Oho! Onko niitä kiviä lennelly katollekin kun joutu ylimaalaamaan tuon verran ajettuna1,2sorsa kirjoitti: ↑16 Huhti 2022, 10:19 Itsellä päinvastaisia kokemuksia. Toki itsellä tulee aina hiekkatie ajoa jonkinverran. A corsan joutui ylimaalaamaan uudelleen 54tkm ja 3-vuoden jälkeen
Ja uudestakin autosta oli pellit paljaana 60tkm ajettuna
Saat toki tehdä kuten haluat mutta omamielipide on sellainen että kannattaa aina tehdä niin että tohtii talvellakin ajella
Mulla A Vectra vedetty yli pohjineen 2001 ja sen jälkeen ajettu yli 100tkm ja mistään ei oo maalit lähteny. 2001-2005 oli vielä ympärivuotisena käyttiksenäkin.
Sorateitä vältän kyllä viimiseen saakka ja kuralätkät täytyy kyllä olla jos sellasilla meinaa ajaa. Talvikaan ei ole niin paha kuin soratiet jos suolaa ei lasketa. Talvella on lähinnä kovilla nuo kuituosat ja levikkeet jos taas sitä suolaa ei lasketa. Mutta siis talvella ei Calibrallakaan enää ajeta. En vain tykkää tuon ruiskun ja 2k maalien kanssa pelaamisesta. Kauhee peseminen ja puhdistelu kokoajan menossa Toki se on varmasti se parempi vaihtoehto mutta niinkuin sanottu A Vectrassa on 1k maalit kestänyt hyvin ilman mitään massoja.
Joo reseptien kirjo on laaja. Mä oon pohjapaikkauksiin vetäny yleensä vaan Zink182 sutilla ja massaa päälle. A Vectran pohjassa on Zink182 kahteen kertaan ja 1k raskaskalustomaali myös kahteen kertaan sudilla vedettynä ja pysynyt sen 38tkm ilman massoja hyvin.Motonetisti kirjoitti: ↑16 Huhti 2022, 15:26 Tapoja ja hyviä resepteja alustan suojaukseen on varmaan yhtä monta kun tekijöitäkin...
Itse olen näissä ground-up-built-projekteissa vetäny ensin ruiskulla 2k-epoksin ja päälle pintavärin kosteusuluksi (saman kuin muualla korissakin), jos metallihohto väri ollut kyseessä niin sitten 2k-epoksi->2k-hinkkaväri->värimässä->2k-lakka, massaus sitten päälle sen mukaan miten ja missä tulee tulee ajoa. Tämä siis jos maalattavaa on laajalti esim. helma tai koko pohja.
Paikkauksissa pohjaan sellaisiin kohtiin jotka ei jää näkyviin oon joskus tehny niin että vetäny kerralla vaan siveltimellä RM40-harstiepoksin ja päälle massa, näin esim. joka päiväisissä käyttöautoissa.
Vaihtoehtoja on paljon, katotaan mikä Calibraan valikoituu