Diesel lämmitin astra K

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
live
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Heinä 2021, 07:50

Diesel lämmitin astra K

Viesti Kirjoittaja live »

Kyseessä on Opel Astra K 1.6 BiTurbo 2017 vuosimalli. Lämmitin ei käynnisty, ei kaukosäätimellä eikä hansikaslokerossa olevalla käynnistysnapilla.
Lämmittimen polttoaina pumppu ei lähde myöskään käyntiin. Olen koe käyttänyt sitä kesälläkin kuten ohjekirjassa neuvotaan tekemään. Nyt vaan teki "tepposen". Kauko säädin antaa vikakoodin C2 kun painan niitä kahta nuolta yhtäaikaa. Onko näissä jokin "yleinen ominaisuus" joka iheutta ko. vian?
live
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Heinä 2021, 07:50

Re: Diiseli lämmitin.

Viesti Kirjoittaja live »

live kirjoitti: 14 Loka 2021, 11:33 Kyseessä on Opel Astra K 1.6 BiTurbo 2017 vuosimalli. Lämmitin ei käynnisty, ei kaukosäätimellä eikä hansikaslokerossa olevalla käynnistysnapilla.
Lämmittimen polttoaina pumppu ei lähde myöskään käyntiin. Olen koe käyttänyt sitä kesälläkin kuten ohjekirjassa neuvotaan tekemään. Nyt vaan teki "tepposen". Kauko säädin antaa vikakoodin C2 kun painan niitä kahta nuolta yhtäaikaa. Onko näissä jokin "yleinen ominaisuus" joka iheutta ko. vian?
Tarkistin sulakken ja se oli ehyt, ja vikakoodit löysin täältä:
https://altox.ru/en/docs/webasto-code/

C2 koodille on 3 erillistä syytä, pakokasun poistoputki/ilmanotto putki tukossa tai sitten polttoaineen saanti. Elikkä minun tapauksessani on pumppu ei toimi kun ei kuulu "nakutusta".

No, katsotaan kun asia on selvinnyt.
live
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Heinä 2021, 07:50

Re: Diiseli lämmitin.

Viesti Kirjoittaja live »

Nyt on vika löytynyt, syy oli webaston kiertovesipumpun toimintahäiriöstä sekä pysyvä häiriölukitus. Häiriölukitus nollattu ja vikakoodi poistettu.
Nyt systeemi toimii normaalisti. Kustannus 57 euroa.
Vastaa Viestiin