Morjens.
Tarttis saada harrasteradioille sähkö sillen, et ku avaimet on virtalukossa ja nykäsee pois, nii katkeaa. Näin tein G-Astrassa ohjauksen lisäreleelle.
Tän katiskan skemasta en löydä koko virtalukkoa. Täs on jännitteet 15 ja 30 mikkä tulee moneen paikkaan, mut akun kans samassa kuvassa ei näy virtalukkoa, niin ku yleensä oon tavannut.
Onko toi lukkokin joku "moduuli" ja väylässä?
Saako mankkakin väylästä tiedon et ny avaimet nykästiin lukosta ja sammuu. Toimii kuitenkin ilman väyläjohtoja irrotettuna.
Vectra C2 virtalukko kytkentäkaavisossa
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra C2 virtaluko kytkentäkaavisossa
Joo radio saa tuon "herätteen" väylän kautta.
Olettaisin että "virtalukolta" eli CIM:iltä lähtee ainoastaan yksi ACC-signaali johdotettuna ja se menee suoraan ECM:lle jotta se saadaan nopeammin ajettua ylös.
Olettaisin että "virtalukolta" eli CIM:iltä lähtee ainoastaan yksi ACC-signaali johdotettuna ja se menee suoraan ECM:lle jotta se saadaan nopeammin ajettua ylös.
Re: Vectra C2 virtalukko kytkentäkaavisossa
Näin epäilin. Eli Samaa systeemiä ku Gastraan en saa tehtyä tohon äkkiä aatellen, ku ottamalla ohjauksen mankan sähöantennin syötöltä. Taoinen vaihtoehto siirtää sulaketaululla piuha 30 kontaktiin, mikäli sulakkeita on vapaana.
Noi hamssi radiot ottaa virtaa kuitenkin max tehoilla 2M bändillä 10A ja HF 30A mut tuskin tota HF tulee autosta käytettyä.
Toi 2,5mm2 alkuperänen piuhakin tuntuu mielessä 12v jännitteelle kaposelta 10A virralta, mut jos muutaman kerran vuodessa käytän, nii en viitti alkaa 6mm2 piuhaa vetään uutta.
Noi hamssi radiot ottaa virtaa kuitenkin max tehoilla 2M bändillä 10A ja HF 30A mut tuskin tota HF tulee autosta käytettyä.
Toi 2,5mm2 alkuperänen piuhakin tuntuu mielessä 12v jännitteelle kaposelta 10A virralta, mut jos muutaman kerran vuodessa käytän, nii en viitti alkaa 6mm2 piuhaa vetään uutta.