Insignian avaimen kääntöosa rikki
Insignian avaimen kääntöosa rikki
Mulla hajosi tänään avaimen kääntöosa, eli osa missä itse avain on kiinni. Saakohan jostain läheltä (suomesta) hankittua tällaisen, vai pitääkö lähteä metsästämään internetin ihmeellisestä maailmasta ja tilailla kauempaa? autonavaimet.fi mainostaa avainta hintaan 179, mikä tuntuu turhan kalliilta kun kaikki muu avaimessa on kunnossa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Jep ja sitten vanhasta piirilevy sisään lukkoliikkeessä jyrsii avaimen.
Alkuperäinen avain maksaa noin +200e+ohjelmointi
Alkuperäinen avain maksaa noin +200e+ohjelmointi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Mä tilasin kun huomasin halkeaman niin wish kaupasta insignian avaimen rungon.. suutari jyrsi siihen uran ja vanhasta avaimesta muut sisuskalut... hintaa tuli yhteensä noin 25€
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Sopiiko vanha avain uuteen kääntöosaan, vai pitikö sun sen takia jyrsiä uusi avain? Onko uudessa avaimessa uusi "tyhjä" avain? Sokan voi Improvisoida eism paperiklemmarista jos se puuttuu uudesta avaimesta?
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Ok. Sit pitää laittaa tilaukseen ja toivoa nopeaa toimitusta. Onneksi auton saa pihdeillä käyntiin kunhan pitää kuoren lähellä virtalukkoa että ajonestolaite tunnistaa tämän.
Tiedätkö miten kauan voi ajaa ilman että avaimen sisällä oleva piiri on ajonestolaittteen ulottumattomissa? Olisi noloa kun auto jämähtää liikenteessä kun ajonestolaite alkaa huutaa avaimen perään
Tiedätkö miten kauan voi ajaa ilman että avaimen sisällä oleva piiri on ajonestolaittteen ulottumattomissa? Olisi noloa kun auto jämähtää liikenteessä kun ajonestolaite alkaa huutaa avaimen perään
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Vara-avain on myös rikki. Kun viime keväällä ostin auton, en huomannut silloin että vara-avain oli samalla tavalla rikki kuin tämä. Se on hajonnut samalla tavalla, eli sokan reijästä. Näköjään tuo muovihärpäke (kääntöosa) on aika kehnoa laatua.
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Kaikkien A-Insignioiden ja J-Astrojen tyyppivika. Avaimen toimittajalla oli pikku laatuheikkous tuolloin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Ärsyttävä vika.. Kääntö-osan jousi on kuitenkin tehokas. Onneksi kokeilin avata vara-avainta sisätiloissa, sillä itse avain lähti lentoon yllättävä kauas.. Siinä olisi ollut etsimistä lumihangesta
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Joo, on tuo jotain metallia kun hampailla kokeilee.. Mutta seos oli täyttä kuraa..
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Jaahas.. Selvisi että autonavaimet.fi:llä löytyy pelkkä kuori hintaa 8€.. Taidanpa hakea sellaiset
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Nyt sitten tarkkana jos joku asioi tuon Herttoniemessä autonavainet.fi liikkeen kanssa. Kävin tänään ostamassa kuoret, ja suositeltiin että kuoren avain jyrsitään sillä vanha avain heilu uudessa rungossa, ja aiheuttaa samanlaisen ongelman, eli rikkoo kääntöosan samalla tavalla. Hinnaksi annettiin 43€ kun pitää jyrsiä uusi avain. Otin tämän vaihtoehdon. Myöhemmin kun tutkailin kuittia oli kuitissa 20€ rivi "Autonavaimen kuoren vaihto (vaativa työ) 20€.. Ottaa päähän että annettiin ymmärtää että avaimen jyrsintätyö maksaa 35€.. Olisin itse voinut siirtää avaimen sisuskalut uuteen kuoreen..
Sit kuitenkin ärsyttävä ongelma. Uuden tarvikeavaimen napit ovat aivan liian herkkiä. Kun laitoin avaimet ulkotakin taskuun, riitti pieni kosketus avausnappiin, ja auton ovet olivat taas auki.. Eli tiedossa on vahingossa aukijätetyt ovet Vanhat kuoret ovat paremmat, sillä napit ovat syvemmällä kuin tässä uudessa mallissa, eikä hutipainalluksia tule yhte helposti. Päänvaivaa taitaa olla edessä että avaimen kuoret on liimattu yhteen, enkä voi siirtää kääntöosaa takaisin vanhaan kuoreen.. prkl..
Sit kuitenkin ärsyttävä ongelma. Uuden tarvikeavaimen napit ovat aivan liian herkkiä. Kun laitoin avaimet ulkotakin taskuun, riitti pieni kosketus avausnappiin, ja auton ovet olivat taas auki.. Eli tiedossa on vahingossa aukijätetyt ovet Vanhat kuoret ovat paremmat, sillä napit ovat syvemmällä kuin tässä uudessa mallissa, eikä hutipainalluksia tule yhte helposti. Päänvaivaa taitaa olla edessä että avaimen kuoret on liimattu yhteen, enkä voi siirtää kääntöosaa takaisin vanhaan kuoreen.. prkl..
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Hyvä tietää!
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Onneksi kävin äsken hakemassa autosta jotain, sillä kaikki Ikkunat olivat auki... Jos lukitusnappia pitää tarpeeksi pitkään pohjassa, aukeaa kaikki ikkunat n. 15 cm. Lumi-/vesisateessa olisi ylläri ollut vielä "hauskempi".. Pitääköhän nyt etsiä avaimelle erillinen rasia jotta ei tällaisia kämmejä tapahdu lisää..
Re: Insignian avaimen kääntöosa rikki
Halpa ja hyvä ovat yleensä kaksi eri tuotetta. Monista osista on halpis näköiskopioita olemassa, ei niiltä kannata odottaa samanlaista toimivuutta kuin alkuperäisiltä osilta.