Insignia C tulossa 2024
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Insignia C tulossa 2024
Avataas tällekkin oma aloitus
https://www.autobild.de/artikel/opel-in ... 68611.html
https://carsbase.com/news/Opel-mk9/New- ... d4236.html
https://www.autobild.de/artikel/opel-in ... 68611.html
https://carsbase.com/news/Opel-mk9/New- ... d4236.html
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia C tulossa 2024
Kyllä tuo kiinnostaa jos vaan farkkuna ja bensana tai täys sähköisenä järki rangella. Mulle riittävä range jos olisi se 500-600km kesällä ja talvella kelien mukaan 300-400km. Nyky tahdilla nykyisessä olisi n.150tkm mittarissa tuolloin.
Eka video antais ymmärtää jotain ja toka linkki vain crossoveria. Sekin menis jos kontti riittävä
Eka video antais ymmärtää jotain ja toka linkki vain crossoveria. Sekin menis jos kontti riittävä
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Re: Insignia C tulossa 2024
Kaipaisin kyllä sähköfarkkua, tai mahdollisesti ~4v päästä riittäisi Grand Sport tyylinen malli kanssa.
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Re: Insignia C tulossa 2024
Sitten, kun sähköautolla pääsee vajaa 1000 km yhdellä latauksella, tai vaihtoehtoisesti latausasemia on samalla tavalla kuin nykyisin bensa/diesel asemia ja lataus käy max 15 minuutissa, on sähköauto minulle vaihtoehto ykkösautoksi. Kakkosautona se menisi jo nykyisinkin, mutta kahta autoa ei ole tarkoitus ylläpitää.
Tuo edellä esitetty edellytys sähköautolle on aika kova. Jos esim. latauksella pääsee 800 km ja talvella auto kuluttaa n. 40 kWh/100 km, niin autossa pitäisi olla väh. 320 kWh akusto. Vastaavasti mikäli autolla pääsisi n. 300 km ja sitten pitäisi saada ladattua 15 minuutissa täyteen, niin auto on kuluttanut 300 km matkalla 120 kWh. Mikäli tämä määrä ladataan 15 minuutissa niin suurteholaturin ja auton pitäisi toimia vajaan 500 kW teholla.
Nykyisin taitaa olla suurimmat tuetut lataukset 300 kW. Ollaan vielä jonkin matkan päässä tuosta tavoitteestani. Suurimmaksi ongelmaksi tulee se, että näitä latureita olisi asennettu kuten polttoainetankkeja ympäri Suomen. Kotilaturiksikin olisi melkein hankittava 22 kW tehoinen. Tosin se ei olisi ongelma 3x35A liittymällä, kun laturissa olisi latauksen kuormanhallinta.
Tuo edellä esitetty edellytys sähköautolle on aika kova. Jos esim. latauksella pääsee 800 km ja talvella auto kuluttaa n. 40 kWh/100 km, niin autossa pitäisi olla väh. 320 kWh akusto. Vastaavasti mikäli autolla pääsisi n. 300 km ja sitten pitäisi saada ladattua 15 minuutissa täyteen, niin auto on kuluttanut 300 km matkalla 120 kWh. Mikäli tämä määrä ladataan 15 minuutissa niin suurteholaturin ja auton pitäisi toimia vajaan 500 kW teholla.
Nykyisin taitaa olla suurimmat tuetut lataukset 300 kW. Ollaan vielä jonkin matkan päässä tuosta tavoitteestani. Suurimmaksi ongelmaksi tulee se, että näitä latureita olisi asennettu kuten polttoainetankkeja ympäri Suomen. Kotilaturiksikin olisi melkein hankittava 22 kW tehoinen. Tosin se ei olisi ongelma 3x35A liittymällä, kun laturissa olisi latauksen kuormanhallinta.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia C tulossa 2024
Aika kovat vaatimukset joo, ehkä jos yksin ajellisi 60km/h suoraa tietä, niin tuohon 1000km pääsee joskus 5v päästä, mut tuo luku on jo aika vaikea tavoite useammalle autolle tänä päivänä.
Perheellisenä tällä hetkellä kaipaa sitä farmari vaihtoehtoa, mut ehkä jo 4v päästä se iso Hatchback tyyliin just Insignia GS olisi sopiva, sen verran paremman näköinen kuin farkku .
Perheellisenä tällä hetkellä kaipaa sitä farmari vaihtoehtoa, mut ehkä jo 4v päästä se iso Hatchback tyyliin just Insignia GS olisi sopiva, sen verran paremman näköinen kuin farkku .
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Re: Insignia C tulossa 2024
mediassa näkee monenlaisia kuvia aiheesta. Crossoverin tyylistä korotettua farmaria veikataan ehkä eniten:
Re: Insignia C tulossa 2024
Kelpaisko tollane etes kesäautoks
Porsche has just (January 31, 2022) announced that it’s driven an electric Taycan, covering 2,834.5 miles from Los Angeles to New York City with less than two and a half hours of cumulative charging.
The first time Gerdes charged the Taycan, he reported that the battery went from 6% charged to 82% in around 22 minutes or so (350-kw unit). The Taycan used (2021 Porsche Taycan), ran with a much larger 93.4kWh pack.
https://e4tp.com/la-to-new-york-porsche ... -charging/
800V Charging: Why Does It Matter?
https://www.noodoe.com/blog/2021/09/10/800v-charging/
Eli tuossa päästäis keskimäärin n.400km vartin latauksella (lähtö täydellä akulla): 4000km/(2,5h*4). 60kWh lataus per 400km tekis kulutukseksi 15kWh/100km. Ilmeisesti peesailtu muun liikenteen mukana ja pyritty optimaalisiin pikalatauksiin.
Re: Insignia C tulossa 2024
En muista mikä auto, ehkä Mersu tai Volvo, oli talvella sanomalehti Kalevan koeajossa.Kulutti energiaa kovimmillaan jopa 40 kWh. Pakkasta oli reilusti ja koeajolla pidettiin lämpötila sisällä miellyttävänä. Eli lämpimänä. Ehkä se oli Volvo.
Täytyy kaivaa artikkeli jostain esille ja varmistaa etten muista ihan väärin.
Täytyy kaivaa artikkeli jostain esille ja varmistaa etten muista ihan väärin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia C tulossa 2024
Lämminhän se Volvo oli, kuten Volvolta sopii odottaakin. Vaan kyllä se ilmalämpöpumppukin sähköä kuluttaa.
Itse ilman muuta haluaisin sähköautoltakin lämpöä sisälle. Nyky polttomoottori autolla 21-22 astetta kesät talvet. Samaan pitää pysytä myös sähköauton. Niin, ja kuluttaahan se sama pumppu sitten kesällä sitä sähköä viilennykseen.
Itse ilman muuta haluaisin sähköautoltakin lämpöä sisälle. Nyky polttomoottori autolla 21-22 astetta kesät talvet. Samaan pitää pysytä myös sähköauton. Niin, ja kuluttaahan se sama pumppu sitten kesällä sitä sähköä viilennykseen.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia C tulossa 2024
Nykyhinnoilla pelkkä sähköajo on halvinta vaikka kulutus olis 40kWh/100km.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia C tulossa 2024
Aika yleisesti hintoja vertaillessa käytetään 25kwh kulutuslukemaa esim leaf, 12snt/kwh siirtoineen tekisi jotain 3e/100km ja vastaavan kokoinen bensa tai diesel tekee nykyhinnoilla 12-16euroa/100km.
Insignian kokoluokassahan tuo ero vain korostuu kun energiaa tarvitaan enemmän
Insignian kokoluokassahan tuo ero vain korostuu kun energiaa tarvitaan enemmän
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia C tulossa 2024
12snt/kWh sähkönkokonaishinnaksi on nykypäivänä alhainen, kun pelkkä energia pyörii siellä 12snt/kWh hinnoissa. Siihen verot ja siirto päälle.1,2sorsa kirjoitti: ↑26 Maalis 2022, 15:52 Aika yleisesti hintoja vertaillessa käytetään 25kwh kulutuslukemaa esim leaf, 12snt/kwh siirtoineen tekisi jotain 3e/100km ja vastaavan kokoinen bensa tai diesel tekee nykyhinnoilla 12-16euroa/100km.
Insignian kokoluokassahan tuo ero vain korostuu kun energiaa tarvitaan enemmän
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Insignia C tulossa 2024
Sähköajohan on edullisinta. Omalla kohdallani kyse ei ole ajamisen kustannuksista vaan ihan muusta.
Se on juuri noin. Tänä päivänä sähkön kokonaishinnaksi on laskettava varmaan 20 c/kWh
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com