Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Opel Vivaro 2013 taisi olla 2.5l diesel
kaveri kyseli että leimainssi oli sanonut että luistonesto palaa, tee kulmien tarkastus, kait tarkoitti nelipyörä suuntausta.
käväsin sitten lukemassa viat, virrat päälle ei mitään, ajaa n.5m niin abs ja luistoesto syttyy.
vika luokkaa C1158 Unknow fault.
Tietty autossa on kiva maavara ja vettä tuli niskaan, niin hokasin esitronicista että suunnilleen kuskin alapuolella pohjassa on absin pumppu.
liitin irti ja kontaktispräytä ineen, sitten takaisin kiinni, (mersu 2001 compressor tokeni tuolla)
nooh eipä mitään.
sitten en hokassut kilauttaa kaverille eikä ollut netti-konetta lähellä, mutta himpessä sitten kaveri sano ja löysin että tuon viittaisi
renkaan nopeus-anturiin LF-pyörä, koska uusimmissa on jo laakerissa tuo hässäkkä jota anturi lukee, antureita kuulemma mennyt kivasti.
Nooh, huomenna sitten autocom ja tagiin jokaisen pyörän nopeudet screenillä, laite bluetootilla kiinni obdhen ja chekkaa minä näyttää.
jos kerran mutkissa on pientä heittoa niin tuolla vialla pitää olla jo 0km/h:Ssa vika.
Kertoilen huomenna sitten lissää, mites äijän käy ja paljonko osanen maksaapi
kaveri kyseli että leimainssi oli sanonut että luistonesto palaa, tee kulmien tarkastus, kait tarkoitti nelipyörä suuntausta.
käväsin sitten lukemassa viat, virrat päälle ei mitään, ajaa n.5m niin abs ja luistoesto syttyy.
vika luokkaa C1158 Unknow fault.
Tietty autossa on kiva maavara ja vettä tuli niskaan, niin hokasin esitronicista että suunnilleen kuskin alapuolella pohjassa on absin pumppu.
liitin irti ja kontaktispräytä ineen, sitten takaisin kiinni, (mersu 2001 compressor tokeni tuolla)
nooh eipä mitään.
sitten en hokassut kilauttaa kaverille eikä ollut netti-konetta lähellä, mutta himpessä sitten kaveri sano ja löysin että tuon viittaisi
renkaan nopeus-anturiin LF-pyörä, koska uusimmissa on jo laakerissa tuo hässäkkä jota anturi lukee, antureita kuulemma mennyt kivasti.
Nooh, huomenna sitten autocom ja tagiin jokaisen pyörän nopeudet screenillä, laite bluetootilla kiinni obdhen ja chekkaa minä näyttää.
jos kerran mutkissa on pientä heittoa niin tuolla vialla pitää olla jo 0km/h:Ssa vika.
Kertoilen huomenna sitten lissää, mites äijän käy ja paljonko osanen maksaapi
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Kaveri testasi vakkarilla, kaikki pyörät näyttää samaa.
nyt tuli vastaan TECH2:n eli ratin ohjauskulman ohjelmointi?
laitteet maksaa mansikoita, onko vika siinä??
Kysyy tyhmä
nyt tuli vastaan TECH2:n eli ratin ohjauskulman ohjelmointi?
laitteet maksaa mansikoita, onko vika siinä??
Kysyy tyhmä
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Millä luit ton koodin C1158?
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
OP-COMlla sekä delphin autocommilla.
ilmoittaa viallisesti "vasen etu pyörän nopeus-anturin signaali KOHERENTTI?
Puhuisi hitto suomea.
tietty kaveri duunissa viikot.
ja kuten Murphy kertoo niin eihän varaosaa la-sunnuntaina mistään saa
olen katsonut kaikki myytävät varaosa vivarot Lahden lähettyvillä , turhaan...
uskoisin että
a) liittimessä paskaa
b) anturin ja laakerin välissä paskaa
eikä näin ollen anna kunnon puhdasta signaalia.
ilmoittaa viallisesti "vasen etu pyörän nopeus-anturin signaali KOHERENTTI?
Puhuisi hitto suomea.
tietty kaveri duunissa viikot.
ja kuten Murphy kertoo niin eihän varaosaa la-sunnuntaina mistään saa
olen katsonut kaikki myytävät varaosa vivarot Lahden lähettyvillä , turhaan...
uskoisin että
a) liittimessä paskaa
b) anturin ja laakerin välissä paskaa
eikä näin ollen anna kunnon puhdasta signaalia.
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Nyt hain expertiltä varaosan, onko oikein että renkaan nopeus-anturi onkin abs-anturi kun sellaisen se mulle kauppasi?
vai onko erillistäanturia tuohon, ihmettelee kovasti ?
vai onko erillistäanturia tuohon, ihmettelee kovasti ?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Kyllä se sen anturin kautta renkaan nopeuden ottaa että ihan oikean osan sait.
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Hmm, nyt vaan hieron kaljua päätä, on vaihdettu eikä auttanut, edelleen ajamaan lähtiessä loistaa kuin joulutähti
epäilisin seuraavaksi laakeria (joka kyllä just molemmat vaihdettu) että siinä on jotain jutskaa.....
näyttää autocom kyllä kaikkien pyörien nopeuden oikein
mutta mitäs Teille tulee mieleen
"VE pyörän pyörintänopeus signaali koherentti"
epäilisin seuraavaksi laakeria (joka kyllä just molemmat vaihdettu) että siinä on jotain jutskaa.....
näyttää autocom kyllä kaikkien pyörien nopeuden oikein
mutta mitäs Teille tulee mieleen
"VE pyörän pyörintänopeus signaali koherentti"
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
näköjään koherentti "yhteinen samavaiheinen"
ehkä pitää alkaa katsomaan abs:n pumppua romppikselta, on auton pohjassa kaiken paskan keskellä
ehkä pitää alkaa katsomaan abs:n pumppua romppikselta, on auton pohjassa kaiken paskan keskellä
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
|What are the Possible Causes of the C1158 Code?
Faulty Left Front Wheel Speed Sensor
Left Front Wheel Speed Sensor harness is open or shorted
Left Front Wheel Speed Sensor circuit poor electrical connection
eli johdossa jotain häikkä
Faulty Left Front Wheel Speed Sensor
Left Front Wheel Speed Sensor harness is open or shorted
Left Front Wheel Speed Sensor circuit poor electrical connection
eli johdossa jotain häikkä
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Jaahas, esitronicista sain kytkiksen, 19 paluu 20 meno johdot, on vaan hieman hankalaa kun kaikista pyöristä tulee musta-valkoinen johto
onneksi abs:n liitin on merkattu=epäsymmetrinen niin helpottaa hommaa.
kuulemma mra tyyppinen (tms) anturi.
kerromme kun hommat etenee
onneksi abs:n liitin on merkattu=epäsymmetrinen niin helpottaa hommaa.
kuulemma mra tyyppinen (tms) anturi.
kerromme kun hommat etenee
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Tänään aamu 08-11 vivaron kimpussa, esitronic väitti että musta-valkoiset johdot, katin kontit. oli vaalenpunainen ja harmaa.
sen verran pajalla kiirettä että nollasin sitten operaation jälkeen viat ja jätin auton.
katsokoon kaveri sitten koeajolla että autoikko, mietin ja sanoin että jos edelleenkin herjaa niin uusi absin pumppu, se on sieltä sisältä piirilevyltä oikkarissa tms.
maksaa autodoc:ssa 400e.
sen verran pajalla kiirettä että nollasin sitten operaation jälkeen viat ja jätin auton.
katsokoon kaveri sitten koeajolla että autoikko, mietin ja sanoin että jos edelleenkin herjaa niin uusi absin pumppu, se on sieltä sisältä piirilevyltä oikkarissa tms.
maksaa autodoc:ssa 400e.
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Arvasinkin, ei auttanut. Nyt epäilevät että ratin asentotunnistimen calibrointi tech 2:lla, taikka anturi vika. Mutta kumma että vain yksi pyörä höh. Onneksi ei ole oma auto hih.
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Oskilloskooppi kiinni ja tarkistamaan anturilta tulevan signaalin kunto. Jos siinä "hammaskehässä" on häikkää, niin voi näyttää pyörintänopeutta, mut signaali ei kuitenkaan kelpaa absien käyttöön. Ja se mre-anturi ei välttämättä tykkää jos sitä vastusmitatataan.
Väittäisin, että se ohjauskulma-anturi ei vaikuta nopeustunnistimien diagnostiikkaan, mut ei sen kalibrointi haittaakkaan mitään. Sekö ei ajamalla kalibroidu? Omat kikkansa sen kalibroinnissa oli, mut en enää muista oliko testeri pakollinen vai ei.
Väittäisin, että se ohjauskulma-anturi ei vaikuta nopeustunnistimien diagnostiikkaan, mut ei sen kalibrointi haittaakkaan mitään. Sekö ei ajamalla kalibroidu? Omat kikkansa sen kalibroinnissa oli, mut en enää muista oliko testeri pakollinen vai ei.
Re: Vivaron 2013 luistonesto syttyy palamaan
Kiitos, mietin samaa.Rak kirjoitti: ↑12 Elo 2022, 09:22 Oskilloskooppi kiinni ja tarkistamaan anturilta tulevan signaalin kunto. Jos siinä "hammaskehässä" on häikkää, niin voi näyttää pyörintänopeutta, mut signaali ei kuitenkaan kelpaa absien käyttöön. Ja se mre-anturi ei välttämättä tykkää jos sitä vastusmitatataan.
Väittäisin, että se ohjauskulma-anturi ei vaikuta nopeustunnistimien diagnostiikkaan, mut ei sen kalibrointi haittaakkaan mitään. Sekö ei ajamalla kalibroidu? Omat kikkansa sen kalibroinnissa oli, mut en enää muista oliko testeri pakollinen vai ei.
pitää kaverilta kysellä oskaria lainaan.
vertaisi sen "viallisen" vasemman renkaan kuvaa ja sitten oikean renkaan.
Tuo on paha siksi että pitää ajaa 5-10m.
en tiedä että jos tekisi jutskan ilman oskaria, ja vaihtaa vasemman ja oikean piuhat hyppäreillä ristiin ja etupää ilmaan ja vaihde silmään vähäksi aikaa, se kertoisi aikas paljon, jos vika siirtyy kautta ei siirry toiselle puolelle.
sitten vielä obd:sta sen verran että vikakoodi on aikas "tyhmä" katsoin rellun-datoista niin alkoi vänkäämään kampparin-tunnistinta, suuttimia jne.
ja se vaan kertoo "tuntematon vika"
Eli tämä menee ihan ennustamisen piikkiin, kun mr. google kertoo mitä vain.
Osaako kukaan muu sanoa mitään tuosta vikakoodista? sen verran että C=Chassis tiedän 100 varmasti..
Enkä tiedä kalibroiko ajamalla, ei näemmä, koska esp:n valo syttyy palamaan kun starttaa auton ja ajaa muutaman metrin eteenpäin
Katselin että Tech2:Sta ei ole lahden lähettyvillä kellään kerholaisella.