Astra L
Re: Astra L
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/d ... 1cce4d06cc
Iltalehti saanut koeajoon GSe-Astran farkkuna. Ihan positiivinen kuva tulee autosta tuon koeajon perusteella. Ja onhan tuossa Konin FSD-iskarit ja paranneltu ohjaus. Tehoon nähden on kyllä vaatimaton tuo kiihtyvyys. Varmaan pienellä vaivalla olisi suorituskykyä saanut paremmaksi. Toisaalta perhekäyttöön ihan passeli, kun alustakaan ei ole kivikova.
Sitä kyllä ihmettelen, miten ovat saaneet koeajoon toimitettua tuon auton. Varmaan sitten kasaavat käsin nämä esittelyautot tehtaalla
Iltalehti saanut koeajoon GSe-Astran farkkuna. Ihan positiivinen kuva tulee autosta tuon koeajon perusteella. Ja onhan tuossa Konin FSD-iskarit ja paranneltu ohjaus. Tehoon nähden on kyllä vaatimaton tuo kiihtyvyys. Varmaan pienellä vaivalla olisi suorituskykyä saanut paremmaksi. Toisaalta perhekäyttöön ihan passeli, kun alustakaan ei ole kivikova.
Sitä kyllä ihmettelen, miten ovat saaneet koeajoon toimitettua tuon auton. Varmaan sitten kasaavat käsin nämä esittelyautot tehtaalla
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Astra L
Uusi Astra GSe 5-ovinen alkaen 44 390€. Taitaapi jäädä aika harvinaiseksi tuo GSe tuolla hinnalla.
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
Re: Astra L
Vieläkään ei taida missään olla saako tuolla täyssähköllä vetää kärryä perässä vai ei.
Jos ei niin toivottavasti tulee sitten Grandlandin täyssähköön. Eiköhän se sieltä loppuvuodesta tule samaan tapaan kuin e-3008
Jos ei niin toivottavasti tulee sitten Grandlandin täyssähköön. Eiköhän se sieltä loppuvuodesta tule samaan tapaan kuin e-3008
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Astra L
Paljon on tuossa uudessa L Astrassa yksityiskohtia, joista oma silmä tykkää, mutta paljon on myös asioita, joista silmä ei pidä, kuten esim. tuo ratti, joka on omaan silmään suoraan sanottuna jäätävän ruma. Lisäksi takatilojen ahtaus ei ole mitenkään positiivinen asia. Takapää on myös etenkin farkussa jotenkin möhkälemäinen, vaikkakin toki esim. Golfissa se on vielä rumempi.
Positiivista varmasti se, että kaikkia toimintoja ei ole viety kosketusnäytön taakse ja nuo penkit ovat varmasti priimaa, kuten on K:ssa.
Positiivista varmasti se, että kaikkia toimintoja ei ole viety kosketusnäytön taakse ja nuo penkit ovat varmasti priimaa, kuten on K:ssa.
Re: Astra L
Octavia RS IV maksaa vielä pari tonnia tuota enemmän. Ja suorituskyky on käytännössä sama molemmissa. Epäilisin, että rata-ajossa Astra on nopeampi, jos nyt kukaan tuollaisella autolla radalle lähtisikään. Eli ei sentään ole ylihintainen ominaisuuksiin nähden. Nykyään vaan lataushybridit on aiempaa kalliimpia, johtuen kysynnästä, tarjonnasta ja tuotantokuluista.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Astra L
Pitää paikkansa, että useat peruskärryt on sähköistettyinä nykyään + 40 t€, mutta silti pidän tuota alkaen 44 t€ aika kovana hinta Astrasta, kuten moni autotoimittajakin on myös todennut. Ensinnäkin tuo 5-ovinen on aika pieni/ahdas, varsinkin takajalkatiloiltaan. Myös suorituskyky on aika mieto, 7,5s 0-100km/h, ja ero perus 180 hv versioon on lähes olematon. GSe:ssä tulee extrana lähinnä sporttisempi ulkonäkö + alusta + penkit.Opestra kirjoitti: ↑08 Helmi 2023, 20:08Octavia RS IV maksaa vielä pari tonnia tuota enemmän. Ja suorituskyky on käytännössä sama molemmissa. Epäilisin, että rata-ajossa Astra on nopeampi, jos nyt kukaan tuollaisella autolla radalle lähtisikään. Eli ei sentään ole ylihintainen ominaisuuksiin nähden. Nykyään vaan lataushybridit on aiempaa kalliimpia, johtuen kysynnästä, tarjonnasta ja tuotantokuluista.
Tuossa noin 50 t€:n hintaluokassa on aika paljon vaihtoehtoja, varsinkin kun Teslakin meni tiputtamaan hintojaan. Ja vaikka opelisti olenkin, niin jos Octavia RS PHEV maksaa lähes saman kuin Astra GSe, niin kyllä minä ottaisin Skodan. Nykyisen Astra K:n arvonalenema on n. neljän vuoden aikana ollut sitä luokkaa, että ei hirveästi innosta maksaa Astrasta lähes 50 t€, kun Opelin arvostus on mitä on.
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
Re: Astra L
[indent][/indent]
Tosin en ole kumpaakaan tosissaan ostamassa juuri noiden mainitsemiesi syiden vuoksi. Suorituskyky hintaan nähden ei ole kummoinen, myöskään Octaviassa. Ja koska lataushybridillä on tarkoitus ajaa mahdollisimman paljon sähköllä, niin ei se 110 hv:n sähköinen teho mitään sporttisia fiiliksiä anna. Ja jos haluat vaikka talvella jossain tilanteessa ripeämmin kiihdyttää, niin en itse raaskisi kylmää bensamoottoria alkaa rääkkäämään.
Ja vastineena "sporttisuudesta" joutuu kestämään arkiajossa epämukavampaa alustaa. Mutta fiilispohjaltahan moni autoja myös ostaa, eikä järkisyistä. Näillekin siis jonkin verran ostajia varmasti löytyy.
Itse ottaisin näistä kahdesta Astran mielummin, vaikka arvonlasku olisikin suurempi. Ainakaan ei tulisi samanlaista vastaan joka kadunkulmassa. Ja onhan tuo GSe paljon paremman näköinen.FUELJII kirjoitti: ↑08 Helmi 2023, 21:15Pitää paikkansa, että useat peruskärryt on sähköistettyinä nykyään + 40 t€, mutta silti pidän tuota alkaen 44 t€ aika kovana hinta Astrasta, kuten moni autotoimittajakin on myös todennut. Ensinnäkin tuo 5-ovinen on aika pieni/ahdas, varsinkin takajalkatiloiltaan. Myös suorituskyky on aika mieto, 7,5s 0-100km/h, ja ero perus 180 hv versioon on lähes olematon. GSe:ssä tulee extrana lähinnä sporttisempi ulkonäkö + alusta + penkit.Opestra kirjoitti: ↑08 Helmi 2023, 20:08Octavia RS IV maksaa vielä pari tonnia tuota enemmän. Ja suorituskyky on käytännössä sama molemmissa. Epäilisin, että rata-ajossa Astra on nopeampi, jos nyt kukaan tuollaisella autolla radalle lähtisikään. Eli ei sentään ole ylihintainen ominaisuuksiin nähden. Nykyään vaan lataushybridit on aiempaa kalliimpia, johtuen kysynnästä, tarjonnasta ja tuotantokuluista.
Tuossa noin 50 t€:n hintaluokassa on aika paljon vaihtoehtoja, varsinkin kun Teslakin meni tiputtamaan hintojaan. Ja vaikka opelisti olenkin, niin jos Octavia RS PHEV maksaa lähes saman kuin Astra GSe, niin kyllä minä ottaisin Skodan. Nykyisen Astra K:n arvonalenema on n. neljän vuoden aikana ollut sitä luokkaa, että ei hirveästi innosta maksaa Astrasta lähes 50 t€, kun Opelin arvostus on mitä on.
Tosin en ole kumpaakaan tosissaan ostamassa juuri noiden mainitsemiesi syiden vuoksi. Suorituskyky hintaan nähden ei ole kummoinen, myöskään Octaviassa. Ja koska lataushybridillä on tarkoitus ajaa mahdollisimman paljon sähköllä, niin ei se 110 hv:n sähköinen teho mitään sporttisia fiiliksiä anna. Ja jos haluat vaikka talvella jossain tilanteessa ripeämmin kiihdyttää, niin en itse raaskisi kylmää bensamoottoria alkaa rääkkäämään.
Ja vastineena "sporttisuudesta" joutuu kestämään arkiajossa epämukavampaa alustaa. Mutta fiilispohjaltahan moni autoja myös ostaa, eikä järkisyistä. Näillekin siis jonkin verran ostajia varmasti löytyy.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Astra L
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra L
No hyvä että oli, jäi huomaamatta.Rookeri kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 12:22Johan tuossa ylempää oli eilen tuosta keskustelua jutusta.ascona_c kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 10:16 https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/d ... tiauto.com
IL koeajossa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra L
Ja onhan Octaviassa ja Astrassa voimalinjassakin yksi ero.Opestra kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 10:04
Itse ottaisin näistä kahdesta Astran mielummin, vaikka arvonlasku olisikin suurempi. Ainakaan ei tulisi samanlaista vastaan joka kadunkulmassa. Ja onhan tuo GSe paljon paremman näköinen.
Tosin en ole kumpaakaan tosissaan ostamassa juuri noiden mainitsemiesi syiden vuoksi. Suorituskyky hintaan nähden ei ole kummoinen, myöskään Octaviassa. Ja koska lataushybridillä on tarkoitus ajaa mahdollisimman paljon sähköllä, niin ei se 110 hv:n sähköinen teho mitään sporttisia fiiliksiä anna. Ja jos haluat vaikka talvella jossain tilanteessa ripeämmin kiihdyttää, niin en itse raaskisi kylmää bensamoottoria alkaa rääkkäämään.
Ja vastineena "sporttisuudesta" joutuu kestämään arkiajossa epämukavampaa alustaa. Mutta fiilispohjaltahan moni autoja myös ostaa, eikä järkisyistä. Näillekin siis jonkin verran ostajia varmasti löytyy.
Octavia käyttää sähköllä ajettaessakin vaihteita, Astra ei.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra L
Octaviassa dsg kaksoiskytkin vaihteisto jolloin voimansiirtohäviökin on pienempi mitä perinteisessä automaatissaNible kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 16:16Ja onhan Octaviassa ja Astrassa voimalinjassakin yksi ero.Opestra kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 10:04
Itse ottaisin näistä kahdesta Astran mielummin, vaikka arvonlasku olisikin suurempi. Ainakaan ei tulisi samanlaista vastaan joka kadunkulmassa. Ja onhan tuo GSe paljon paremman näköinen.
Tosin en ole kumpaakaan tosissaan ostamassa juuri noiden mainitsemiesi syiden vuoksi. Suorituskyky hintaan nähden ei ole kummoinen, myöskään Octaviassa. Ja koska lataushybridillä on tarkoitus ajaa mahdollisimman paljon sähköllä, niin ei se 110 hv:n sähköinen teho mitään sporttisia fiiliksiä anna. Ja jos haluat vaikka talvella jossain tilanteessa ripeämmin kiihdyttää, niin en itse raaskisi kylmää bensamoottoria alkaa rääkkäämään.
Ja vastineena "sporttisuudesta" joutuu kestämään arkiajossa epämukavampaa alustaa. Mutta fiilispohjaltahan moni autoja myös ostaa, eikä järkisyistä. Näillekin siis jonkin verran ostajia varmasti löytyy.
Octavia käyttää sähköllä ajettaessakin vaihteita, Astra ei.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra L
Kyllä tuon sukupolven Astrasta se sähköversio on ehdottomasti mielenkiintoisin.
Kunhan hinta ei karkaa liian korkealle ja toimintasäde/kulutus ovat suhteessa hintaan.
Sähkökäyttöisistä farmareista ei ole mitenkään liikaa tarjontaa.
Kunhan hinta ei karkaa liian korkealle ja toimintasäde/kulutus ovat suhteessa hintaan.
Sähkökäyttöisistä farmareista ei ole mitenkään liikaa tarjontaa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Astra L
En muista oliko jo, mutta tässä iltapuhteina väsätty autobildistä lukemista liittyen astra ällään:
vertailu golffiin
farkun testi
vertailu golffiin
farkun testi
Omega A, Fiesta VI 1.4 TDCi, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70, Sitikka C2, Portteri T4 2.5TDI
Re: Astra L
Mitenkähän Autobild testaa nuo jarrut, kun jarrutusmatka on 33 m luokkaa Astralla satasen vauhdista? Esim. TM:ssä joitain vuosia sitten kehuttiin jarruja erinomaisiksi jo alle 40 m jarrutusmatkalla. Vai onko nuo jarrut kehittyneet niin paljon, että vastaavat jo perheautoissa muutaman vuoden takaisia urheiluautoja?AMP kirjoitti: ↑13 Helmi 2023, 18:29 En muista oliko jo, mutta tässä iltapuhteina väsätty autobildistä lukemista liittyen astra ällään:
vertailu golffiin
farkun testi
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Astra L
Sekin kiinnitti huomiota, että PHEV jarrutusmatka 37 metriä haukuttiin huonoksi, mutta toisessa artikkelissa 1.2 bensakoneen 33 metriä kehuttiin hyväksi. Ota näistä nyt sit selvää, kuinka paljon PHEVin suurempi painokin asiaan vaikuttaa. Niin pieniä eroja, että itselleni "yks hailee". Enemmän kiinnostaisi tietää, onko jarrupoljintuntuma rauhallisessa arkiajossa yhtä surkea molemmissa PHEVeissä.
Kiitokset AMP mielenkiintoisesta iltalukemisesta.
Vertailussa Golfiin näyttää kyllä kaikki numeroarvot ja fiilikset olevan molemmista autoista suht samanlaiset. Opel on vähän isompi, mutta reilusti halvempi. Silmiinpistävin ero numeroarvoissa (ja ainakin itselle myös erittäin merkityksellinen) on Astran 30 tkm huoltoväli vs. Golfissa 15 tkm.
Pisteytyksen mukaan Astran ilmastointi olisi myös pari pykälää huonompi, kuin Golfin. Artikkelissa ei kuitenkaan yhtään perusteltu, että mistä tämä ero tuli.
Kiitokset AMP mielenkiintoisesta iltalukemisesta.
Vertailussa Golfiin näyttää kyllä kaikki numeroarvot ja fiilikset olevan molemmista autoista suht samanlaiset. Opel on vähän isompi, mutta reilusti halvempi. Silmiinpistävin ero numeroarvoissa (ja ainakin itselle myös erittäin merkityksellinen) on Astran 30 tkm huoltoväli vs. Golfissa 15 tkm.
Pisteytyksen mukaan Astran ilmastointi olisi myös pari pykälää huonompi, kuin Golfin. Artikkelissa ei kuitenkaan yhtään perusteltu, että mistä tämä ero tuli.