Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Kyseinen varoitus ilmestynyt infotauluun. Tulee aina käynnistäessä ja ei pysty kuittaamaan viiksen päästä pois näkyvistä. 2009 2.0 CDTI automaatti insignia.
Onko tietoa tai kokemusta, että voiko toi lähteä vielä pois jos ajais pidempää lenkkiä ja se pääsis regeneroimaan itestään? Vaatiiko jonkinlaisen ohjelmallisen nollauksen vaikka autom. regenerointi onnistuisikin? Vai pitääkö tässä vaiheessa käyttää vaan huollossa pakkopolttamassa?
Onko tietoa tai kokemusta, että voiko toi lähteä vielä pois jos ajais pidempää lenkkiä ja se pääsis regeneroimaan itestään? Vaatiiko jonkinlaisen ohjelmallisen nollauksen vaikka autom. regenerointi onnistuisikin? Vai pitääkö tässä vaiheessa käyttää vaan huollossa pakkopolttamassa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Jos ei saa polttoa tehtyä niin sytyttää moottorinvikavalon. Ekana koittaa antaa kenkää
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Eikö tosta ilmoituksesta pidä vielä siis huolestua? Haittaako katsastusmiestä? Sitä kun ei saa tosta näytöstä tosiaan pois auton ollessa käynnissä... Mutta mikään vikavalo ei toistaiseksi siis pala, ainoastaan tuo infotaulun täyttävä ilmoitus. Joo täytyy käydä ajamassa pidempää lenkkiä ja laittaa raskaammat tossut jalkaan. Nyt on kieltämättä tullut vaan sahattua pientä ajoa pidemmän aikaa.
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Kyllä sen pitäisi maantieajossa suorittaa poltto. Ei tarvitse eikä oikeastaan kannatakkaan antaa "kenkää" vaan ihan normaalia maantieajoa. Saattaa vaatia vähän pitempää lenkkiä, koska..
- poltto ei käynnisty kuin lämpimällä koneella
- alkuvaiheessa DPF:n lämpötilaa nostetaan n. 600 asteeseen ja vasta sen jälkeen poltto käytännössä alkaa
- itse polttokin kestää jonkin aikaa (useista kilometreistä aina reiluun kymmeneen kilometriin tapauksesta riippuen), jotta saa sen tehtyä loppuun
Ellei tämä auta niin sitten voi tehdä pakkopolton OpCom:lla. Sekin vaatii koneen ajamisen ensin lämpimäksi.
- poltto ei käynnisty kuin lämpimällä koneella
- alkuvaiheessa DPF:n lämpötilaa nostetaan n. 600 asteeseen ja vasta sen jälkeen poltto käytännössä alkaa
- itse polttokin kestää jonkin aikaa (useista kilometreistä aina reiluun kymmeneen kilometriin tapauksesta riippuen), jotta saa sen tehtyä loppuun
Ellei tämä auta niin sitten voi tehdä pakkopolton OpCom:lla. Sekin vaatii koneen ajamisen ensin lämpimäksi.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Rovaniemi. Täytynee opcom hommata lainaan tai itelle, mikäli ei ajamalla lähde. Onko vinkata mikä malli tai versio noista laitteista kannattaa? Win10 käyttiksen kanssa ei ilmeisesti kaikki toimi. Opcom ketjusta lueskelin ja sieltä löytyi ainakin jotain suosituksia.
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Eipä tarvinnutkaan vielä ryhtyä toimenpiteisiin. Ilmoitus lähti pidempää lenkkiä ajamalla. Katosi tuo huoltoilmoitus siis ihan kesken ajon, eli ilmeisesti pääsi polton tekemään. En ajanut mitenkään kovin erilailla kuin normaalisti, mutta kierrokset koitin välillä pitää 2000rpm alueella.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Ei muuta kuin huolehtii jatkossa samoin tai pyrkii muuttaan ajoa siten että välttää lyhyttä ajoa ja tyhjäkäyntiä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Polton tunnistaa ainakin minun autoissani lievästä "pienhajusta" polton aikana, jos mikään muu systeemi ei siitä kerro. Oikeasti saisivat sytyttää merkkivalon tai kirjata vähintään jonnekkin lokiin, että poltto on käynnissä/tapahtui eilen klo 22.23.Bursa kirjoitti: ↑02 Kesä 2022, 07:59 Eipä tarvinnutkaan vielä ryhtyä toimenpiteisiin. Ilmoitus lähti pidempää lenkkiä ajamalla. Katosi tuo huoltoilmoitus siis ihan kesken ajon, eli ilmeisesti pääsi polton tekemään. En ajanut mitenkään kovin erilailla kuin normaalisti, mutta kierrokset koitin välillä pitää 2000rpm alueella.
Merkkivaloa ei ole laitettu, kun asiakkaat suotta huolestuisivat siitä ja lopputulema on, että polton onnistumista salaillaan käyttäjältä, joka jää sitten epätietoiseen tilaan onnistuiko se vai ei. Merkkivalo poltolle ja jonkinlainen näppärähkö tapa pakottaa se käyntiin ovat minun toivelistallani.
Ja tämä ei ole Insignia pyyntö vaan dieselauto pyyntö yleensä.
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Merkkivalo olisi tosi hyvä.
Itselläni on Saabissa eSID niin ajotietokoneesta näkee
- onko poltto käynnissä
- suodattimen täyttöaste prosentteina
- paljonko ajettu viimeisimmän polton jälkeen
Toki eSID tarjoaa runsaasti muutakin tietoa. Saman kun saisi myös Insiginiaan niin olisipa hieno homma.
Itselläni on Saabissa eSID niin ajotietokoneesta näkee
- onko poltto käynnissä
- suodattimen täyttöaste prosentteina
- paljonko ajettu viimeisimmän polton jälkeen
Toki eSID tarjoaa runsaasti muutakin tietoa. Saman kun saisi myös Insiginiaan niin olisipa hieno homma.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Eiköhän OPCom mahdollista nuo samat jutut, mutta turhahan se on, että tuohon hommaan tarvitaan softa ja tietokone. Polton piilottelu auton käyttäjältä on minusta tarpeetonta kikkailua.
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Kaikenmaailman Kurkunkäyryysdirektiivien (TM) sijaan EU voisi tehdä vaihteeksi jotain hyödyllistä - kuten vaatia ajoneuvovalmistajilta että autossa pitää tyyppihyväksyntävarusteena olla menetelmä, jolla asiakas voi milloin tahansa itse todentaa ovatko saastelaitteet kullakin ajanhetkellä kunnossa.tikola kirjoitti: ↑02 Kesä 2022, 10:52
Merkkivaloa ei ole laitettu, kun asiakkaat suotta huolestuisivat siitä ja lopputulema on, että polton onnistumista salaillaan käyttäjältä, joka jää sitten epätietoiseen tilaan onnistuiko se vai ei. Merkkivalo poltolle ja jonkinlainen näppärähkö tapa pakottaa se käyntiin ovat minun toivelistallani.
Ja tämä ei ole Insignia pyyntö vaan dieselauto pyyntö yleensä.
Ts. ellei nappia painamalla "ajotietokone" näytä, milloin viimeksi poltettiin, paljon paine-eroa (tukkeuma-aste) jne. uutta autoa ei saa myydä EU alueella.
Luulen että saasteista hopottaminen on varmaan ainoa tulokulma jolla, edes teoriassa, kuluttajien kannalta yleishyödyllinen vaade voisi saada poliitikoilta kannatusta.
Turha kuitenkaan on pidätellä hengitystä mitään noinkin käytännöllistä vaatimusta odotellessa...
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
OpCom:lla kyllä näkee, vaan pitää alkaa erikseen "virittelemään" autoon.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Omaan insigniaan laitoin pelkääjän puolelle diskanttikoteloon ledin joka näyttää kun dpf poltto päällä.
Insignia laittaa dpf polton ollessa päällä myös peilin lämmityksen päälle joten siitä ottaa virran ledille, toki valo palaa silloinkin kun takalasinlämmityksen laittaa päälle mutta todella harvoin käytän sitä.
Insignia laittaa dpf polton ollessa päällä myös peilin lämmityksen päälle joten siitä ottaa virran ledille, toki valo palaa silloinkin kun takalasinlämmityksen laittaa päälle mutta todella harvoin käytän sitä.
Opel Vectra -99 2.0 16v
Insignia 4x4 cdti -15
Insignia 4x4 cdti -15
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Mikä tahansa 12V led ja sen pistät peilin lämmittimen virtajohtoon kiinni.
Inkku näköjään laittaa lämmityksen päälle kuormitusta varten.
Saattasko ton huomata myös tyhjäkäyntikulutuksesta ja korkeasta tyhjäkäynnistä?
Mutta led kuulostaa hyvältä.
Inkku näköjään laittaa lämmityksen päälle kuormitusta varten.
Saattasko ton huomata myös tyhjäkäyntikulutuksesta ja korkeasta tyhjäkäynnistä?
Mutta led kuulostaa hyvältä.
prööt
Re: Insignia "Huolla pakokaasujen hiukkassuodatin. Katso ohjekirjaa"
Itse tilasin ebay n kautta ja hintaa jäi alle 5e posteineen (en jaksanut lähteä etsimään kaupoista). Joo tyhjäkäynti kulutus nousee reilusti kun poltto päällä
Youtubeen vaan insignia dpf led niin löytyy videoo avuksi
Youtubeen vaan insignia dpf led niin löytyy videoo avuksi
Opel Vectra -99 2.0 16v
Insignia 4x4 cdti -15
Insignia 4x4 cdti -15