Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
pmarjeta
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 26 Helmi 2014, 17:27

Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero

Viesti Kirjoittaja pmarjeta »

Näyttääpi ainakin siltä, että 770 ja 771 olisivat samoja (ovat siis täysin samannäköisiä ulkoisesti), mutta onko eroa sähköissä tahi paineissa, tiedäppä tuon. 772 on tosiaan tarkoitettu 2 -letkuiseen järjestelmään jo ihan ulkonäonkin puitteissa.
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 820
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero

Viesti Kirjoittaja Rak »

Oliko tässä nyt vikakoodeja mistää moottoriin liittyvästä?
pmarjeta
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 26 Helmi 2014, 17:27

Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero

Viesti Kirjoittaja pmarjeta »

No nyt on mitattu piuhat moottorin ohjausyksikön ja paine-eroanturin välillä, kaikki ok. Paine-eroantureiden vaihto ei muuttanut tulosta, jännitelukema on väärä ja paine-ero - 2 kpa.
Mielenkiintoista on se, että yleimittarilla mitattuna moottori tyhjäkäynnillä normi yleismittari antaa noin 0,5 V isommat lukemat testeriin verrattuna; tuo 0,5 V on jo hilkkua vaille oikea. Tuo volttimäärän nousu voisi nostaa paine-eron plussan puolelle ja siten ainakin lähemmäksi oikeaa;

Testerillä oikiat arvot:

Sytytysvirta PÄÄLLÄ

Dieselhiukkassuodatin 0 ... 1 KPa
0,49 ... 0,51 V

Moottori käy joutokäynnillä, käyttölämpimänä
Kaikki kulutuslaitteet pois päältä
Kaasupoljinta ei paineta

Dieselhiukkassuodatin 0 ... 100 KPa
0,49 ... 1,20 V

Onko mahdollista, että moottorin ohjausboxi olisi sökö eikä paine-eroanturi, esim juotos pettänyt ajan saatossa (vajaa 1/2 miljoonaa alla)?
Mitäpä mieltä asiasta, oi tietäjät?
Vastaa Viestiin