Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Kai se on avattava tälle ihan oma ketju, kirjoittelen tähän nyt pääpiirteittäin tuhansien typojen saattelemana mitä autolle on tehty ja vähän muutenkin kyseisestä autosta ylipäänsäkin.
Auton hain itselleni syyspimeiden aikaan lokakuussa, olin tälläisestä haaveillut jo aiemmin, mutta jäi monesti joko kustannus tai ajallisista syistä hankkimatta, eikä viitsiniyt projektiksi nuorempana hommata kun ei ollut niin paljon vielä tietotaitoa tekniikasta. Nyt kuitenkin oli kaikki palaset kohdallaan ja ymmärrystäkin tullut autoista muutoinkin kuin pelkän korin laiton osalta, niin ajattelin hommata tällaisen valmiiksi "tehokkaan" auton harrastepeliksi enkä aloittaa ground up built-tyylistä projektia, sellainen mulla on jo Auto oli vielä järkveän hakumatkan päässä, joten sekin menee varmaan yhdestä kohdallaan olevasta palasesta
Tämän auton alkutarina ehkä clubilaisilla saattaa olla paremmin tiedossa kun mulla(?) mutta ne viat mitä itse totesin ja myyjä kertoi:
-jakopää tehty 2013 viimeksi
-kardaani tärrää/ääntää vedossa
-venakoppien tiivisteet vuotaa/hikoilee
-käsijarrukahvan tuntuma huono, ikään kuin jompi kumpi puoli ei palaudu kunnolla
-kuskin takakaaressa ruostetta
-apparin ovissa ruostetta
-(ei varsinainen vika, mutta..) tämä on automaatti joten jossain kohtaa swappi manuaaliksi aikeena
Keväällä oli niin kiirettä duunissa (lauantaitkin töissä) että auton laitto eteni hitaammin ku joululakenteri, mutta pikkuhiljaa hommat eteni silti.
Venakoppiin tuli Victor Reinzin tiivisteet ja O-renkaat, ja puhdistin tarkasti pinnat ekana tiivistekaapijalla ja jarruklinnerillä.
Jakopääkin tuli tehtyä, Continentalin hihnasarja ja INAn vesipumppu. Nokkienajoituskin onnistu loppu viimein Briteistä löytyneellä ohjeella, kun meinasin aina mennä perselleen hihnankiereyden toisella säätökerralla sillon kun noudatti ns. virallista ohjetta.
Päädyin purkamaan jakopää kertaalleen kun piti laittaa uusi irtokierre tuonne korvakon keskimmäiselle pultille jossa mäsänä alkup. jenka, luin täältä niitä kauhujuttuja sen pultin irtoamisesta kesken ajon, joten sama oli tehdä homma varman päälle. Siellä nyt M8 pultti mutta 12.9 lujuudella, irtokierre punasella lukitteella ja pultti sinisellä, jospa ei ajossa tippuisi pois
Apulaiteremmiksi tuli Dayco ja kiristimeksi ei löytyny kun Febi-Bilstein, oli loppunu tuollon INAn ja Gatesin tuotteet Autdocilta. Remmi mulla oli INAn mutta olikin liian pitkä niin ostin Fixukselta ton Daycon joka varmistettiin oikeen mittaseksi.
Termarinputken kanssa meni ähräämiseksi, oikeestaan alkeperäisestö napsahti korvake poikki... asentaessa Kuitekin täältä kautta löytyi ehjä, kiitokset Wasulle! Laitoin uudet O-renkaat kuten näkyykin ja voitelin PTFE-spraylla.
Lopulta Gatesin termari ja putki sulavasti paikolleen ja se ns. paskiaispultti (kuten brittifoorumeilla sanotaan) pohjaan saakka. Alkup. E-Torx kanta murjoutu irroittaessa niin laitoin mustan ihan normikannalla olevan, kierteeltään samanmittaisen.
Kone kasaan, mutta eihän se lähtenyt käyntiin -> akku aivan loppu ->yritin ladata -> laturi ilmoittaa että epäkunnossa Lainasin nelos-Omegasta akun ja hörähti kerrasta! Aluksi vikavalo syttyi, mutta mulla oli vaan tyhjäkäyntivenanpiuha jääny irti. Kun kaikki tähän saakka vaikutti toimivan kävin muiden mekaanisten vikojen kimppuun:
Purkaamolta hommatun kardaanin ruuvasin alle, vanhan kun otin pois niin meni heti lattialla jo kahteen osaa kun etummainen pätkä irtosi booreiltaan, siinä ei ollu ollenkaan lukkorengasta paikallaan siinä urassa, tämä saattaisi selittäää ehkä ongelmat?
Käsijarruvaijeri vaihtui uuteen, samalla huomasin että kuskinpuolelta puuttu kokonaan linkunpalautusjousi, joten hyvä että otin sellaset matkaan Motnetistä, ja vaihdoin myös apparinpuolelle uuden. Nyt tuli hyvä progressiivinen liike/tuntuma käsijarrukahvaa ilman kummitteluja. Säädin vielä kengät molemmilta puolilta ja laitoin napoihin vähän anti-zeizeliä että saa helposti rummun irti tulevaisuudessa. Jarruputkissa oli kaikissa ikävästi pintaruostetta, mutta oli ne vielä toissa keväänä (5/2021) kuitenkin kelvannut leimalle.. Varmaan silti jossain kohtaa täytyy uusia ne.
Ennen tien päälle paluuta pitäisi vielä saada ilmat pois syyläristä ja vaihtaa öljyt, mahd. Valvolinen Synpowerit? Niissä näky olevan GM:n speksaus. Täytyy toki muutenkin vielä tarkkailla koneen käydessä lämpimäksi ettei isompia nestevuotoja esiinny.
Korissa tosiaan on pientä tekemistä, mutta näyttää pahasti etten ainakaan tälle kesää ehdi tätä Omega maalailemaan, kun käyttis-Omega täytyy saada ensin tehtyä korin osalta kuntoon.
Ilmanputsarin ja tulpat vaihdoin uusiin, mikä unohtu tuolla mainita aiemmin.
Autossa on olla alla Alession vanteet, äkkiseltään aika tympeän näköiset, mutta päällä on likimain uuden karheat 225/55R16 kumit, joilla varmaan leimaan jonka jälkeen vaihtelun jotkut muut pyörät alle.
Varmaan jotain unohtu mainita, mutta jospa tässä ois riittävät alotusturinat harrasteautosta
Se on pakko sanoa että iso apu on ollut tässä kevään mittaan foorumin kautta saadusta tiedosta eli kiitokset jo tässä kohtaa tuolla tekniikkaosoisssa mun kysymyksiin vastanneille!
Auton hain itselleni syyspimeiden aikaan lokakuussa, olin tälläisestä haaveillut jo aiemmin, mutta jäi monesti joko kustannus tai ajallisista syistä hankkimatta, eikä viitsiniyt projektiksi nuorempana hommata kun ei ollut niin paljon vielä tietotaitoa tekniikasta. Nyt kuitenkin oli kaikki palaset kohdallaan ja ymmärrystäkin tullut autoista muutoinkin kuin pelkän korin laiton osalta, niin ajattelin hommata tällaisen valmiiksi "tehokkaan" auton harrastepeliksi enkä aloittaa ground up built-tyylistä projektia, sellainen mulla on jo Auto oli vielä järkveän hakumatkan päässä, joten sekin menee varmaan yhdestä kohdallaan olevasta palasesta
Tämän auton alkutarina ehkä clubilaisilla saattaa olla paremmin tiedossa kun mulla(?) mutta ne viat mitä itse totesin ja myyjä kertoi:
-jakopää tehty 2013 viimeksi
-kardaani tärrää/ääntää vedossa
-venakoppien tiivisteet vuotaa/hikoilee
-käsijarrukahvan tuntuma huono, ikään kuin jompi kumpi puoli ei palaudu kunnolla
-kuskin takakaaressa ruostetta
-apparin ovissa ruostetta
-(ei varsinainen vika, mutta..) tämä on automaatti joten jossain kohtaa swappi manuaaliksi aikeena
Keväällä oli niin kiirettä duunissa (lauantaitkin töissä) että auton laitto eteni hitaammin ku joululakenteri, mutta pikkuhiljaa hommat eteni silti.
Venakoppiin tuli Victor Reinzin tiivisteet ja O-renkaat, ja puhdistin tarkasti pinnat ekana tiivistekaapijalla ja jarruklinnerillä.
Jakopääkin tuli tehtyä, Continentalin hihnasarja ja INAn vesipumppu. Nokkienajoituskin onnistu loppu viimein Briteistä löytyneellä ohjeella, kun meinasin aina mennä perselleen hihnankiereyden toisella säätökerralla sillon kun noudatti ns. virallista ohjetta.
Päädyin purkamaan jakopää kertaalleen kun piti laittaa uusi irtokierre tuonne korvakon keskimmäiselle pultille jossa mäsänä alkup. jenka, luin täältä niitä kauhujuttuja sen pultin irtoamisesta kesken ajon, joten sama oli tehdä homma varman päälle. Siellä nyt M8 pultti mutta 12.9 lujuudella, irtokierre punasella lukitteella ja pultti sinisellä, jospa ei ajossa tippuisi pois
Apulaiteremmiksi tuli Dayco ja kiristimeksi ei löytyny kun Febi-Bilstein, oli loppunu tuollon INAn ja Gatesin tuotteet Autdocilta. Remmi mulla oli INAn mutta olikin liian pitkä niin ostin Fixukselta ton Daycon joka varmistettiin oikeen mittaseksi.
Termarinputken kanssa meni ähräämiseksi, oikeestaan alkeperäisestö napsahti korvake poikki... asentaessa Kuitekin täältä kautta löytyi ehjä, kiitokset Wasulle! Laitoin uudet O-renkaat kuten näkyykin ja voitelin PTFE-spraylla.
Lopulta Gatesin termari ja putki sulavasti paikolleen ja se ns. paskiaispultti (kuten brittifoorumeilla sanotaan) pohjaan saakka. Alkup. E-Torx kanta murjoutu irroittaessa niin laitoin mustan ihan normikannalla olevan, kierteeltään samanmittaisen.
Kone kasaan, mutta eihän se lähtenyt käyntiin -> akku aivan loppu ->yritin ladata -> laturi ilmoittaa että epäkunnossa Lainasin nelos-Omegasta akun ja hörähti kerrasta! Aluksi vikavalo syttyi, mutta mulla oli vaan tyhjäkäyntivenanpiuha jääny irti. Kun kaikki tähän saakka vaikutti toimivan kävin muiden mekaanisten vikojen kimppuun:
Purkaamolta hommatun kardaanin ruuvasin alle, vanhan kun otin pois niin meni heti lattialla jo kahteen osaa kun etummainen pätkä irtosi booreiltaan, siinä ei ollu ollenkaan lukkorengasta paikallaan siinä urassa, tämä saattaisi selittäää ehkä ongelmat?
Käsijarruvaijeri vaihtui uuteen, samalla huomasin että kuskinpuolelta puuttu kokonaan linkunpalautusjousi, joten hyvä että otin sellaset matkaan Motnetistä, ja vaihdoin myös apparinpuolelle uuden. Nyt tuli hyvä progressiivinen liike/tuntuma käsijarrukahvaa ilman kummitteluja. Säädin vielä kengät molemmilta puolilta ja laitoin napoihin vähän anti-zeizeliä että saa helposti rummun irti tulevaisuudessa. Jarruputkissa oli kaikissa ikävästi pintaruostetta, mutta oli ne vielä toissa keväänä (5/2021) kuitenkin kelvannut leimalle.. Varmaan silti jossain kohtaa täytyy uusia ne.
Ennen tien päälle paluuta pitäisi vielä saada ilmat pois syyläristä ja vaihtaa öljyt, mahd. Valvolinen Synpowerit? Niissä näky olevan GM:n speksaus. Täytyy toki muutenkin vielä tarkkailla koneen käydessä lämpimäksi ettei isompia nestevuotoja esiinny.
Korissa tosiaan on pientä tekemistä, mutta näyttää pahasti etten ainakaan tälle kesää ehdi tätä Omega maalailemaan, kun käyttis-Omega täytyy saada ensin tehtyä korin osalta kuntoon.
Ilmanputsarin ja tulpat vaihdoin uusiin, mikä unohtu tuolla mainita aiemmin.
Autossa on olla alla Alession vanteet, äkkiseltään aika tympeän näköiset, mutta päällä on likimain uuden karheat 225/55R16 kumit, joilla varmaan leimaan jonka jälkeen vaihtelun jotkut muut pyörät alle.
Varmaan jotain unohtu mainita, mutta jospa tässä ois riittävät alotusturinat harrasteautosta
Se on pakko sanoa että iso apu on ollut tässä kevään mittaan foorumin kautta saadusta tiedosta eli kiitokset jo tässä kohtaa tuolla tekniikkaosoisssa mun kysymyksiin vastanneille!
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
V6 omegat ilmaa itse itsensä, ilman ongelmia. Useaan kansiremontinkin tehneenä, niin nesteet sisään ja tulille ja that's it. Jos on ongelmia ilmauksen kanssa, niin se on varma kansien irroitus edessä.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Ilmauksen kanssa ei ole varsinaisesti ollut ongelmia, vaan olen käyttänyt autoa vasta tyylin minuutin tai pari koekäynnistyksen yhteydessä, joten en ole saanut kaikkea nestettä takaisin järjestelmään, koska kone ei ole käynyt lämpöseksi asti vielä.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Ookei, ymmärsin väärinMotonetisti kirjoitti: ↑07 Heinä 2022, 08:47Ilmauksen kanssa ei ole varsinaisesti ollut ongelmia, vaan olen käyttänyt autoa vasta tyylin minuutin tai pari koekäynnistyksen yhteydessä, joten en ole saanut kaikkea nestettä takaisin järjestelmään, koska kone ei ole käynyt lämpöseksi asti vielä.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Niin no kyllä kai ne kansinahkat jossain kohtaa tästäkin meneeDeme79 kirjoitti: ↑07 Heinä 2022, 19:17Ookei, ymmärsin väärinMotonetisti kirjoitti: ↑07 Heinä 2022, 08:47Ilmauksen kanssa ei ole varsinaisesti ollut ongelmia, vaan olen käyttänyt autoa vasta tyylin minuutin tai pari koekäynnistyksen yhteydessä, joten en ole saanut kaikkea nestettä takaisin järjestelmään, koska kone ei ole käynyt lämpöseksi asti vielä.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
On se hyvä jotta näitäkin alkaa olla oikeassa harrastekäytössä,omasta mielestä oikeastaan viimeinen siihen hommaan käypäinen ooppeli.
Ei ole omissa autoissa ainakaan ollut merkitystä jos kardaanin liuku ei ole lukittuna.jäykkäperäsissähän liuku kuuluu olla "auki".
A-mallissa se lukitaan ihan mutterilla.
Ei ole omissa autoissa ainakaan ollut merkitystä jos kardaanin liuku ei ole lukittuna.jäykkäperäsissähän liuku kuuluu olla "auki".
A-mallissa se lukitaan ihan mutterilla.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Hmmm, no sitten se lukkorenkaanpuuttuminen ei varmaan ole ongelman aiheuttaja, edellinen omistajahan epäili että autoon olisi jossain kohtaa vaihdettu tukilaakeri, mutta ns. päin persettä, jotain tussimerkkejäkin siihen oli tehty eli tämä vahvistaisi ex-omistajan väittämän. Saa nähdä nyt menikö "uudella" kardaanilla parempaan suuntaan. Kumilimput lootan ja perän päissä näyttivät ainakin ehjiltä.?! kirjoitti: ↑08 Heinä 2022, 08:45 On se hyvä jotta näitäkin alkaa olla oikeassa harrastekäytössä,omasta mielestä oikeastaan viimeinen siihen hommaan käypäinen ooppeli.
Ei ole omissa autoissa ainakaan ollut merkitystä jos kardaanin liuku ei ole lukittuna.jäykkäperäsissähän liuku kuuluu olla "auki".
A-mallissa se lukitaan ihan mutterilla.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Saattaa olla laakerikin sökö, kun ei oo täyttä varmuutta mitä tolle vanhalle kardaanille oli oikeasti tehty tai yritetty tehdä, mutta jospa tuo nyk. purkaamolta ostettu toimisi paremmin
Tänään annoin koneen käydä lämpöiseksi asti, hyvin lähti vesi kiertämään, ekana lämmöt nousi puoleen väliin ja termarin auettua tippu siihen 85:n kieppeille, ylävesiletku ja syyläri kuumia. Se jäi vähän vielä vähän ihmetyttämään ettei flektit pyöriny lainkaan ei siis se konetilanpuoleinen eikä etummaiset, että pystyisikö noita esim. Opcomilla testaamaan/ajamaan päälle? Lähinnä siksi että näkisi toimivatko tositilanteessa ollenkaan.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Ok, no ei kai siinä sitten toivotaan että lähtevät pyörimään jos ja kun sataan asteeseen päästään
Pientä päänvaivaakin taas auto aiheuttaa kun oli tullut öjytippoja auton alle verstaan lattiaan illalla sammutuksen jälkeen siihen lootan/koneentakapäädyn alle, ekana mietin että voisko uudet venakopatiivisteet vuotaa takaa ne puolikuut, mutta kun katsoin asentaessa varta vasten että on oikein asettunut se olake ja toisaalta vituiksi mennessähän sen pitäisi olla siellä aivan silmiinpistävän epämääräisesti paikallaan, kurkistelin vielä uudelleen peilillä ja lampulla. Pakosarjan päälle ei tunnu vuotavan myöskään. Kampiakselin takastefa voisi olla yks vaihtoehto jonka nyt pitkin hampain vielä sietäisin koska varmaan ens kesälle menee uusiksi kun nakkaan automaatti-lootan ja vauhtiksen menemään niin samallahan sen vaihtaisi, mutta täytyy yrittää vielä auton alta tutkia että mistä se hikoilee oikeasti.
Pientä päänvaivaakin taas auto aiheuttaa kun oli tullut öjytippoja auton alle verstaan lattiaan illalla sammutuksen jälkeen siihen lootan/koneentakapäädyn alle, ekana mietin että voisko uudet venakopatiivisteet vuotaa takaa ne puolikuut, mutta kun katsoin asentaessa varta vasten että on oikein asettunut se olake ja toisaalta vituiksi mennessähän sen pitäisi olla siellä aivan silmiinpistävän epämääräisesti paikallaan, kurkistelin vielä uudelleen peilillä ja lampulla. Pakosarjan päälle ei tunnu vuotavan myöskään. Kampiakselin takastefa voisi olla yks vaihtoehto jonka nyt pitkin hampain vielä sietäisin koska varmaan ens kesälle menee uusiksi kun nakkaan automaatti-lootan ja vauhtiksen menemään niin samallahan sen vaihtaisi, mutta täytyy yrittää vielä auton alta tutkia että mistä se hikoilee oikeasti.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Jos ei ilmastointi ole päällä lähtee flekti muistaakseni 105(todellinen)asteessa,niinkuin lähes jokaisessa vanhassa ooppelissa.
Useassa aukeaa termarikin vasta kokonaan tuossa kohtaa.
92/107°c on mun mielestä alkuperäisissä termareissa merkintä.
V6 moottorit vuotaa aina niillä muovikopilla,oli ongelma jo yli 20 vuotta sitten.
Ajoin ensimmäisen kerran V6 Omegalla ehkä v.2001 ja meinasi syttyä palamaan kun antoi vähän hanaa.
Kaksi V6 Omegaa olen vuosien varrella omistanut ja molemmat myynyt heti pois kun ei pysy mitkään liemet koneen sisässä.
Ei sovi mun käyttöön V6 Omegat
Useassa aukeaa termarikin vasta kokonaan tuossa kohtaa.
92/107°c on mun mielestä alkuperäisissä termareissa merkintä.
V6 moottorit vuotaa aina niillä muovikopilla,oli ongelma jo yli 20 vuotta sitten.
Ajoin ensimmäisen kerran V6 Omegalla ehkä v.2001 ja meinasi syttyä palamaan kun antoi vähän hanaa.
Kaksi V6 Omegaa olen vuosien varrella omistanut ja molemmat myynyt heti pois kun ei pysy mitkään liemet koneen sisässä.
Ei sovi mun käyttöön V6 Omegat
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Tuota noin.. tulipa vielä lisää tekemistä, ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen, niin eiköhän ole tietysti niin tiukkaan laitettu suodattimen kansi että koko kotelo lähti liikkeelle.. Pitää näemmä hakea jostain pantamallinsuodatinavain jolla pitelee itse koteloa paikallaan että saisi kannen auki, mutta saako tuota koteloa enää kirittyä, siellä ilmeisesti on joku kuusiokolopultti ja tiiviste lohkoa vasten, mutta meneekö noi vaihtoon tai onko toivoa saada pitämään kun kotelo on päässy pyörähtämään?
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Sen suodatin kotelon sisällä on sellanen ontto kuusiokoloruuvi, millä se on lohkossa kiinni. Todennäkösesti se kotelon ja lohkon välinen tiiviste on täysin korppu, eikä pidä enään mitään kun se on liikahtanut. Uus tiiviste, ja toivoo että pysyy kunnes se taas "nopeessa" öljynvaihdossa irtoaa.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa sinne tilalle osa 90412159 + peltikuorinen suodatin ja muuttaa kaks mahdollista vuotopaikkaa yheks. Tota osaahan ei kyllä kannata tilata uutena, se kun sopii vaikka x20xev tmvs moottorista mitä on kaikki nurkat täynnä.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa sinne tilalle osa 90412159 + peltikuorinen suodatin ja muuttaa kaks mahdollista vuotopaikkaa yheks. Tota osaahan ei kyllä kannata tilata uutena, se kun sopii vaikka x20xev tmvs moottorista mitä on kaikki nurkat täynnä.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Tämän taidan sitten toteuttaa, koska sain jo kieputettua onneksi koko kotelon pois lohkosta (kantta en oo saanu vieläkään auki). Laittelinkin jo ostoilmoituksen tuosta 90412159-ruuvista tonne romptori-osioon
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Sain kannen lopulta auki, viilapenkkiin varovasti kiristettynä ja pulttipyssyllä. Aion jossain kohtaa totettaa ton modin peltisuodattimelle, mutta nyt täytyisi auto saada ajokuntoon, niin ongelmaksi muodostuu tuo tiiviste, eli onko tosiaan ettei saa muualta kuin Ebaysta tai rapakon takaa? Toki sieltäkin voi tilata mutta toimistusaika on yli kaksi viikkoa.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"