Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
ovc2z22yh kirjoitti: ↑13 Tammi 2022, 13:50
Onko tuossa sama kiristin jakoketjussa kuin Z22 tasapainoketjussa? Videon kone 160tkm ajettu.
En oo ikään z22yh/z20net ketjua vaihtanut. Sama kiristin mitä esim x12xe/z12xe ainakin.
Ite oon laittanut aina samalla jakoketjulla ja kiristimellä kun naamatiivisteitä uusinut. Toki alle 200tkm ajettuja olleet. Sanoisin ettei kannata alle 200tkm ajettua ketjusarjaa vaihtaa jos ei se äännä tai huoltoja ole laiminlyöty.
Ja videosta poiketen oon laittanut jakopään kopan kiinni öljypohja irrallaan ja aina putsannut öljypohjan ja liimannut uudelleen.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Rookeri kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 09:37
No jos sen ketjusarjan kummiski irroittaa nii eikö samalla vaivalla pistä uuden ketjun kun ei se ole kuin pari sataa. Saa pienen mielenrauhan seuraavaks 200tkm ajaks. Ettei käy nii että 10-20tkm päästä tuosta remontista huomaat että vanha ketju rallattaa.
Olen samaa mieltä. Korjaamojen työveloitus on niin kova, että sen osuus kannattaa minimoida jo ennakkoon.
Enkä syytä siitä sorsaa, joka toivottavasti joskus perustaa inhimillisen korjaamon meille puluille
Moi en ole vielä edistynyt .
Mutta voisitko 1.2sorsa kertoa kannen pulttien tiukkuuden ja nokka Pukkien tiukkuudet .
Yritin etsiä mutta juuri tuolle A14NET ei tunnu löytyvän mistään
Joo kyllä venttiileitä ei mitään vikaa luultavasti oli karstaa vaan jäännyt väliin. Ja samoilla vanhoilla nostajilla mentiin ja hyvin käy. Ja tässä sitä ajan takaa että eikös ensiksi katsota sulakkeet jos auto sammunut /ei lähde käyntiin ? Ja luultavasti sulake palanut Puolan takia numero 9.
Ja eikös 4 pyttysen pitäisi edes jotenkuten n käydä 3 pytyllä ainakin luulisin.