Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Jos teillä olisi hyvä ideoita tähän hommaan. Olisi tosi mukava juttu!
Ilmaantui keltainen valo; "auto jakarinkuvalla" jonka jälkeen auto yleensä samantien sammuu. Vikakoodi P1191 jonka jälkeen siihen vaihdettiin paineensäätimen anturi, mutta se vaihdettiin takaisin alkuperäiseen koska vika jatkui. Ostettiin romikselta paineensäädin joka vaihdettiin. Edelleen vika jatkui. Sitten vaihdettiin korkeapainepumppu. Edelleen vika jatkui. Bensapumppu vaihdettiin ja suodatinkin. Aina vaan vika ilmestyy ja samaa koodia huutaa.
Huomioita joita tehty;
Auto käyttäytyy normaalisti niin kauan kun lämpenee. Useimmiten sitten tuo valo ilmestyy ja auto sammuu. Näiden korjausten myötä sammumista ei tapahdu enää niin usein vaikka valo tuleekin.
Olisiko ideoita mikä on vikana?
Ilmaantui keltainen valo; "auto jakarinkuvalla" jonka jälkeen auto yleensä samantien sammuu. Vikakoodi P1191 jonka jälkeen siihen vaihdettiin paineensäätimen anturi, mutta se vaihdettiin takaisin alkuperäiseen koska vika jatkui. Ostettiin romikselta paineensäädin joka vaihdettiin. Edelleen vika jatkui. Sitten vaihdettiin korkeapainepumppu. Edelleen vika jatkui. Bensapumppu vaihdettiin ja suodatinkin. Aina vaan vika ilmestyy ja samaa koodia huutaa.
Huomioita joita tehty;
Auto käyttäytyy normaalisti niin kauan kun lämpenee. Useimmiten sitten tuo valo ilmestyy ja auto sammuu. Näiden korjausten myötä sammumista ei tapahdu enää niin usein vaikka valo tuleekin.
Olisiko ideoita mikä on vikana?
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Siirtopaineet mitattu? Tai siirtopumpun virta ja maa tarkastettu? Romikselta hankittu paineensäädin ehjä?
- Ballantines
- OCF Member 2018
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Loka 2008, 18:50
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Samanlainen vika oli....syy nokka-akselinasentoanturi.
Vikakoodien luku Tech2
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Minkäslainen homma tämä itse olisi tehdä?
- Ballantines
- OCF Member 2018
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Loka 2008, 18:50
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Helppo vaihtaa ei ole kovin hinnakaskaan. En nyt tarkalleen muista mitä piti purkaa mutta löytyy siitä apukuskin puolelta ylä osasta.
Varmaan joku täällä osaa neuvoa tarkemmin.
Varmaan joku täällä osaa neuvoa tarkemmin.
Vikakoodien luku Tech2
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Ihmettelen kyllä suuresti, että miten vikakoodi P1191 voisi syntyä, mikäli nokka-akselin asentoanturissa olisi vikaa
P1191 viittaa polttoaineen paineeseen, joka on liian alhainen. Mikäli tankin sähköinen siirtopumppu toimii, samoin korkeapainepumppu sekä paineen säädin, niin miten ihmeessä P1191 voisi silti ilmestyä.
Onko tätä autoa nyt tutkittu niin, että ottaa säätimestä piuhan irti ja käynnistää auton. Samalla katsoo OpCom:lla paineanturin arvoa. Säädin ei rajoita tällöin painetta ollenkaan ja se on 50+ baria. Kaasuttamalla paineet nousevat "hallitsemattomasti".
Olen kyllä sitä mieltä että vika on sähköisessä pumpussa (paine eli tuotto liian alhainen), säätimessä tai korkeapaine pumpussa.
OpCom:lla katsoessa painetta niin korkeapainepumpun ollessa täysin kuollut, on paine vain sähköisen pumpun paine eli n. 3,5 bar. Mikäli pumppu toimii osittain tai säädin sekoilee, niin paineet heiluu holtittomasti.
P1191 viittaa polttoaineen paineeseen, joka on liian alhainen. Mikäli tankin sähköinen siirtopumppu toimii, samoin korkeapainepumppu sekä paineen säädin, niin miten ihmeessä P1191 voisi silti ilmestyä.
Onko tätä autoa nyt tutkittu niin, että ottaa säätimestä piuhan irti ja käynnistää auton. Samalla katsoo OpCom:lla paineanturin arvoa. Säädin ei rajoita tällöin painetta ollenkaan ja se on 50+ baria. Kaasuttamalla paineet nousevat "hallitsemattomasti".
Olen kyllä sitä mieltä että vika on sähköisessä pumpussa (paine eli tuotto liian alhainen), säätimessä tai korkeapaine pumpussa.
OpCom:lla katsoessa painetta niin korkeapainepumpun ollessa täysin kuollut, on paine vain sähköisen pumpun paine eli n. 3,5 bar. Mikäli pumppu toimii osittain tai säädin sekoilee, niin paineet heiluu holtittomasti.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Toivottavasti ei menty siihen, että rikkinäistä korjattiin rikkinäisellä ja ihmetellään miksi ei toimi?
Sama pätee halpoihin tarvikeosiin.
prööt
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Tähän tuli hieman tarkennusta kun saatiin ihminen mittaamaan opcomilla tuota.petrisa kirjoitti: ↑21 Elo 2022, 10:36 Ihmettelen kyllä suuresti, että miten vikakoodi P1191 voisi syntyä, mikäli nokka-akselin asentoanturissa olisi vikaa
P1191 viittaa polttoaineen paineeseen, joka on liian alhainen. Mikäli tankin sähköinen siirtopumppu toimii, samoin korkeapainepumppu sekä paineen säädin, niin miten ihmeessä P1191 voisi silti ilmestyä.
Onko tätä autoa nyt tutkittu niin, että ottaa säätimestä piuhan irti ja käynnistää auton. Samalla katsoo OpCom:lla paineanturin arvoa. Säädin ei rajoita tällöin painetta ollenkaan ja se on 50+ baria. Kaasuttamalla paineet nousevat "hallitsemattomasti".
Olen kyllä sitä mieltä että vika on sähköisessä pumpussa (paine eli tuotto liian alhainen), säätimessä tai korkeapaine pumpussa.
OpCom:lla katsoessa painetta niin korkeapainepumpun ollessa täysin kuollut, on paine vain sähköisen pumpun paine eli n. 3,5 bar. Mikäli pumppu toimii osittain tai säädin sekoilee, niin paineet heiluu holtittomasti.
En osaa kaikkia niitä kuvia laittaa tänne mutta koodi tarkentui näin; P1191-52 fuel pressure system malfunction ja
P1191-5B fuel rail pressure sensor circuit high input
Osaisitteko sanoa näihin liittyen mitään?
Nyt tosiaan pari päivää sitten alkoi bensa haisemaan yhtäkkiä. Kysyinkin toisessa ketjussa siihen jeesiä ja sainkin, tuo "sykäyksen vaimennus" purkki on siis rikki. Sitä tässä paraikaa korjataan.
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Sensor high input vois johtua tunnistin tai virtapiiriviasta. Tarttis ainakin jännitemittauksin tarkistaa käytönaikaiset jännitetasot tunnistimelta ja niiden voi sitten tehdä arviota jatkotoimenpiteistä.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
P1991-5B
Kiskon polttoainepaine on yli 135 bar väh 1 sek. ajan.
P1991-52
Kiskon paineen ero tosi- ja ohjearvon välillä on yli 1,5 bar vähintään 3 sek. ajan.
Kiskon polttoainepaine on yli 135 bar väh 1 sek. ajan.
P1991-52
Kiskon paineen ero tosi- ja ohjearvon välillä on yli 1,5 bar vähintään 3 sek. ajan.
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Tässä kuvat kun ne onnistun ehkä tänne laittamaan
Jos näistä löytyisi jotain noista jännitteistä?
Samalla kysyisin että mihinkähän tämä mahdollisesti viittaisi?
Kiitos, jos joku näistä jotain tajuaa.
Jos näistä löytyisi jotain noista jännitteistä?
Samalla kysyisin että mihinkähän tämä mahdollisesti viittaisi?
Auto käyttäytyy nyt siis siten että voi ajaa normaalisti, kunnes lämmöt nousee yli 90 niin ilmestyy se jakari-auto valo.ja se sammuu. Kun viilenee hieman, voi taas ajaa.
Kiitos, jos joku näistä jotain tajuaa.
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Painesäädin jumii kiinni/auki, kun kone kuuma. Epäilin jo aiemmassa viestissä, että katti tukossa ja kone yli kuumenee???
Tai sitten vanha säädin ei vain toimi normi kuumalla koneellakaan.
Tai sitten vanha säädin ei vain toimi normi kuumalla koneellakaan.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Tässä vois olla perää kun samassa syötössä ovat paineensäätimen ja painetunnistimen kanssa.
Re: Vectra 2.2 direct ja selittämätön ongelma
Nokan tunnistimella ja painesäätimellä on tosiaan sama 12V syöttö. Painetunnistimen syöttö on 5V ja sen viasta tulee P0190-xy koodi. Luulis nokaltakin tulevan vikakoodin, jos siinä häikkää.