Menee ecun alta jakopään puolelle moottoria. Aika hauras putkilo.Virkkala83 kirjoitti: ↑10 Joulu 2021, 16:55 Plastic spigot, eli kyseinen Osa vectra c z18 opelista hajosi kun asensin uutta koteloa niin siinä samassa. Mutta kysynkin että mitähän tuo pieni letku tekee oikein? Kotelon päältä lähtee ja päättyy ruiskutuksen ohjausyksikön kylkeen
Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 02 Joulu 2021, 09:35
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Korvasin sen pienen Letkun, isommalla putkella.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 02 Joulu 2021, 09:35
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Mikähän mahtaa olla kun vaihdoin kotelon tuohon, niin nyt herjaa kokoajan että neste vähissä, ei vuoda mistään ja ilmattu remontin jälkeen hyvin. Neste pinta tippuu vähän kun valo syttyy, mutta palautuu normaaliksi taso kun käyttää paisunta säiliön korkin auki
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 02 Joulu 2021, 09:35
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Valo syttyy vasta kilsan ajelemisen jälkeen
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 02 Joulu 2021, 09:35
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Onko tietoa kenelläkään?
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Pinnankorkeuden käyttäytymisestä tulee mieleen, että järjestelmässä on ilmaa, joka puristuu kokoon paineen noustua ja laajenee avatessasi korkin. Tuohan sopisi siihen varoitusvalon käyttäytymiseenkin.
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Ilmaa pitäisi olla aika reilusti. Tuleeko sisälle lämmintä, eli kiertääkö neste lämppärille. Lämppärin kennossa mahtuisi olemaan riittävä ilmatasku. Kerroit ilmanneesi järjestelmän, mutta en pääse irti tuosta nesteen ja ilman erosta, mitä tulee kokoonpuristumiseen paineen alla.
Kuvaamasi nestepinnan nousu ei oikein tuntuisi voivan johtua muusta kuin kaasusta jäähdytinnesteessä. Ilmataskua pahempi on tietysti jos kansi tai sen tiiviste vuotaisi. Olen täällä oppinut että häkäarvojen mittaaminen paisuntasäiliöstä paljastaa mahdollisen vuodon.
Kun nestetason kanssa on ollut ongelmia, ei kansipahvin vuoto ole kaukaa haettu. Jos kone on päässyt keittämään tai nestepinta todella alas, kannattaa tuotakin tutkia.
Kuvaamasi nestepinnan nousu ei oikein tuntuisi voivan johtua muusta kuin kaasusta jäähdytinnesteessä. Ilmataskua pahempi on tietysti jos kansi tai sen tiiviste vuotaisi. Olen täällä oppinut että häkäarvojen mittaaminen paisuntasäiliöstä paljastaa mahdollisen vuodon.
Kun nestetason kanssa on ollut ongelmia, ei kansipahvin vuoto ole kaukaa haettu. Jos kone on päässyt keittämään tai nestepinta todella alas, kannattaa tuotakin tutkia.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 02 Joulu 2021, 09:35
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Missäs tuossa on tyhjennys proppu jos ilmaisi?
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Olen pahoillani, mutta en tunne konetta. En myöskään hakemalla löytänyt ketjua aiheesta. Tuolla kori ja sisusta alueella on aiheena lämmitys ja ilmastointi, josko sieltä löytäisit vastauksia.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Jäähdyttäjän alaosassa on tyhjennysroppu.
Ilmaus:
Täytä jäähdytysnestettä jäähdytysnesteen paisuntasäiliön alempaan kaasunpoistoputkeen (1) asti
7. Sulje jäähdytysjärjestelmä
• Kierrä jäähdytysnesteen paisuntasäiliön sulkukansi kiinni
8. Käynnistä moottori ja anna sen lämmitä
• Anna moottorin käydä maks. 2500 kierr./min lämpimäksi, kunnes 1. jäähdyttimen puhallinasento kytkeytyy päälle
9. Jäähdytinjärjestelmän ilmaus
• Jäähdytysjärjestelmän täydellisen ilmaamisen aikaansaamiseksi anna moottorin käydä 1 minuutti 2000 kierr./min. - 2500 kierr./min.
Ohje: Kennfeldt-termostaatti ohjautuu sähköisesti ja aukeaa seuraavin edellytyksin
1. Moottorin kierrosluku >1500 kierr./min.
2. Moottori käyttölämmin
3. Vaihteistoasento joutokäynti
10. Pysäytä moottori ja anna sen jäähtyä
11. Tarkasta jäähdytysnestemäärä ja lisää tarvittaessa jäähdytysnestettä merkintään "KALT/COLD" asti
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 02 Joulu 2021, 09:35
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
Jos ei tuolla ilma lähde, niin täytyy koittaa ottaa vesiletku irti hetkeksi
-
- 'Kadett'
- Viestit: 30
- Liittynyt: 28 Marras 2014, 18:26
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
halkes termostaattikotelosta lähtevä ohut muoviputkenpää o-renkaan kohdalta. voiko tuota tulpata ja mihinkä vaikuttaa ?1,2sorsa kirjoitti: ↑10 Joulu 2021, 17:20Menee ecun alta jakopään puolelle moottoria. Aika hauras putkilo.Virkkala83 kirjoitti: ↑10 Joulu 2021, 16:55 Plastic spigot, eli kyseinen Osa vectra c z18 opelista hajosi kun asensin uutta koteloa niin siinä samassa. Mutta kysynkin että mitähän tuo pieni letku tekee oikein? Kotelon päältä lähtee ja päättyy ruiskutuksen ohjausyksikön kylkeen
https://vauxcentre.co.uk/products/vauxh ... 354563-new
paljonkohan maksaa länsiautossa tuo muoviputki ? termarikotelo oli päälle 500e (ehkä sisältää koko paketin, kotelo ja termari),
tilasin aeromotorsilta. alle 40e.
palasin opeli foorumille hetken mondeon ja volvo s80 leikittyäni ja nyt alko perinteinen moottorijumppa =)
lämpömittari ei toiminu, ostin uuden termarin jossa siis anturi mukana, ruuvasin kiinni ni halkes termarinkotelo. ja nyt huomasin ton edellä mainitun.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 30
- Liittynyt: 28 Marras 2014, 18:26
Re: Opel vectra c z18 termostaatin kotelo
42e oli länsiautossa ja löyty jopa hyllystä. eiköhän sillä mennä taas vähänmatkaa