Täällä foorumilla oli kerrottu miten voisi mitata onko puolapaketti ehjä.
Kysyisin, onko mittausohje käypänen Z18XER koneen puolapakettiin tai löytyykö joltain "oikeat" arvot tuolle puolapaketille?
Puolapaketin mittaaminen
Puolapaketin mittaaminen
Ex - Ascona
Ex - Vectra A, B, C
Ex - Astra F, H, J, K
Ex - Insignia A 2.0 CDTI
Ex - Omega B2
Ex - Mokka-E
Omega B1
Ex - Vectra A, B, C
Ex - Astra F, H, J, K
Ex - Insignia A 2.0 CDTI
Ex - Omega B2
Ex - Mokka-E
Omega B1
Re: Puolapaketin mittaaminen
Jos on semmoinen vika, että katkoo syttyä vain lämpöisenä, yleensä se menee justiin näin, niin mittaamalla ei valitettavasti saa kuntoa selvitettyä.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Puolapaketin mittaaminen
Omegasta mittailin puolapakettia mikä juuri lämpöisenä pätki ja kyllä mittaustuloksetkin oli perseellään vähä jäähtyneenäkin. Voihan sen mitata lämpöisenäkin.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Re: Puolapaketin mittaaminen
Itse tarkastin puolapaketin kunnon puolalle tulevien johtojen kautta kytkemällä kuhunkin +johtoon vuorollaan LED valon (lampun +navan piikki läpi johtimen kuoresta ja -napa akun -navassa).
Jos kaikkiin johtimiin tulee sähkö (ts. LED palaa/vilkkuu) niin puolassa mitä ilmeisimmin vikaa ja jos ei kaikkiin tule sähköä niin esim. (omassa tapauksessani) moottorin ohjainlaitteessa (sisällä) kontakteja irti (kylmänä ei ollut ongelmia mutta ohjain boxin riittävästi lämmitessä yksi sylinteri pimeni).
Itse tein testit startilla pyörittäen puolapaketti irroitettuna, tulpat puolan hatuissa paikallaan ja yksi tulppa maayhteydessä.
Jos kaikkiin johtimiin tulee sähkö (ts. LED palaa/vilkkuu) niin puolassa mitä ilmeisimmin vikaa ja jos ei kaikkiin tule sähköä niin esim. (omassa tapauksessani) moottorin ohjainlaitteessa (sisällä) kontakteja irti (kylmänä ei ollut ongelmia mutta ohjain boxin riittävästi lämmitessä yksi sylinteri pimeni).
Itse tein testit startilla pyörittäen puolapaketti irroitettuna, tulpat puolan hatuissa paikallaan ja yksi tulppa maayhteydessä.