opel Antara voi kytkeä pidon kaikkiin pyöriin erikseen. Jatkuvalla AWD:llä varustetuissa autoissa ei ole keskitasauspyörästöä eikä kytkentämekanismia, ja ne voivat käyttäytyä epätoivotulla tavalla jyrkissä kaarteissa kuivalla tiellä, koska etupyörät pyrkivät pyörimään nopeammin kuin takapyörät.
Kuljettajalle ei näytetä mitään osoitusta, että AWD on kytkeytynyt päälle.
Jotta kaikkiin pyöriin saadaan pitoa erikseen, tavanomaisella AWD-järjestelmällä varustetussa autossa on mahdollisuus lukita kaikki kolme tasauspyörästöä.
Opel Antarassa ei ole keskitasauspyörästöä eikä etu- ja takatasauspyörästöä ole varustettu tasauspyörästölukolla. Keskitasauspyörästön asemesta Opel Antarassa on kytkimen kytkentäyksikkö. Käyttämällä elektronisia järjestelmiä kuten luistonesto- ja ESP-järjestelmää Opel Antara voi kytkeä pidon kaikkiin pyöriin erikseen. Jatkuvalla AWD:llä varustetuissa autoissa ei ole keskitasauspyörästöä eikä kytkentämekanismia, ja ne voivat käyttäytyä epätoivotulla tavalla jyrkissä kaarteissa kuivalla tiellä, koska etupyörät pyrkivät pyörimään nopeammin kuin takapyörät.
Re: Antara 3,2 nelikko
Autohan on käytännössä sama kuin Chevrolet Captiva. Moottorissa on muistaakseni nokka-akselin ketjuun liittyviä ongelmia (vikakoodit ja sivuäänet on syytä tutkia kunnolla).