Sivu 2/6

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 11 Heinä 2022, 23:26
Kirjoittaja Jartsi
Oletko rockautosta katsonut? Sieltä saa tulemaan noin viikossa.

Eli www.rockauto.com

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 12 Heinä 2022, 06:34
Kirjoittaja Deme79
Ite hain aikoinaan peltisuodattimen kierreholkin hydeliikkeestä.

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 12 Heinä 2022, 07:49
Kirjoittaja Bäri
mä löysin sen lohkon ja kotelon välisen tivarin ihan paikallisesta hydrauliliikkeest ku ei oikeita muulla tuntunu olevan

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 12 Heinä 2022, 11:46
Kirjoittaja Motonetisti
Jartsi kirjoitti: 11 Heinä 2022, 23:26 Oletko rockautosta katsonut? Sieltä saa tulemaan noin viikossa.

Eli www.rockauto.com
Katsoin juuri, mutta siellä ei näy olevan -75 uudempiin Opeleihin ollenkaan osaa.
Bäri kirjoitti: 12 Heinä 2022, 07:49 mä löysin sen lohkon ja kotelon välisen tivarin ihan paikallisesta hydrauliliikkeest ku ei oikeita muulla tuntunu olevan
Tuota itsekin mietin, mutta se orkkishan on kantikas eli korvasitko sen O-renkaalla?

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 12 Heinä 2022, 20:59
Kirjoittaja Bäri
Joo niin tais olla et o-renkaan laitoin tilalle, jos nyt oikeen muistan mut mul oli se vanha tivari siel liikkees mukana niin ne siel mittaili ja mietti et mikä ois sopivin. ei tarvinnu ite arpoo :D

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 14 Heinä 2022, 09:40
Kirjoittaja Motonetisti
Joo-o, tälle autolle otin nyt pienen tauon, eli virittelin ajokuntoon putsaamalla vaan paikat ja vanhalla kanttitiivisteellä kasaan, koska piti saadaa vaan auto ulos tallista, koska oli tehtävä tilaa, samalla tässä nyt on sitten aikaa etsiskellä ja odotella osia. Jännä juttu ettei nyt vuotanut enää öljyä alleen, mietin vaan oisko tuo suodattimenjalka sittenkin voinut olla syy öljyvuotoon, vaikka aika lyhyen aikaa toki auto oli siirron aikana käynnissä eli saattaa silti olla muuallakin (lue; venttiilinkopissa :roll: ) varsinainen ongelma. Varmaan jos vaan löydän niin laitan alumiiniset Vectran venakopat, on vaan kiven alla, oon soittanu jo kahteen purkaamoon joissa oli 2.5 veccu ja aina on menneet :banghead:

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 14 Heinä 2022, 12:10
Kirjoittaja JJH
Motonetisti kirjoitti: 12 Heinä 2022, 11:46
Jartsi kirjoitti: 11 Heinä 2022, 23:26 Oletko rockautosta katsonut? Sieltä saa tulemaan noin viikossa.

Eli www.rockauto.com
Katsoin juuri, mutta siellä ei näy olevan -75 uudempiin Opeleihin ollenkaan osaa.

Sieltä pitääkin hakea Cadillacin kohdalta, jossa on käytetty samaa konetta.

-Jouni

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 28 Heinä 2022, 14:22
Kirjoittaja motorsport
Alumiiniset kopat taisi just olla tällä forumilla myynnissä. Ja ebaysta saa billettiversioita, jos kaivaa syvemmältä taskuja.

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 28 Heinä 2022, 17:10
Kirjoittaja Motonetisti
motorsport kirjoitti: 28 Heinä 2022, 14:22 Alumiiniset kopat taisi just olla tällä forumilla myynnissä.
Kenellä ne olisi myynnissä? Linkki ilmoon?

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 30 Elo 2022, 18:38
Kirjoittaja Motonetisti
Nyt kun käyttis-Omega on ajokunnossa ja poissa tallista, niin tämän ajelinkin jo sinne, ja mikä parasta oon saanu haalittua kasaan myös osat öljyvuotojen korjaamiseksi :) Suuret kiitokset näistä nimimerkeille kadett90 ja irYobYetaMis!

Nyt mulla on siis se holkki jolla saan peltisuodattimen ruuvattua alkup. kotelosysteemin tilalle ja myöskin tänään kotiutu alumiiniset venankopat :thumbsup:

Noissa vectran kopissa näemmä äkkimulkaisulla erilainen se tiivistekin kun Omegassa, liekö tuonne kannattaisi silti laittaa teräviin nurkkakohtiin liimaa asentaessa? Muutoinhan tuo näyttää tukevammin asettuvan kyllä kun takaosassa ei näytä olevan vaara että tiiviste lipsahtaisi niin herkästi kun siinä tiivisteessa itsessään ei oo niitä puolikuita.

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 31 Elo 2022, 03:33
Kirjoittaja @@po
Kyllähän sinne etupäähän ja puolikuun luokse kannattaa pienet määrät tiivisteliimaa vähäsen. Kanttaa noitten alukoppien kanssa olla ihan varma siitä että huohotussysteemi on puhdas, tai pääsee miettimään minkä stefan kautta öljyt tulee seuraavaks ulos

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 31 Elo 2022, 17:08
Kirjoittaja Motonetisti
@@po kirjoitti: 31 Elo 2022, 03:33 Kyllähän sinne etupäähän ja puolikuun luokse kannattaa pienet määrät tiivisteliimaa vähäsen. Kanttaa noitten alukoppien kanssa olla ihan varma siitä että huohotussysteemi on puhdas, tai pääsee miettimään minkä stefan kautta öljyt tulee seuraavaks ulos
Joo siis sen plenuumin päällä olleen huohotinmokkulan puhaltelin irrallaan paineilmalla läpi niistä lähdöistä jo tuossa aiemmin, jos sitä meinasit?

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 31 Elo 2022, 17:47
Kirjoittaja Wesku79
Katoppa se huohotinkotelo, joka on lohkossa kii apukuskin puoleisen kannen takana. Kerääntyy täyteen karstaa. Ja kotelosta lähtevät letkut kans.

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 01 Loka 2022, 12:09
Kirjoittaja Motonetisti
Wesku79 kirjoitti: 31 Elo 2022, 17:47 Katoppa se huohotinkotelo, joka on lohkossa kii apukuskin puoleisen kannen takana. Kerääntyy täyteen karstaa. Ja kotelosta lähtevät letkut kans.
Vähän viivellä palaan asiaan, kun en oo tallille päässy viikkokausiin, mutta tuossa huohotin kotelossa ja lohkon välissä on tiiviste, niin kun uuttahan ei kuitenkaan helpolla löydy, niin ootteko tiivistäny vaan liimalla vai askarrelleet tiivistearkista vastaavan?

Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi

Lähetetty: 01 Loka 2022, 13:02
Kirjoittaja JJH
Uudemmissa on liimalla kiinni alunperin.

- Jouni